آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار هیات پارلمانی اروپا:

واقعاً معلوم نیست غرب از ایران چه می‌خواهد

گویی حاشیه‌ها قصد ندارد از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دست بکشد. روز گذشته شعارهای سر داده شده هنگام سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب در مسجد جامع شهر کرمانشاه، باعث نیمه‌تمام ماندن این مراسم شد.
کد خبر: ۶۰۶۷۳۸
حاشیه‌های سخنرانی هاشمی در کرمانشاه

آنچنان که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا» از یک ‌سو و «درود بر خاتمی، سلام بر هاشمی» از سوی دیگر باعث شد تا هاشمی پس از آن‌که چند بار خواستار برقراری سکوت شد، با این جمله سخنان خود را به‌پایان برساند: «فشردگی مراسم زیاد است و به همین دلیل سخنرانی خود را همین جا به پایان می‌برم...»

همچنین دیروز هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌ که خاطره حذف شعار مرگ بر آمریکا مربوط به سال‌ها قبل است و مسئول سایت او بدون هماهنگی آن را منتشر کرده، این اقدام را نادرست خواند.

وی همچنین گفته است: به دفتر تاکید کرده‌ام، افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری کنند.

خزانه خالی، کف‌زدن ندارد

مراسم نمادین آغاز به کار دانشگاه‌ها که دیروز با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، حاشیه‌های زیادی داشت.

از جمله این ‌که دانشجویان بین سخنرانی روحانی و در حمایت از وی، دست می‌زدند، وقتی روحانی گفت که دولت قبلی یک خزانه خالی را به دولت یازدهم تحویل داده است دانشجویان دوباره کف زدند، اما روحانی با خنده گفت این که دیگر دست زدن ندارد.

همچنین در این مراسم یکی از نمایندگان دانشجویان که دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه تهران بود، خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی ما دانشجو هستیم سیاستمدار نیستیم، امید ما به کلید و تدبیر دولت شماست.

بستری شدن ابطحی در بیمارستان به دلیل عارضه مغزی

خبرگزاری ایسنا دیروز در گزارشی از بستری شدن محمدعلی ابطحی در بیمارستان به دلیل عارضه‌مغزی خبر داد.

ابطحی معاون پارلمانی دولت هشتم بود که در حوادث بعد از انتخابات 88 دستگیر شد و مدتی را در بازداشت بود.

براساس این گزارش، یکی از نزدیکان ابطحی گفته که درمان وی تاکنون رضایت‌بخش بوده است.

حراج 38 شرکت آریا با نظارت دادستانی

پس‌لرزه‌های فساد بزرگ اقتصادی که در تابستان سال 90 در نظام بانکی ایران زلزله به پا کرد و احکام اعدام و حبس تعدادی از متهمان این پرونده از سوی قوه قضاییه صادر شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر، در تازه‌ترین اقدام، 38 شرکت زیرمجموعه گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا با نظارت دادستانی کل کشور به حراج گذاشته شده و آگهی فروش آنها در برخی روزنامه‌های کشور منتشر شده است.

براساس این گزارش این شرکت‌ها از گروه ملی فولاد تا شرکت ورزشی داماش را دربرمی‌گیرد.

مقایسه گفتمان دولت اعتدال با «هلو انجیری»!

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری دوران اصلاحات،‌ طی یادداشتی در ماهنامه مهرنامه، دولت یازدهم را جیره‌خوار گفتمانی دو طیف راست سنتی و اصلاح‌طلب و نوعی «هلو انجیری» خوانده است.

محمدرضا تاجیک در این یادداشت با متهم کردن دولت روحانی به نداشتن پایگاه مردمی می‌نویسد: «حواریون این جریان را عمدتا باید در تکنوکرات‌ها، بروکرات‌ها و قشری از بازاری‌ها، تجار و زمینداران جستجو کرد.

نبود پایگاه اجتماعی گسترده مردمی، این جریان را به نوعی جیره‌خوار دو جریان اصلی جامعه یعنی راست سنتی و اصلاح‌طلبی ‌کرده است و از این‌رو، این جریان جغرافیای فعالیت خود را در جایی در میانه آن دو قرار داده و در هنگامه تسابق و رقابت سیاسی تلاش می‌کند در قاب و قالب «هلو انجیری» ظاهر شود تا هلویی‌ها و انجیری‌های جامعه را به طرف خود جذب کند.»

پیش‌بینی محمد شریعتمداری ازترکیب مجلس دهم

محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات که هفته گذشته با حکم رئیس‌جمهور به سمت معاونت اجرایی دولت منصوب شد، در گفت‌وگویی با سایت تدبیر و امید به اظهارنظر درباره انتخابات پیش‌روی مجلس پرداخته و گفته است: با توجه به فرصت باقیمانده تا انتخابات مجلس و آثار مثبت عملکرد دولت تدبیر و امید در این مدت، مجلس بعدی حتما مجلس اعتدال خواهد بود؛ مجلسی که فکر و اندیشه و خردورزی و استفاده از خردجمعی و کار همراه با مشورت و اتقان خواهد داشت.

وی گفته، مجلس بعدی معجونی از چپ و راست معتدل در کشور است و فکر می‌کنم عقلای چپ و راست تشکیل‌دهندگان مجلس اعتدال در دوره آینده خواهند بود.

بهزاد نبوی به مرخصی آمد

بهزاد نبوی از فعالان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در پی دستگیری در حوادث بعد از انتخابات 88 در زندان به سر می‌برد، از شنبه به مرخصی رفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انصاف‌نیوز، نبوی هفتاد و یک ساله از ناحیه ستون‌فقرات بشدت رنج می‌برد و هر چند در این سال‌ها چند بار به مرخصی درمانی آمده است، اما پزشکان معالج وی این مقدار را کافی ندانسته‌اند.

این سایت خبری احتمال داده است که با توجه به آزادی بخشی از محکومان پرونده‌های مشابه و قرار آزادی بخشی دیگر در عید غدیر خم، بهزاد نبوی فعلا یا برای همیشه دیگر به زندان بازنگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بیات از كرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
۰
۰
آقای هاشمی ذخیره این انقلاب هستند.
اهل كرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
۰
۰
افشین عزیز كرمانشاه بی غیرت نیست . انصاف داشته باش حداقل كار زشت اندكی را كه به هاشمی توهین كرده اند را به كل جمعیت تعمیم نده . بی غیرت كسانی هستند كه بر خلاف خواست مردم اقدام می كنند . امیدوارم متوجه اشتباه خودت بشوی و از مردم غیور كرمانشاه عذر خواهی بكنی .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
رفسنجانی دیگه بسه

نیازمندی ها