رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه از موسسه مالی و اعتباری آرمان بدر توس در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۳۷۴
دستگیری سارقان موسسه مالی و اعتباری آرمان بدر توس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح عملیات گسترده پلیس آگاهی برای برخورد و مقابله با جرایم خشن و پرونده های خاص گفت:  در مهرماه سال جاری گزارش سرقت مسلحانه از موسسه مالی و اعتباری آرمان بدر توس به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان در کوتاهترین زمان خود را به محل رساندند.

ماموران پلیس آگاهی با بررسی تصاویر ضبط شده از دوربین های مداربسته موسسه، به نتیجه نرسیدند اما این که سارقان از وضعیت داخلی موسسه اطلاع داشته اند فرضیه همکاری یکی از کارکنان با عاملان سرقت را قوت بخشید.

در این ارتباط تحقیقات پلیس ادامه یافت و کارآگاهان پس از گذشت 10 روز توانستند یکی از کارکنان موسسه که جوانی 31 ساله است را به عنوان مظنون با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند. متهم که «م،ل» نام دارد در بازجویی های به عمل آمده دچار تناقض گویی شد و نتوانست پلیس را از مسیر اصلی تحقیقات منحرف کند.

سرهنگ حسین بیدمشکی گفت: در حالی که بازجویی ها از کارمند موسسه ادامه داشت بررسی های علمی این پرونده به سرنخ هایی رسید که منجر به شناسایی عاملان سرقت مسلحانه شد و پلیس در اقدامی غافلگیرانه دو برادر را که با ایجاد رعب و وحشت و تهدید اسلحه، مرتکب سرقت شده بودند را شناسایی و دستگیر کرد.

سارقان مسلح اظهار کردند که با همکاری کارمند موسسه و اطلاعاتی که او از وضعیت محل در اختیارشان گذاشته دست به سرقت زده اند.

عامل اصلی این سرقت مسلحانه که دانشجوی رشته حسابداری است، گفت:«برادرم سعی می کرد مرا از این کار منصرف کند و حتی چند بار دیگر هم رفتیم تا سرقت کنیم اما او نگذاشت.آن روز (سیزدهم مهرماه) به حرف هایش توجهی نکردم وبه داخل موسسه رفتم. برادرم هم دنبالم آمد. من با شکستن شیشه پیشخوان به وسیله تبر و همچنین تهدید اسلحه ساک مسافرتی را به دوستم که کارمند بانک است دادم و او که به ظاهر وانمود می کرد ترسیده، پول ها را داخل ساک ریخت و به دستم داد. ما با موتورسیکلت برادرم از محل گریختیم.اصلا فکر نمی کردیم دستگیر شویم . روز بعد دو میلیون و 100 هزار تومان به دوستم دادیم و بعد هم یک ماشین پراید به مبلغ هشت میلیون و 700 هزار تومان خریدیم».

افزایش کشفیات پلیس آگاهی در 6 ماهه نخست سال جاری

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 24 درصد، افزایش کشفیات داشته ایم که این رقم در کشفیات زورگیری و سرقت به عنف افزایش 17 درصد ی را نشان می دهد.در این مدت در سرقت های مسلحانه 14 درصد کاهش وقوع داشته ایم.

سرهنگ بیدمشکی اظهار کرد: در 10 روز گذشته دو طرح مبارزه با سرقت خودرو و زورگیری و سرقت های خشن به اجرا درآمد و همچنین طرح پاکسازی نیز در جمعه بازار مهرآّباد انجام شد که در این طرح ها مقادیری اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خصوص نظارت و کنترل بر جمعه بازار مهرآباد نیز اظهار کرد: تمام دستگاههای مسئول باید در این زمینه پلیس را یاری دهند چرا که تعداد زیادی گوشی های تلفن همراه مسروقه و دیگر اقلام سرقتی کشف شده است و نیازمند نگاه مسئولانه تری در این رابطه هستیم.

وی اجرای طرح ارتقای امنیت در ساعات پایانی شب و کنترل و برخورد با ترددهای مشکوک شهری، اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و کشف یک و نیم تن چای، هفت هزار پاکت سیگار خارجی، هزار قلم تجهیزات دریافت از ماهواره، 25 هزار قلم مواد غذایی، 36 هزار اقلام آرایشی و 313 قوطی کپسول، سه کیلوگرم پودرهای ترک اعتیاد و... 85 هزار قرص ترک اعتیاد غیر مجاز و قاچاق که ارزش ریالی آن 26 میلیارد ریال بوده است را از دیگر اقدامات پلیس آگاهی استان در 10 روز گذشته برشمرد.

تشریح سه پرونده قتل و آدم ربایی

سرهنگ غلامی ثانی رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح سه پرونده قتل و آدم ربایی پرداخت و گفت: فردی که سال 1389 در حضور عوامل پلیس راه شیراز ، جوان 21 ساله ای را در نزاعی خونین به قتل رسانده و به اصفهان و سپس به مشهد متواری شده بود با انجام ردزنی های اطلاعاتی در روز بیست و پنجم مهر دستگیر شد.

همچنین مرد 31 ساله ای که در پی اختلاف مالی با یکی از بستگان خود، وارد منزل آنها در منطقه فردوسی مشهد شده و همسر دوستش را به وسیله چادر خفه کرده بود نیز دستگیر و به سرقت مقادیری طلا و وجه نقد به ارزش 30 میلیون تومان اعتراف کرد.

سرهنگ ثانی افزود: یک مورد گزارش آدم ربایی دختری جوانی نیز به پلیس اگاهی اعلام شد که بررسی های کارآگاهان نشان می داد این مسئله باید ساختگی باشد. تحقیقات علمی پلیس در این رابطه نشان داد که زن 20 ساله دانشجویی است که مدتی قبل با مردی نامزد شده اما به علت اختلافات خانوادگی نقشه آدم ربایی خود را طراحی و قصد فرار و عزیمت به شهری دیگر داشته است. در این رابطه، سه زن که از همدستان او بودند دستگیر و تحقیقات ادامه دارد.

رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه گزارش چنین موضوعات ساختگی با توجه به حساسیت مسئله، وقت و سرمایه زیادی از پلیس را به هدر می دهد حال آن که در بررسی موضوع مشخص می شود که در مواردی، زوج های جوان به علت اختلاف ات خانوادگی و همچنین افرادی با انگیزه کاریابی و... اقدام به طرح چنین موضوعاتی می کنند که این مسئله از سوی پلیس آگاهی و دستگاه قضایی مورد پی گرد قانونی قرار می گیرد.

انهدام 4 باند سرقت های مخوف در مشهد

سرهنگ میرجلیلی رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان خراسان رضوی نیز دراین نشست از انهدام چهار باند سرقت های حرفه ای در مشهد خبر داد و گفت: سه تن از عاملان سرقت خودرو که در منطقه خلق آباد خودروهای مسروقه را اوراق می کردند شناسایی و دستگیر شدند. در این عملیات دو دستگاه پراید مسروقه سالم و دو دستگاه خودروی پراید اوراق شده کشف و مقادیری مشروبات الکلی به همراه قطعات خودرو و... کشف شده است.

وی افزود: در پرونده دیگری، فردی که از منزل یکی از آشنایان خود دو دستگاه خودروی سواری تویوتا، شش کیلوگرم طلا، مقادیر زیادی وجه نقد، 12هزار دلار آمریکا وجه نقد و 15 تخته فرش به ارزش سه میلیارد تومان را به سرقت برده لود شناسایی و دستگیر شد. نگهداری وجوه نقد و طلاجات به این مقدار و فاش کردن اطلاعات خصوصی زندگی دو عاملی است که در ارتکاب چنین سرقت های داخلی نقش موثری دارد.

سرهنگ میرجلیلی از دستگیری چهار زورگیر خشن که در آخرین اقدام مجرمانه خود با ضرب و جرح شدید راننده خودروی پراید در یکی از جایگاه های سوختگیری، خودروی او را به سرقت برده بودند خبر داد و همچنین دستگیری دو نوجوان 14 و 16 ساله که با توسل به زور و تهدید اقدام به31 فقره سرقت احشام در اطراف مشهد کرده بودند را از دیگر اقدامات طرح های مقابله با سرقت برشمرد.

تشریح 4 پرونده جعل و کلاهبرداری

رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان چهارمین کارآگاهی بود که در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد پلیس آگاهی در مشهد پرداخت.

وی گفت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری در 10 روز گذشته ، زن و شوهر جوانی به نام «محمد» و «زهره» که بیش از چهار میلیارد ریال از30 شهروند تهرانی کلاهبرداری کرده و به مشهد گریخته بودند را در اقدامی اطلاعاتی ردزنی و دستگیر کردند.

سرهنگ شفیع زاده همچنین دستگیری شخصی به نام «حاج یعقوب» که در منطقه «سیدی» مشهد در سطح گسترده ای اقدام به رمالی و فال بینی می کرد، دستگیری جاعل حرفه ای کارت های معافیت پزشکی و دستگیری فردی افغانی که هشت سال قبل شناسنامه ای را پیدا کرده و با سوء استفاده از آن با دختری ایرانی ازدواج و اقدام به اخذ گواهینامه، کارت ملی و افتتاح حساب یارانه نقدی کرده بود را از دیگر اقدامات اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری دانست و خواستار هوشیاری شهروندان در این رابطه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها