متهمان برای این‌که بتوانند با هم ازدواج کنند، دست به جنایت زدند

همدستی دختر و پسر عاشق برای قتل

انگیزه متهمان فرار از ازدواج اجباری اعلام شده است

نقشه سه دختر برای آدم‌ربایی ساختگی

دختر جوان مشهدی با همدستی سه نفر از دوستانش نقشه ربودن خود را عملی کرد تا خانواده‌اش او را مجبور به ازدواج اجباری نکنند.
کد خبر: ۶۰۸۶۴۷
نقشه سه دختر برای آدم‌ربایی ساختگی

سرهنگ حسین بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: روز دوازدهم مهر مردی با حضور در پلیس آگاهی، از گم شدن دختر جوانش خبر داد و برای پیدا کردن او کمک خواست. در تحقیق از شاکی معلوم شد، فرزندش برای یافتن کار از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته و جستجوی آنها برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: با تشکیل پرونده، تحقیقات پلیس برای یافتن دختر گمشده آغاز شد تا این که همان روز شاکی دوباره با حضور در پلیس آگاهی، عنوان کرد سه زن با خانه‌اش تماس گرفته و مدعی شده‌اند دخترش را ربوده‌اند و در قبال آزادی او مبالغی پول خواسته و تهدید کرده‌اند در غیر این صورت جان او را خواهند گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی یادآور شد: با جمع بندی اطلاعات، ماموران با آموزش به خانواده شاکی، از آنها خواستند در تماس دوباره آدم‌ربا‌ها با آنان قرار ملاقات بگذارند و در محل قرار حضور یابند تا پلیس آنها را دستگیر کند.

بیدمشکی خاطرنشان کرد: در ادامه یکی از ربایندگان با خانواده شاکی تماس گرفت و برای اثبات صحت ادعایش، صدای ناله زنی را از پشت تلفن پخش کرد و پس از آن دیگر تماسی با این خانواده نگرفتند و پولی هم نخواستند.

دستگیری 3 زن آدم‌ربا

وی افزود: کارآگاهان در ادامه متوجه شدند هدف متهمان نمی‌تواند آدم‌ربایی به قصد اخاذی باشد و به یقین آنها هدف دیگری از این کار دارند بنابراین تجسس‌ها برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربا‌ها ادامه یافت تا این که چند روز پیش ردپای آدم‌ربا‌ها در خانه‌ای در حومه شهر به دست آمد و کارآگاهان با هماهنگی قضایی به این محل اعزام شده و سه زن جوان را دستگیر کردند و دختر ربوده شده را که در یکی از اتاق‌های خانه محبوس شده بود، نجات دادند.

دختر جوان مدعی ربوده شدن بود

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی افزود: متهمان همراه دختر ربوده شده به پلیس آگاهی منتقل و جداگانه بازجویی شدند.

ابتدا دختر ربوده شده به پلیس گفت هنگامی که برای یافتن کار از خانه خارج شده، سه زن ـ متهمان ـ که سرنشینان خودرو بودند، به زور و تهدید او را ربوده و در خانه‌ای در حومه شهر محبوس کرده‌اند و آدم‌ربا‌ها را نمی‌شناسد و نمی‌داند انگیزه آنها از این کار چه بوده است.

برملا شدن نقشه

وی یادآور شد: در ادامه ماموران به تحقیق از سه دختر جوان پرداختند که آنان گفتند هر سه با دختر جوان ـ ربوده شده‌ـ دوست هستند و اصلا آدم‌ربایی در کار نبوده است و خود او از آنها خواسته تا دست به آدم‌ربایی ساختگی بزنند تا با این کار از خانواده‌اش انتقام بگیرد. ما هم در پی اصرار‌های او، با وی همدست شدیم و نقشه آدم‌ربایی ساختگی را اجرا کردیم.

انتقام از خانواده برای ازدواج نکردن اجباری

وی افزود: در پی اظهارات سه دختر جوان، دختر ربوده شده در مواجهه حضوری با متهمان پرونده بناچار اعتراف کرد آنها به خواسته وی در اجرای نقشه آدم‌ربایی ساختگی با وی همدست شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در تحقیق از دختر ربوده شده، معلوم شد او به اجبار خانواده‌اش با مردی نامزد کرده که هیچ علاقه‌ای به وی نداشته و چند بار هم خواسته نامزدی‌اش را به هم بزند، اما خانواده‌اش مخالفت کرده‌اند و او هم تصمیم گرفته با اجرای نقشه آدم‌ربایی ساختگی، والدینش را متقاعد کند اجازه دهند وی با مرد مورد علاقه خودش ازدواج کند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
۰
۰
عجب نخبه هایی!!!

نیازمندی ها