شش عضو باندی که با حمله به رانندگان خودرو، محموله‌هایشان را سرقت می‌کردند، با تلاش کار آگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۷۹۱۹
دزدها رانندگان را دفن می‌کردند

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری از چهار مرد به اتهام سرقت محموله کامیون و زخمی کردنش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او پس از تحویل گرفتن محموله‌ای از یک باربری، قصد تحویل آن به مشتری را داشته که در حومه شهر ری، سرنشینان یک خودرو راهش را سد و او را از خودرو خارج کرده و بشدت کتک می‌زنند و وقتی در برابر آنها مقاومت می‌کند، او را با ضربه‌های چاقو زخمی کرده و سپس به چاهی در آن حوالی می‌اندازند و با سرقت محموله به ارزش میلیون‌ها تومان، متواری می‌شوند.

در ادامه مشخص شد، مرد زخمی پس از چند ساعت، در حالی که مدام فریاد می‌زده تا کسی یاری‌اش کند با کمک یک راننده که از آن محل عبور می‌کرده، نجات یافته و از سارقان شکایت می‌کند.

با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان انجام و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که روز‌های بعد افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌ کردند که در دام چهار تا پنج سارق گرفتار شده و اموالشان به سرقت رفته است.

در تحقیق از این افراد معلوم شد از آنها به دو شیوه سرقت شده است؛ یکی این که قصد جابه‌جایی محموله‌های باری را داشته‌اند که سارقان آنها را مجروح و خودرو و محموله‌هایشان را سرقت کرده‌اند.

در برخی موارد نیز سارقان با آنها تماس گرفته و به بهانه جابه‌جایی محموله‌هایشان، آنها را به محل‌های خلوت کشانده و پس از کتک زدن، خودروهایشان را سرقت کرده‌اند و در صورتی که در برابرسارقان مقاومت کرده‌اند، از سوی آنها بشدت زخمی و تعدادی از آنها در چاهی محبوس شده‌اند.

ماموران با جمع‌بندی این اطلاعات، متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری با هم شباهت دارد و به نظر می‌رسد آنها در این دزدی‌های خشن با هم نقش داشته‌اند.

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری اعضای این باند خشن ادامه داشت تا این که مردی با حضور در پلیس آگاهی و شکایت از متهمان، اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد.

نجات معجزه‌آسا

در تحقیق از این مرد معلوم شد او روز حادثه هنگام انتقال محموله‌ای با ارزش بوده که سارقان با چوبدستی و چاقو راهش را سد کرده و بشدت کتکش زده‌اند و او را کشان‌کشان به بیابانی برده و با کندن چاله، وی را ـ در حالی که مجروح بوده ـ در آن دفن می‌کنند و رویش خاک می‌ریزند و با سرقت محموله و خودروی شاکی، متواری می‌شوند.

در ادامه مشخص شد، شاکی چند روز با مرگ دست و پنجه نرم می‌‌کرده و زیر تلی از خاک مدفون بوده تا این که یک راننده هنگام عبور از محل متوجه می‌شود مردی زیر خاک مدفون شده که او را به یک مرکز درمانی می‌رساند و وی با تلاش پزشکان در حالی که در یک قدمی مرگ بوده، نجات می‌یابد.

با اطلاعات به دست آمده از این مرد معلوم شد او نیز در دام همان متهمانی افتاده که پلیس در تعقیبشان است.

تلاش پلیس برای دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران در پی چند عملیات‌ جداگانه دو عضو این باند را که قصد داشتند با به دام انداختن راننده دیگری، اموالش را سرقت، دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری به سرقت‌های مشابه اعتراف و عنوان کردند با شناسایی رانندگان و به بهانه جا به جا یی محموله به آنها حمله و خودرویشان را سرقت می‌کردند یا این که با سد کردن راه رانندگان و حمله به آنها، محموله‌ها و نیزخودروی آنها را می‌دزدیدند و در صورت مقاومت رانندگان، آنها را با چاقو زخمی می‌کردند و در برخی از مواقع نیز مالباخته‌ها را درتلی از خاک مدفون می‌کردند یا در چاه می‌انداختند و اموال را نیز به‌قیمت پایین‌تر می‌فروختند.

بنا بر این گزارش، تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه داشت تا این که ماموران در پی چند عملیات جداگانه‌ چهار عضو دیگر این باند را دستگیر کردند که تحقیقات از آنها آغاز شده است و جستجو برای فاش شدن دیگر جرایمشان و دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
فقط و فقط حكم همه این قاتلان كثیف اعدام است لطفأ اقدام كنند مسولین كشور برای امنیت جان و ناموس و آزادی مردم
شهروند تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
باسلام
در این برهه از زمان كه كشور ما با همه شیاطین اقتصادی دست و پنجه نرم می كند و ملت شریف رنج فراوان را تحمل می كنند و این زحمتكشان راننده به سختی كار و امرار معاش خانواده را تهیه می سازند از دولت و مجلس محترم عاجزانه تقاضا می كنم این جانیان و مزدوران اجنبی را هرچه سریعتر خارج از نوبت رسیدگی و به مجازات اعدام محكوم تا عبرت سایر خلافكاران بشود
با تشكر شهروند
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
بنظرم نظر اكثر مردم ایران برای حفظ امنیت كشور عزیزمان ایران اعدام اینگونه افراد شرور و جانی است
محمدی ازكردستان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
بنظربنده گذشت ازاین انسانهای گرگ سفت خیانت است به امنیت وآسایش مردم وحتی خودنظام مقدس جمهوری اسلامی می بایست اینان باید به اشدترین مجازاتهابرسند آخر راننده ای كه با این همه وضعیت اقتصادی شب وروز مشغول زحمت كشیدن است تالقمه نانی رابه دست آورد بایدبه چنگ چنین افرادكثیف جامعه بی افتند تو را بخدابه قاضی محترم بگویید اعدام واعدام واعدام آنهم درملاء عام
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
امیدواریم قوه قضاییه برخورد جدی ومقتدرانه بااین افراد انجام دهد.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
چقدر قاضی! ماشائ الله ! این عزیزان وكالت هم قبول می كنند !
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
نحوه برخورد را از سعودیها باید یاد گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
فقط اعدام........اینا باید هفت باره اعدام بشن....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها