ارقام متفاوت؛ از 45 تا 60 میلیارد دلار

جزئیات دارایی بلوکه شده ایران در خارج

روزنامه نیویورک‌ تایمز در مقاله‌ای نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده دولت اوباما پس از اولین دور گفتگوهای هسته‌ای با ایران، در حال بررسی پیشنهادی است تا تحریم‌های ایران را با ارائه دسترسی به میلیاردها دلاری که در بانک‌ها مسدود است، تسهیل کند.
کد خبر: ۶۰۷۲۹۵
آمریکا  دارایی های ایران را آزاد می کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران،به گفته این مقام آمریکایی طرح مذکور هم‌اکنون در کاخ سفید و کنگره در حال بررسی است.

به نوشته این روزنامه، اقدام مذکور می‌تواند منجر به آزادی‌ دارایی‌های ایران در بانک‌های خارجی شود.

همچنین این برنامه به اوباما انعطاف لازم را می‌دهد تا به پیشنهادهای ایرانی‌ها در مذاکرات پاسخ دهد.

رجوی به روایت طالقانی

سیدمهدی طالقانی فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی با بیان اینکه آیت‌الله طالقانی بعد از اعدام بنیانگذاران سازمان و انشعاب سازمان بسیار متاثر شد، گفت: مسعود رجوی آدم سیاسی کار کثیفی بود دوبار او را دیدم یکبار همراه رضایی‌ها به منزل ما آمده بود و برای بار دیگر در مراسم ختم پدرم در دانشگاه تهران شرکت کرد.

 سید مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی در گفت و گو با فارس گفت: مسعود به ختم آمد و کنار من و دیگر برادرانم نشست. دیدم به عکاس اشاره کرد. بلافاصله برخواستم و فردا صبح دیدم که روزنامه سازمان مجاهدین عکس مسعود رجوی را با  برادرم انداخته است. از هر موقعیتی استفاده می‌کرد عکسی با کسی بگیرد تابلو کند و حرفی بشنود به رای  خود تفسیر کند.

وی افزود: سازمان بعد از اعدام افرادی مانند حنیف‌نژاد و بدیع‌زادگان دچار انحراف شد و افرادی مانند مسعود رجوی نقش برجسته‌ای داشتند.

توزیع کتاب های ضد شیعه در بین حجاج

منابع آگاه نزدیک به عبد‌الله بن عبد‌العزیز آل‌سعود اعلام کردند،‌پادشاه عربستان دوماه پیش از آغاز مناسک حج تمتع به وزارت حج این کشور دستور داد تا کتابی را علیه شیعیان تهیه و چاپ کرده تا طی مراسم حج امسال آن را در میان حجاج به صورت رایگان توزیع کنند.

به گزارش دام پرس، همچنین این منابع اعلام کردند، کتاب «دشمنت را بشناس» با محوریت تکفیر شیعیان و معرفی کردن آنان به عنوان دشمن اصلی اسلام و فراموش کردن صهیونیست و مساله فلسطین توسط یک نویسنده وهابی به نام «یعقوب بد القطامی» نوشته شده و در 5 ملیون نسخه به چاپ رسیده است، به گفته این منابع پادشاه عربستان بودجه‌ای بالغ بر 5 ملیون ریال عربستان را به چاپ این کتاب اختصاص داد.

این کتاب شامل‌ چکیده‌ای از سخنان «ابن‌تیمیه» از سران وهابیت وهابیت در تکفیر شیعه و شاخه‌های مختلف آن آمده است که شامل کافر شمردن شیعیان و حلال بودن جان، ناموس و اموالشان است،همچنین در این کتاب آمده است که بر مسلمان واجب است تا پیش از جهاد علیه یهودیان و مسیحیان علیه شیعیان جهاد کرده و آنان را به قتل برسانند.

متن اعتراض وزرا به معاون اولی مشایی را من نوشتم

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم  در برنامه «شناسنامه» گفت:: من به همراه برخی از دوستان هیات دولت نامه ای نوشتیم و اعلام کردیم که با توجه به امر صریح رهبری، اگر جلسه ای به معاونت اولی ایشان (مشایی) برگزار شود، خودمان را موظف به شرکت در آن نمی دانیم و شرکت نخواهیم کرد. این نامه به امضای تعدادی از اعضای کابینه رسید و عده ای از دوستان هم معتقد بودند این نامه امضاء نشود و موضوع به صورت شفاهی پیگیری شود.

 لنکرانی افزود: آقای صفار متنی را تهیه کرده بودند و آقای سعیدی کیا، آقای محسنی اژه ای، آقای مصری، آقای نوذری، خانم دکتر طبیب زاده، من و... این نامه را امضاء کردیم. متنی که آقای صفارنوشته بودند خیلی مفصل به نظر می رسید به همین دلیل من متن دیگری را نوشتم که خلاصه تر بود و فقط معطوف به همین نکته بود.

وی در ادامه گفت: همان متن مورد موافقت دوستان قرار گرفت و به امضاء رسید و در نهایت با علنی شدن نامه رهبری، آقای رئیس جمهور تصمیمشان را کان لم یکن اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مردی متاهل بیكار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
خدایا وضعیت اقتصادی همه مردم ایران را بهتر كن

نیازمندی ها