• 4 0
  • 0

بزرگترین ستاره کیهان در حال مرگ است

پنج شنبه 25 مهر 1392 ساعت 12:41
ستاره شناسان اعلام کردند: فرایند مرگ بزرگترین ستاره شناخته شده کیهان آغاز شده است و این ستاره در حال از دست دادن لایه های خارجی خود است.

ستاره شناسان این مشاهدات خود را در تازه ترین اعلامیه  ماهانه جامعه ستاره شناسی انگلیس منتشر کرده اند.

آنها اعلام کردند: این ستاره همزمان با طی کردن مراحل آخر زندگی خود در حال پراکندن مواد غنی شده به فضای بین ستاره ای است و این مواد غنی شده در فضای میان ستاره ها برای شکل دادن منظومه های سیاره ای ضروری است.

ستاره شناسان انگلیسی، شیلی، آلمان و آمریکا در حال بررسی کهکشان راه شیری برای یافتن مواد خارجی ناشی از انفجار ستاره ها این کشف فوق العاده را صورت دادند.

آنها در اطراف ستاره «دبلیو 26» یک ابر عظیم درخشان حاوی گاز هیدروژن مشاهده کردند.

چنین ابری به ندرت در اطراف ستاره های بزرگ مشاهده می شود و وجود آن در اطراف ستاره سرخی مانند «دبلیو 26» بسیار نادر است.

ستاره شناسان اعلام کردند: این ستاره احتمالا بزرگترین ستاره ای است که تاکنون کشف شده است و شعاع آن 1500 برابر خورشید است.

این ستاره همچنین یکی از پرنورترین ابرستاره های قرمز کشف شده است.

ستاره شناسان می گویند، این ستاره های بزرگ و درخشان مراحل تکامل را طی کرده اند و این بدان معناست که ستاره «دبلیو 26» در حال رسیدن به پایان عمر خود است و در نهایت منفجر خواهد شد.(واحد مرکزی خبر)