آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

شعار«مرگ بر آمریکا»به نفع سیاست‌خارجی کشور است

سخنگوی دولت با بیان اینکه به زودی نشست خبری به صورت هفتگی و متناوب با خبرنگاران خواهم داشت، گفت: دستور نظرسنجی در مورد سفر رئیس جمهور به آمریکا داده شده است چرا که دولت معتقد است باید به حقوق شهروندی توجه کافی داشته باشد و یکی از حقوق شهروندی این است که بتواند بر روش و منش خدمتگزاران خودش اعمال نظر کند.
کد خبر: ۶۰۵۰۰۳
دستور نظرسنجی درباره سفر نیویورک داده شده است

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه هفته گذشته رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اعلام کردند در مورد سفر دولت به نیویورک یک نظرسنجی انجام خواهند داد که این صحبت مورد واکنش رسانه های مختلف قرار گرفت موضوع این نظرسنجی چیست و اینکه چه زمان انجام و نتیجه آن اعلام خواهد شد، گفت: دستور نظرسنجی داده شده است و ما باید در هر کاری همواره مطلع باشیم که آیا مردم ما از شیوه و روشی که داریم راضی هستند یا خیر.

وی افزود: دولت تدبیر و امید خود را وامدار مردم می داند و معتقد است باید به حقوق شهروندی توجه کافی داشته باشد و یکی از حقوق شهروندی این است که بتواند بر روش و منش خدمتگزاران خودش اعمال نظر کند.

وی همچنین در پاسخ به دیگر سئوال دیگری در مورد اینکه آیا قصد دارید نشست هایی متناوب و مشخص با خبرنگاران به طور جداگانه داشته باشید، گفت: بنا داریم به زودی حداقل هفته ای یک بار در ساختمان کوثر با تمام خبرنگاران از جمله خبرنگاران جراید نشست خبری داشته باشیم. اگر هم موضوع خاصی پیش آمد ممکن است در کنار این نشست های هفتگی، جلسات ویژه ای هم متناسب با موضوعات روز و مسائل پیش آمده داشته باشیم.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به بررسی وضعیت دریاچه ارومیه در جلسه هیات دولت، گفت: طرح‌های لازم در این زمینه مطرح شد و رئیس جمهور با حساسیت ویژه این موضوع را پیگیری کرده است.

نوبخت با اشاره به ارائه 19 طرح در زمینه بهبود شرایط دریاچه ارومیه به هیات دولت، اظهار داشت: همه این 19 طرح مورد تصویب قرار گرفت که می‌شود آن را در سه گروه خلاصه کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: اولین طرح این است که میزان آب ورودی به دریاچه تصحیح شود و بخش‌هایی که در صورت استمرار آنها برای دریاچه ارومیه بحران به وجود می‌آورند، متوقف شوند.

وی مطالعه و سرعت بخشیدن طرح‌ها برای انتقال آب به دریاچه ارومیه را موضوع مهم دیگر خواند و افزود: آقای رئیس جمهور کارگروه مربوط به دریاچه ارومیه و وزارت نیرو را مامور کرد که از اختیارات اصل 127 و 138 استفاده کرده و جلوی مشکلات این دریاچه گرفته شود.

سخنگوی دولت با اشاره به دغدغه رئیس جمهور درباره نجات رودخانه‌های کشور اظهار داشت: تشکیل کارگروهی برای نجات دریاچه ارومیه نیز به همین دلیل بود.

وی همچنین درباره موضوع تغییر ساعت کاری ادارات گفت: آنچه در جلسه گذشته هیات دولت تصویب شد، مقدار ساعات کار بود که به میزان 44 ساعت در هفته منظور شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در سالهای گذشته چندین بار به دلیل وضعیت خاص اقلیمی، ساعات کار ادارات کاهش یافته بود، ادامه داد: پس از رفع این مشکل، مقدار ساعات به حال قبل بازنگشت و بنابراین دولت همان قانون قبل را تکرار کرد.

نوبخت ادامه داد: موضوع دیگر این بود که شیوه زمانی ساعات کاری ادارات چگونه باشد تا ترافیک شکل نگیرد و دولت در این زمینه نیز همان رویه گذشته را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: در موضوع زمانبندی ادارات سعی کردیم به گونه‌ای عمل شود که آشفتگی در برنامه‌های گذشته ایجاد نشود.

نوبخت در مورد قانون هدفمندی یارانه‌‌ها نیز گفت:‌ ما بنا داریم که رویه موجود را ادامه دهیم اما اینکه این روش قابل استمرار است یا نه، باید مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما باید مرحله دوم قانون هدفمندی را در دست داشته باشیم؛ پرداخت یارانه‌ها باید متناسب با درآمدها باشد در حالیکه امروز همه خانوارها با درآمدهای متفاوت، یارانه‌های یکسان دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عدالت ایجاب می‌کند که دهک‌هایی که نیاز به دریافت یارانه ندارند از این درآمد معاف شوند.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال 93، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم هدفمندی یارانه‌ها را در سال 1393 بدون کمترین مشکل برای جامعه اجرا کنیم.

وی افزود: دولت در کارگروه‌های مختلف مرتبط با ستاد هدفمندی یارانه‌ها در حال بررسی این مطلب است که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد و همه راهکارها را در این باره مورد بررسی قرار دهد. تأکید آقای رئیس‌جمهور نیز بر این مسئله است که ما در گزینه‌های خود در بودجه سال 93 این مسئله را مد نظر داشته باشیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: البته عدالت در بحث ارائه یارانه به اقشار مختلف باید مد نظر قرار بگیرد چرا که با بخش کمی از مبالغ این یارانه‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی را حل کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تأمین ارز واحدهای تولیدی گفت: دولت در 35 مصوبه‌ای که چندی پیش در خصوص ایجاد رونق اقتصادی تصویب کرده، این مسئله را مورد توجه قرار داده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا به بحث رفع تورم در جامعه توجهی می‌شود یا نه؟ گفت: هیچ جلسه اقتصادی دولت با حضور تیم اقتصادی و شخص اقای رییس جمهور که حداقل هفته ای دوبار برگزاری می شود، نیست که بحث تورم در آن مطرح نشود و آقای رئیس‌جمهور بر این نکته تأکید می‌کند که در بودجه سال 93 بحث راهکار جلوگیری از رشد تورم مورد توجه قرار گیرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون تورم زیاد نیست، گفت: به طور حتم همین‌گونه است و اگر دولت توجهی به بحث تورم نداشت بلافاصله ساده‌ترین راه را برای جبران کسری بودجه انتخاب می‌کرد. البته دولت تلاش می‌کند تا بتواند تورم را مهار کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره صحت گزارش ارائه شده از سوی وزیر دادگستری پیرامون بررسی موضوع حذف حصر آقایان کروبی و موسوی، گفت: من این گزارش را تأیید می‌کنم و ما هر تصمیمی که در چارچوب منافع ملی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شود، را اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر رئیس‌جمهور به عربستان گفت: درباره سفر رئیس‌جمهور به عربستان برای انجام مناسک حج هیچ تصمیمی گرفته نشده است و اگر تصمیمی گرفته شود آن را اعلام خواهیم کرد.

سفر نیویورک را یک پیروزی بزرگ برای نظام می دانم

وزیر امور خارجه  کشور با ارائه پاسخی درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر نیویورک را یک پیروزی بزرگ برای نظام می دانم.

محمد جواد ظریف درحاشیه جلسه امروزهیات دولت در حالی که قصد نداشت گفتگویی با خبرنگاران انجام دهد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نقوی حسینی  سخنگو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است موضوع جلسه شما با اعضای کمیسیون محرمانه نبوده است اظهار کرد: بهتر است بروند و جمله اولی که در جلسه عنوان شده را دوباره نگاه کنند.

وی افزود: مواضع بنده کاملا مشخص است و سفر نیویورک را یک پیروزی بزرگ برای نظام میدانم و اجازه نمی دهم دستاوردهای سفر هیات ایرانی به نیویورک مخدوش شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سئوال که گفته اند تیتر روزنامه کیهان را تکذیب نکرده اید تصریح کرد: ما این موضوع را تکذیب کرده ایم.

وزیر کشور:دقت بالا علت تاخیر در انتخاب استانداران است

وزیر کشور در مورد کندی روند انتخاب استانداران گفت: دقت بالا موجب کندی روند انتخاب استانداران شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که چرا روند انتخاب استانداران به کندی پیش می رود، گفت: اگر سرعت کم است اما به جای آن دقت بالاست.

پورمحمدی:پرونده موسوی و کروبی از قبل در شورای امنیت بود

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در واکنش به برخی اخبار مبنی بر ارجاع پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی متهمین فتنه 88 به شورای عالی امنیت ملی، گفت: ‌این پرونده‌ها از قبل در این شورا وجود داشته است و باید از خودشان بپرسید.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در عید غدیر، آزادی زندانیان صورت می‌گیرد؟ گفت: در عید غدیر از همه گروه‌های زندانی عفو خواهیم داشت.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره پرونده مجید توکلی نیز یادآور شد: درباره پرونده خاصی اطلاع ندارم.

وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عفو به چه صورت است، گفت: آنهایی که یک سوم یا نصفی از میزان حبس‌شان را پشت سر گذاشته باشند و رفتارشان در زندان خوب باشد عفو صورت خواهد گرفت که برای خیلی‌ها اعمال شده و عده زیادی از مجرمان مختلف آزاد شده‌اند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش به لایحه ازدواج فرزندخوانده با سرپرست اشاره کرد و گفت: این لایحه نیاز به ویراستاری دارد و مهم این است که مشکل حل شود؛ روح قانون به دفاع از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است و اجازه ازدواج با سرپرست را نمی‌دهد.

برخی اعضای دولت خون اهدا کردند

برخی اعضای هیات دولت در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران خون اهدا کردند.

از ساعات اولیه صبح امروز تیمهای مرتبط با سازمان انتقال خون در حاشیه جلسه هیات دولت حاضر شدند و از بعضی اعضای دولت خون گرفتند.

حسین فریدون برادر رئیس جمهور و رئیس بازرسی نهاد ریاست جمهوری یکی از اعضایی بود که در حضور خبرنگاران خون اهدا کرد.

در سنوات گذشته اکیپ هایی از سازمان انتقال خون با حضور در دولت و مجلس از مسئولان وزیران،و نمایندگان مجلس اخذ خون به عمل می آوردند.(خبرگزاریها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدجوادعلیخانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
بهترین نتیجه ای كه میشدكسب كردروبدست آوردیم من ازجناب روحانی وظریف متشكرم وبه رِئیس جمهوربرای انتخاب عالی دكترظریف احسن میگویم

نیازمندی ها