4200 صیاد مازندرانی دل به دریا زدند

آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر

صید ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران از 20 مهرماه در 338 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۵۹۷۳
آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر

 چهار هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 54 شرکت تعاونی پره تورهاییشان را در دریای خزر پهن کردند.
 
مدیرکل شیلات مازندران عصر شنبه در مراسم آغاز صید ماهیان استخوانی با بیان اینکه استان مازندران با پتانسیل آبی هفت میلیارد متر مکعب دارای ظرفیت بالقوه شیلاتی مناسبی است گفت: دریای مازندران یکی از کانونهای اقتصادی مهم مازندران است.
 
حسن حبیب ن‍‍ژاد اظهار داشت: امسال همانند سالهای گذشته بر اساس کمیته مدیریت سازمان شیلات ایران  4200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی پره به امید کسب روزی حلال صید ماهیان استخوانی را در دریا شروع کردند.
 
حبیب نژاد با بیان اینکه بازسازی ذخایردریای خزر یکی از  مهم ترین اقدامات شیلات در سالهای اخیر بوده است افزود: در سالهای اخیر بازسازی ماهیان استخوانی دریای خزر با هماهنگی و همکاری اتحادیه صیادان پره و خود صیادان انجام شده است.
 
مدیر کل شیلات مازندران با اعلام اینکه در سال جاری بیش از 74 میلیون قطعه بچه ماهی سفید  با هدف بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان دریای خزر در رودخانه های مستعد استان رهاسازی شده است افزود: در سال گذشته 6391 تن ماهی استخوانی به ارزش اقصادی 863 میلیارد ریال صید شد که شامل 88 درصد ماهی سفید ، 10 درصد کفال و 2 درصد سایر گونه ها بوده است.
 
وی دلیل کاهش صیدرامشکلات  جریانات جوی دانست واذعان داشت:کاهش صیدبه کاهش ذخایر آبزیان بستگی ندارد بلکه شرایط جوی و روزهای طوفانی صید راکاهش می دهد.
 
حبیب نژاد با بیان اینکه جامعه صیادی مازندران یک جامعه قانونگراست اظهار داشت: انتظار می رود جامعه صیادی مازندران در کنار شیلات همانطور که در بازسازی ذخایر مشارکت فعال دارد در امر حفظ و حراست از منابع و ذخایر نیز مشارکت فعال داشته باشد.
 
وی ادامه داد:مجموعه یگان حفاظت منابع آبزیان با امکانات محدود خود ایثارگرانه تلاش می کنند و نباید زحمات آنان نادیده گرفته شود.

پیش‌بینی صید 11 هزار تن ماهیان استخوانی

مدیر کل شیلات مازندران خاطرنشان ساخت: طبق برنامه پیش بینی شده  سال 92انتظارمی رود امسال 11 هزار تن صید داشته باشیم.
 
حبیب نژاد افزود: همراهی و همکاری مجموعه جامعه صیادی و کارشناسان موجب خواهد شد که فصل صید قابل قبولی را داشته باشیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این مراسم  فعالیت شیلات را از  شاخص ترین اقدامات استان عنوان کرد و افزود: استان مازندران دارای سه گنجینه مهم دریا، جنگل و دشت های حاصلخیز است.
 
رضا عظیمی اظهار داشت: فعالیت کار کشاورزی در عرصه های مختلف همیشه با برکات و قداست خاصی همراه بوده است.
 
عظیمی با تاکید بر صید پایدار بیان داشت:همانطور که از منابع دریا حداکثر بهره برداری را می کنیم باید در حفظ و نگهداری و استمرار آن نیز تلاش کنیم تا این گنجینه باارزش به نسلهای آینده نیز برسد.
 
وی با بیان اینکه صید پایدار در کوتاه مدت میسر نمی شود افزود: صید غیر مجاز بزرگترین دشمن صید پایدار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها