هوای شهرهای تبریز، اصفهان و اراک امروز ناسالم و از حد مجاز عبور کرد.
کد خبر: ۶۰۷۷۶۷
هوای تبریز، اصفهان و اراک در وضعیت هشدار

به گزارش واحد مرکزی خبر، اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد متوسط فعلی ریزگردها و شاخص آلودگی هوای تبریز 156 میکروگرم بر مترمکعب و بیش از حد استاندارد است.

از 100 تا 200 میکروگرم بر مترمکعب شاخص آلودگی هوا در وضع هشدار و بیش از 200 میکروگرم بر مترمکعب وضع هوا به حالت اضطرار می‌رسد. وزش باد شدید با سرعت بالا،گردو غبار محلی و همچنین گرد و غبار منطقه‌ای از عوامل اصلی وضع هشدار هوای تبریز است.این وضع هوا در تبریز تا نیمه شب ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، وضع هشدار هوای تبریز به احتمال زیاد با بارش باران از نیمه شب وضع هوا به حالت عادی بر می‌گردد.

هوای اصفهان در شرایط ناسالم                                                

مسوول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان میانگین شاخص AQI (شاخص آلودگی هوا) به عدد 143 رسیده است.

 زارع ریشه اصلی ناسالم شدن هوای اصفهان را پراکنده شدن ذرات بیش از حد در جو برشمرد و افزود:ترافیک و تردد بیش از حد خودروها نیز به این موضوع دامن می‌زند.

 آلودگی هوای اراک در وضعیت هشدار                                        

میزان غلظت ذرات معلق در هوای اراک  در بیست و هفتمین روز از مهر از حد مجاز عبور کرد.

انصاری مدیرکل محیط زیست استان مرکزی غلظت لحظه‌ای ذرات معلق و ریزگردها در هوای اراک را 165 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کردکه بیش از حد مجاز و نشان دهنده آلودگی و وضعیت هشدار است.

استاندارد آلودگی هوا حداکثر 90 میکروگرم بر متر مکعب و وضعیت هشدار نشانگر کیفیت ناسالم هوا است.با وجود این که آلودگی ریزگردهای هوای اراک تاکنون بیشتر منشاء خارجی داشت و از سمت کشور عراق می‌آمد اما آلودگی امروز اراک به خاطر ریزگردهای داخل استان مرکزی است.اراک جزء 8کلان شهر کشور است و مشمول اجرای طرح کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در برنامه پنجم توسعه شده است.

بیماران قلبی، عروقی، ریوی و افراد سالخورده و کودکان از تردد در فضای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک‌های بهداشتی استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها