ماجرای کمردرد وزیر امور خارجه، اولین بار وقتی خبرساز شد که او از تیتر یکی از روزنامه‌ها درباره محتوای نشستی که با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس داشت، گلایه کرد و در فیسبوک خود نوشت که آن تیتر، او را راهی بیمارستان کرده است.
کد خبر: ۶۰۸۳۰۱
ظریف به دلیل کمردرد به مجلس نمی‌رود

با این حال اکنون که دوباره بهارستان از محمدجواد ظریف خواسته تا برای بررسی مذاکرات ژنو به مجلس برود، او اعلام کرده که به دلیل «کمردرد» نمی‌تواند به کمیسیون امنیت ملی برود.

خبر مرتبط در این زمینه این‌که عراقچی و تخت روانچی رئیس و عضو تیم مذاکرات هسته‌ای در نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی حاضر شدند.

چرا توفیقی برای رأی اعتماد به مجلس معرفی نشد؟

در حالی ‌که خیلی ها ‌ پیش‌بینی می‌کردند که جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود، رئیس‌جمهور در آخرین لحظات، رضا فرجی‌دانا را جایگزین او کرد و همین امر این پرسش را در اذهان عمومی مطرح کرد که چرا توفیقی از قطار دولت جا ماند؟

آن‌گونه که سایت فرارو نوشته، سعدالله نصیری‌قیداری، معاون پارلمانی وزارت علوم در این باره گفته است: برداشت این بود که توفیقی به عنوان گزینه نهایی معرفی می‌شود و این برداشت را اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری و بنده در ذهن خود داشتیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سخنرانی توفیقی در سال 88 دلیل معرفی نشدن وی به مجلس بوده، گفت: شاید این گونه از دلایل هم تاثیرگذار بوده و ما نمی‌توانیم آنچه را در ذهن رئیس‌جمهور می‌گذرد، بخوانیم.

برنامه‌ای به این نام نداریم

یکی از روزنامه‌ها چندی پیش خبری درخصوص تولید برنامه تلویزیونی قوی‌ترین زنان منتشر کرده بود که شبکه تهران در جوابیه‌ای اعلام کرد: با عنوان و موضوع قوی‌ترین زنان نه برنامه‌ای در شبکه تهران طراحی شده و نه تولیدی در دست اقدام می‌باشد. البته شبکه تهران طبق روال گذشته و متناسب با مهارت‌های موردنیاز برای بانوان مسابقاتی در حوزه مهارت‌های زنان تولید خواهد کرد که به صورت اساسی با مسابقاتی مانند قوی‌ترین مردان و شبیه آن متفاوت خواهد بود.

اعلام نتیجه پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد تا پایان مهر

ماجرای انتقال بودجه‌ای میلیاردی از خزانه به حساب دانشگاه ایرانیان در حالی هنوز ادامه دارد که سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در آخرین اظهارنظرها در این رابطه اعلام کرده که گزارش نهایی پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد احتمال دارد تا پایان مهر اعلام شود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با مهر ادامه داده است: پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد اکنون براساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی از مصادیق هزینه در غیر مورد معین، از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

وی درباره اعتبار نداشتن مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد نیز گفت: مجوز دانشگاه از نظر اجرایی، فنی، حقوقی و آموزشی باید بررسی شود و این مطلب باید از طریق مسئولان آموزشی پیگیری شود.

تکذیب خبر اقامه نماز جمعه در شرق تهران

با وجود آن که برخی رسانه‌ها خبر از احتمال اقامه نماز جمعه در شرق تهران به امامت حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات داده بودند، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه به تسنیم گفت: برنامه‌ای برای اقامه نماز جمعه در شرق تهران به امامت حجت‌الاسلام مصلحی نداریم.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی با بیان این ‌که اگر بخواهد نماز جمعه‌ای برگزار شود، بنده باید حکم خطیب را صادر کنم، افزود: تا به حال حکمی برای جناب حجت‌الاسلام حیدر مصلحی به‌ عنوان خطیب نماز جمعه صادر نکرده‌‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها