ابوترابی در برنامه شناسنامه مطرح کرد:

ناگفته‌هایی از نامه رهبر انقلاب برای برکناری مشایی

نایب رئیس اول مجلس در برنامه شناسنامه درباره انتشار نامه مقام معظم رهبری مبنی بر برکناری مشایی از سمت معاون اولی گفت: به من گفتند شما مفاد نامه را به اطلاع مردم برسانید.
کد خبر: ۶۰۹۲۰۱
ناگفته‌هایی از نامه رهبر انقلاب برای برکناری مشایی

برنامه «شناسنامه» این هفته با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد و با اجرای محمد حسین رنجبران از شبکه سه سیما پخش شد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود گفت:«ما انسانیم و انسان در معرض طوفان هوس ها و شهوت ها قرار دارد. باید در گام اول مراقب نفس خود باشیم. لغزش ها عامل اصلی حرکت در مسیری است که مورد امضای عقل و شرع نیست. واقعیت بعدی این است که ارتقای سطح فهم، بینش و بصیرت سیاسی و دینی است. افراد در این حوزه با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از افراد در قله بصیرت هستند و برخی دیگر از سطح بصیرت پایین تری برخوردارند. سطح بصیرت سیاسی و فهم دینی متفاوت است. در جریان فتنه 88 شاهد این بودم که برخی افراد به دلیل هوا ها و هوس ها گرفتار لغزش می شدند و بعضی نیز به دلیل ضعف درک و بینش سیاسی....»

وی افزود:«هر قدر که می توانیم باید سطح فهم و بینش سیاسی و دینی خود را ارتقا ببخشیم.»

ابوترابی همچنین گفت:«در آن زمان بنده و آقای حداد عادل نامه ای را تنظیم کردیم و تقدیم مقام معظم رهبری کردیم تا مهلت شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایات تمدید شود. شورای نگهبان هم این درخواست را کردند و در نهایت رهبری موافقت کردند و این مهلت به مدت پنج روز تمدید شد. هیاتی که متشکل از دوستانی مثل آقای حداد عادل، آقای رحیمیان، آقای ولایتی، بنده و... بود با کاندیداهایی که اعتراض داشتند وارد گفت و گو شد.»

وی ادامه داد:«ما جلسات متعددی را با آقای جنتی برگزار کردیم و ایشان با سینه ای گشاده فرمودند، کاندیداها نمایندگانشان را معرفی کنند و جلسه بگذاریم و ببینیم برای شفاف سازی چه کارهایی می توان انجام داد. حتی من با برخی از نمایندگان کاندیداها که سابقه فعالیت در وزارت کشور را در کارنامه داشتند جلسه گذاشتم و سوال کردیم چه تعداد از آرا و صندوق بازشماری شود شما به آرامش می رسید؟ اما متاسفانه همراهی نکردند و می گفتند مشورت می کنیم و پاسخ خواهیم داد...»

نایب رئیس مجلس در مورد تغییر رفتار دولت دهم هم گفت:« بعد از اینکه برای حکم معاونت اولی در دولت دهم اقدام شد، مقام معظم رهبری به دلایلی که در آن نامه هم مرقوم شده بود و بعد هم منتشر شد، فرمودند این حکم باید لغو شود و ایشان در اینگونه جایگاه ها قرار نگیرند. این نامه محرمانه بود و کسی از محتوای آن خبر نداشت که رهبری آن را برای شخص اول دستگاه اجرایی فرستادند. اما این نامه اجرایی نشد، بعد از این بود که بنده اطلاع پیدا کردم که چنین نامه ای ارسال شده است. به بنده گفته شد مفاد این نامه تاکنون اجرا نشده و شما آن را با مردم در میان بگذارید. بنده هم همان پیام را انجام دادم.»

وی افزود:«البته در همین فاصله که بنده ماموریت رساندن پیام به مردم را داشتم؛، به من گفتند مدتی درنگ کن شاید گشایشی صورت گیرد اما مجدداً به من گفتند شما مفاد نامه را به اطلاع مردم برسانید. بنده هم بر اساس تکلیف و ماموریتی که داشتم مفاد نامه را به اطلاع مردم رساندم. بعد از مصاحبه من هم سایت مقام معظم رهبری متن مصاحبه بنده را همراه با تصویرم در کنار تصویر مقام معظم رهبری روی خروجی خود قرار داد.»

ابوترابی در پایان مصاحبه تلویزیونی خود اظهار داشت:« باید به هر میزان که می توانیم کارآیی دستگاه قانون گذاری را افزایش دهیم که با محقق شدن این موضوع راه برای موفقیت در دوره های بعدی هموارتر خواهد شد. بنده معتقدم وحدت ملی در سایه وحدت و انسجام گروه های سیاسی درون نظام تعریف می شود. ما در جریان اصولگرا باید به وحدت و انسجام مبتنی بر اصول برسیم.»(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها