لهجه محلی مرد اصفهانی کار دستش داد و او را مجبور به قتل در تهران کرد.
کد خبر: ۶۰۶۰۸۸
لهجه اصفهانی، دردسرساز شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 15 دقیقه بامداد جمعه یازدهم مرداد امسال، مأموران کلانتری 138 جنت آباد از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح در منطقه جنت آباد قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل درگیری واقع در خیابان بنفشه، فردی با مراجعه به مأموران اعلام کرد که پسرش به نام «محمدمهدی« (22 ساله) و دانشجوی رشته «IT» در مقابل درب منزلش، توسط یک نفر که به گفته پسرش قصد سرقت خودرو سمند آنها را داشته مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و در حال حاضر پسرش به علت شدت خونریزی و اصابت ضربات چاقو، به بیمارستان منتقل شده است.

روز سه شنبه 15 مرداد امسال از بیمارستان به کلانتری 138 جنت آباد اعلام شد که با وجود انجام کلیه اقدامات پزشکی، جوان مصدوم به علت عوارض ناشی از ضربات چاقو فوت کرده؛ بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل اعلام و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات پدر مقتول

پدر «محمدمهدی» به کارآگاهان گفت: ساعت 21 پنجشنبه 10 مرداد ماه سال جاری در داخل خانه نشسته بودم که پسرم زنگ خانه را زد و گفت به 110 زنگ بزنید ! به سرعت خودم را به درب منزل رساندم و پسرم را در حالی مشاهده کردم که تمام لباس هایش خون آلود شده بود! پسرم به من گفت:«جوانی در اطراف خودروی سمند ما پرسه می زد و با تلفن همراهش درباره سمند صحبت می کرد؛ به او گفتم که از ماشین دور شود که با چاقو به گردنم زد».

در شرایطی که بنا بر اظهارات پدر مقتول بررسی فرضیه «سرقت منجر به جنایت» در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود، کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت و انجام تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که همزمان با وقوع جنایت، یک دستگاه خودروی سوزوکی ویتارا سفید رنگ به سرعت از محل متواری شده است.

یکی از کسبه محل به کارآگاهان گفت: ساعت 21 پنجشنبه 10 مرداد امسال، داخل مغازه ایستاده بودم که ناگهان متوجه صدای درگیری شدم؛ از مغازه بیرون آمدم که ناگهان یک دستگاه خودرو سواری ویتارا سفید رنگ به سرعت از مقابل مغازه دور شد.

دستگیری متهم و اعتراف به جنایت

با توجه به شناسایی یک دستگاه خودروی «سوزوکی ویتارا» سفید رنگ و احتمال ارتکاب جنایت توسط راننده آن، کارآگاهان با مراجعه به تعدادی از مغازه ها و همچنین دو شعبه بانک نزدیک محل جنایت به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته آنها پرداخته و سرانجام موفق به شناسایی خودروی مذکور شدند.

با شناسایی مالک خودرو، کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت مالک خودرو به نام «مهدی . ح» (متولد 1364) اطلاع پیدا کردند که وی، همزمان با وقوع جنایت از محل سکونتش متواری شده است.

با توجه به دلایل بدست آمده که نشان از ارتکاب جنایت توسط مهدی داشت، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه وی در شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفت؛ بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به اصفهان رفته و موفق به دستگیری «مهدی . ح» شدند.

«مهدی» پس از انتقال به اداره دهم صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرده اما منکر هرگونه قصد و نیت خود برای سرقت خودرو سمند متعلق به پدر مقتول شد.

وی به کارآگاهان گفت: برای انجام پاره ای از کارهایم به تهران آمده بودم؛ شب حادثه برای تفریح و گردش به برج میلاد رفتم اما به علت عدم آشنایی با خیابان های منطقه، به صورت ناخواسته سر از محله جنت آباد در آوردم؛ برای پرسیدن نشانی و خرید سیگار و آبمیوه، ماشین خود را در کنار خیابان پارک کردم که پس از خرید، زمانیکه با تلفن همراه در حال صحبت کردن بودم با مقتول درگیر شدم. درگیری از آنجا شروع شد که من در حال مکالمه با یکی از دوستانم به نام «صمد» بودم که او را با لهجه محلی، «سمند» صدا می کردم؛ مقتول به تصور اینکه دارم در خصوص سرقت خودروی سمند آنها که در جلوی خانه شان پارک بود، صحبت می کنم با من درگیری لفظی پیدا کرد که این درگیری به درگیری فیزیکی کشیده شد؛ بعد از چند دقیقه، با چاقویی که در جیب داشتم، ضربه ای به مقتول زده و از محل متواری شدم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهاراتش در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۶
نوشته های باد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
ببین چه الكی یه اتفاق به این بزرگی می افته !!
نظر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
این فرد مشكل (قاتل ) مشكل عصبی داشته . و مقصر هم بوده است به خاطر درگیری لفظی چاقو در می یاره و گردنش رو میزنه!!
Majid
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
كسی كه بزدل و ضعیف و ت وجیبش چاقو میزاره.باید اعدامش كنن كه اینجور آدما واسه جامعه ضرر دارن.
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
باسلام من بعید میدونم راست بگه چرا همین توضیحات را به صاحب سمند نداده كه از دعوا جلوگیری كنه چرا با چاقو حمل كرده؟ البته یك نكته هم هست كه بعضی از این بچه تهرونیا خیلی مغرورن. نمیشه ازتقصیر پسره صاحب سمند هم گذشت آخه مگه میشه صرف اینكه نزدیك ماشین بود قصد دزدی داشته دلیل درگیریش قابل قبول نیست قصاص قبل جنایت كه نمیشه كرد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
نمیشه باور كرد بخاطر یك كلمه مقتول فورا نتیجه گرفته كه قاتل میخواد سمندشو بدزده شاید اونجا چندین سمند بوده
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
مشخص كه مقتول وقتی به گمان خودش مطمئن شده كه طرف قصد سرقت داره اشتباه كرده و خیلی توهین آمیز به اون گفته كه از اونجا دور بشه و قاتل كه علت توهین مقتول را نفهمیده بود همون اشتباه را تكرار میكنه و بدون اینكه علت توهین را بپرسه باهاش درگیر میشه و متاسفانه حمل بی مورد چاقو باعث این جنایت میشه... خوبه همیشه در شروع برخوردمون با دیگران مواظب طرز رفتارمون باشیم و احتمال همچین عواقبی رو بدیم

نیازمندی ها