روحانی در مراسم دانش آموختگی نیروی انتظامی:

پلیس خود را معلم مردم نمی‌داند و مردم هم دانش‌آموز نیستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است، مسأله هسته‌ای در زمان کوتاه حل شود، گفت: ایران، داشتن حقوق هسته‌ای در چارچوب ان.پی.تی را حق مسلم خود می‌داند و آمادگی دارد تا در چارچوب مذاکرات 1+5، ابهامات را رفع کند.
کد خبر: ۶۰۴۲۹۴
حقوق هسته‌ای در چارچوب ان.پی.تی حق مسلم ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری یوهانس دوما سفیر جدید هلند در تهران صبح امروز دوشنبه با حجت‌الاسلام  حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

رییس‌جمهور در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی روابط خوب دو کشور، ابراز امیدواری کرد: در دوران حضور سفیر جدید هلند در تهران، ملت‌ها و مسئولان دو کشور شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه باشند.

وی همچنین تحرکات ایجاد شده در حل پرونده هسته‌ای ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد تسهیل و توسعه روابط ایران با کشورهای اتحادیه اروپا از جمله هلند در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشیم.

رییس‌جمهور با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران مصمم است، مسأله هسته‌ای در زمان کوتاه حل شود، تصریح‌کرد: ایران، داشتن حقوق هسته‌ای در چارچوب ان.پی.تی را حق مسلم خود می‌داند و آمادگی دارد تا در چارچوب مذاکرات 1+5، ابهامات را رفع کند.

وی همچنین با اشاره به مسأله حقوق بشر و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، تأکید کرد: همه باید دقت کنیم که موضوع حقوق بشر یک مسأله سیاسی نشود و به این نکته توجه داشته باشیم که مسأله حقوق بشر در هیچ کشوری کامل نیست و نواقصی دارد، البته باید ضمن به رسمیت شناختن تفاوت‌های فرهنگی یکدیگر اصولی نظیر آزادی بیان و تبادل اندیشه‌ها را مورد احترام قرار دهیم.

روحانی با انتقاد از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران که حتی دسترسی مردم ایران به دارو را با مشکل مواجه کرده است آن را یک تحریم ضدحقوق بشری خواند.

رییس‌جمهور در ادامه ضمن تأکید بر توسعه تعامل و همکاری‌های دو ملت، خواستار گسترش تبادل نظر بین اندیشمندان، متفکران و حقوقدانان ایران و هلند در زمینه‌های مورد نظر شد.

یوهانس دوما سفیر جدید هلند نیز در این دیدار، اراده دولت و ملت هلند را بر توسعه و تحکیم روابط ایران و هلند در تمامی زمینه‌ها از جمله اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور اتباع ایرانی مقیم هلند، همکاری‌های کنسولی میان دو کشور را مقدمه خوبی برای گسترش روابط دوجانبه دانست.

سفیر جدید هلند با ابراز خرسندی و تبریک موفقیت‌های ورزشی ایران بویژه حضور ایران در مسابقات جام جهانی و قهرمانی والیبال در آسیا، ابراز امیدواری کرد که گام‌های خوبی در زمینه تبادل نظر و دو ملت به ویژه در عرصه‌های اجتماعی برداشته شود.

تقدیم استوارنامه سفیر جدید آلمان در تهران به رییس جمهور

میکائیل بارون فون اونگرن، سفیر جدید آلمان  در تهران  نیزصبح امروز (دوشنبه) با حجت الاسلام  حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر جدید آلمان در تهران به هنگام تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی با تاکید بر لزوم توسعه روابط اقتصادی با ایران اظهار امیدواری کرد که در نشست ژنو 2 موضوع هسته‌ای ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شود.

رییس جمهور در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد خانم «مرکل» به صدر اعظمی آلمان، به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با آلمان اشاره و اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد تعمیق هر چه بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فی ما بین باشیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: امیدواریم که روابط ایران با اتحادیه اروپا نیز در آینده نزدیک رو به جلو حرکت کند.

رییس جمهور با اشاره به نقش سازنده آلمان در موضوع هسته ای ایران اظهار امیدواری کرد در اجلاس آینده ژنو نیز این کشور نقش مثبت و سازنده ای در خصوص حل و فصل هسته ای ایران ایفا کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف سلاح کشتار جمعی است و خود قربانی اینگونه سلاح‌ها می‌باشد، تصریح کرد: ایران به لحاظ دینی و مذهبی استفاده از سلاح کشتار جمعی را غیراخلاقی و غیرمنطقی می داند.

وی افزود: بی‌تردید فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بوده و می خواهد از حقوق هسته‌ای‌ خود در چارچوب مقررات بین المللی و بدون هیچگونه تبعیض برخوردار باشد.

سفیر جدید آلمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط آلمان با ایران همواره خوب و رو به رشد بوده است، گفت: روابط اقتصادی آلمان با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به نشست آینده ژنو در خصوص موضوع هسته ای ایران اظهار امیدواری کرد که در این نشست به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یابیم.

میکائیل بارون فون اونگرن با اشاره به سخنرانی‌های اخیر دکتر روحانی گفت: رسانه ها و افکار عمومی آلمان در این زمینه بسیار علاقه مندند که با رییس جمهوری اسلامی ایران گفت و گو و مصاحبه اختصاصی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها