دادستان دیوان محاسبات با اشاره به اینکه پرونده‌های مهم در حوزه‌های مالیات، بانک و نفت در اولویت دیوان محاسبات و هیئت‌های رسیدگی‌کننده آن قرار دارد، گفت: کارگروه‌هایی نیز در این باره با حضور ریاست کل، دادستان، کارشناسان و حسابرسان کل تشکیل شده است تا به سرعت به این موارد رسیدگی شود.
کد خبر: ۶۰۶۷۷۸
تخلفات بانکی، مالیاتی و نفت مهمترین پرونده های دیوان محاسبات

 فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کل کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره تلاش این دیوان برای بررسی هر چه سریعتر پرونده‌های موجود گفت: دیوان محاسبات همه پرونده‌ها را اولویت‌بندی کرده است و پرونده‌هایی که از اولویت بالاتری برخوردار است به سرعت در دستور کار قرار داده است تا به آنها رسیدگی شود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند در این باره از پرونده خاصی نام ببرد، افزود: پرونده برداشت 16 میلیارد تومان از جمله این پرونده‌ها بود که دیوان محاسبات به سرعت وارد این مسئله شد و در مدت کوتاهی به آن رسیدگی کرد و 16 میلیارد تومان را به بیت‌المال بازگرداند.(مهر)
 
دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: همچنین برای بررسی جنبه‌های مجرمانه و صدور حکم موضوع به دادسرا ارجاع شده است.
 
شجاعی در پاسخ به این سؤال که جنبه‌های مجرمانه این پرونده چه بوده است، گفت: بحث مجازات در هیئت مستشاری دیوان محاسبات و در دادسرا هم اکنون مطرح شده است تا به آنها رسیدگی شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه پرونده‌های مهم در حوزه‌های مالیات، بانک و نفت در اولویت دیوان محاسبات و هیئت‌های رسیدگی‌کننده آن قرار دارد، گفت: کارگروه‌هایی نیز در این باره با حضور ریاست کل، دادستان، کارشناسان و حسابرسان کل تشکیل شده است تا به سرعت به این موارد رسیدگی شود.
 
دادستان دیوان محاسبات در پاسخ به این سؤل که هم اکنون چند پرونده در دیوان محاسبات موجود است، گفت: ما هم اکنون بیش از 1600 پرونده را در دیوان محاسبات در دستور کار و رسیدگی داریم.
 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها