متهمان با سیمکارت دوستان خود، شاکیان را تهدید می کردند

انتقام گرفتن با مزاحمت تلفنی

مردی که با سیمکارت اعتباری یکی از دوستانش برای یک مرد و خانواده‌اش در مشهد مزاحمت تلفنی و اینترنتی ایجاد کرده بود، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۷۵۳۷
انتقام گرفتن با مزاحمت تلفنی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سیدمحسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز پیش مردی با حضور در پلیس فتا عنوان کرد فردی از طریق تماس تلفنی و ارسال پیام‌هایی به پست الکترونیکش، آرامش او و خانواده‌اش را سلب کرده است.

وی افزود: در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات پلیس آغاز شد تا این‌که ماموران، مزاحم تلفنی را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

در تحقیق از وی معلوم شد چندی پیش با خرید یک سیمکارت اعتباری، سیمکارت دیگری به عنوان هدیه دریافت کرده و آن را در اختیار دوستش قرار داده است.

اعتراف متهم

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد:در ادامه تحقیقات، هویت مرد مزاحم شناسایی و او چند روز پیش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا پس از اظهارات ضد و نقیض در مواجهه حضوری با دوستش که سیمکارت را به او داده بود، به جرمش اعتراف و عنوان کرد به دلیل اختلاف با شاکی، درصدد انتقام از او بوده و با سیمکارت اعتباری دوستش برای وی ایجاد مزاحمت کرده تا شناسایی نشود.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات از وی ادامه دارد.

سرهنگ عرفانی همچنین درباره کلاهبرداری میلیونی یک مرد که تحت تعقیب پلیس فتاست، گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتا از فردی کلاهبردار شکایت و عنوان کرد مردی در تماس تلفنی، سفارش وسایل رنگرزی را داده و از وی خواسته مقابل یک دستگاه خودپرداز برود تا او پول آن را بپردازد.

وی افزود: شاکی نیز مقابل دستگاه خودپرداز می‌رود و طبق خواسته خریدار، زبان دستگاه را تغییر می‌دهد تا عملیات انتقال پول سریع‌تر انجام شود، اما هنگام بررسی موجودی حسابش، پی می‌برد نه‌فقط پولی به حسابش واریز نشده، بلکه سه میلیون تومان نیز از حسابش برداشت شده است. در ادامه جستجویش برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: با طرح این شکایت، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق فراری آغاز شد و ماموران موفق به شناسایی هویت صاحب تلفنی شدند که مرد کلاهبردار از طریق آن با شاکی تماس ‌گرفته است.

عرفانی خاطرنشان کرد: با احضار صاحب خط تلفن به پلیس فتا و تحقیق از او معلوم شد او چندی پیش با خرید یک خط تلفن همراه اعتباری، یک سیمکارت به عنوان جایزه دریافت و آن را به یکی از دوستانش هدیه کرده است و گمان نمی‌برده او دست به کار خطایی بزند و وی را به دردسر بیندازد.

وی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات، دوست این مرد به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و جستجو برای دستگیری وی ادامه دارد.

سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی به مردم هشدار داد سیمکارت‌های اعتباری خود را در اختیار افراد دیگر قرار‌ندهید تا با فعالیت‌های تبهکارانه و مزاحمت‌ های تلفنی آنها، به دردسر بیفتید.

بنا بر این گزارش، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری کلاهبردار شیاد ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها