نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

محمدجواد ظریف در خاطره‌ای از اولین باری که پیراهنی با یقه دیپلماتیک پوشیده است، گفت: اولین بار این مدل یقه را تن آقای دکتر ولایتی دیدم. آن زمان من در نیویورک بودم و آنجا چنین پیراهن‌هایی نبود، اما همسرم با دیدن این مدل یقه، یقه عادی بلوزهایی را که آنجا بود می‌برید و به شکل «یقه دیپلماتیک» ایران درست می‌کرد.
کد خبر: ۶۰۴۲۱۷
خاطره ظریف از «یقه دیپلمات» ایرانی

وی افزود: به یاد دارم روز اولی که لباسی با این یقه پوشیدم و رفتم سازمان ملل، خانمی که نماینده هند در سازمان ملل و دختر وزیر خارجه هند بود به من گفت «بالاخره شما از شلختگی در آمدید و یک لباس فرم پوشیدید!»

معرفی وزرای پیشنهادی، شاید بعد از تعطیلات مجلس

هرچند گفته می‌شود که معرفی سرپرستان سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان وزیر پیشنهادی قطعی شده، اما زمان معرفی آنان به مجلس هنوز روشن نیست.

با وجود این نایب‌رئیس مجلس از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی بعد از تعطیلات نمایندگان به مجلس خبر داده است.

مجلس شورای اسلامی، هفته آینده به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، جلسه علنی ندارد.

الف و عملکرد صداوسیما

سایت الف در یادداشتی به قلم ناصر ایمانی عملکرد صداوسیما را در پوشش اخبار سفر روحانی به سازمان ملل ، مثبت و حرفه‌ای ارزیابی کرد. در این یادداشت آمده است: عملکرد صداوسیما در طول یک هفته سفر آقای روحانی به سازمان ملل متحد مثبت بود.

مثبت از دو منظر. منظر اول این‌که، صداوسیما تمامی تحولات مربوط به هیات ایرانی و شخص رئیس‌جمهور را به طور کامل و بی‌کم و کاست منعکس کرد. یعنی مردم برای اطلاع از مفاد مذاکرات هیات ایرانی به هیچ‌وجه نیاز به مراجعه به بنگاه‌های خبری خارجی نداشتند.

کامل‌ترین اخبار و حتی مواضع طرف مقابل هیات ایرانی را صداوسیمای ما منعکس کرد. این خود یک رویکرد جدید در صداوسیما بود.منظر دوم از بعد انعکاس خبر بدون تحلیل و داوری یکسویه از طرف صداوسیما بود.

آخرین خبرها از راه‌اندازی پرواز تهران ـ واشنگتن

پس از تماس تلفنی باراک اوباما با حسن روحانی، یکی از خبرهایی که نشان‌دهنده گام‌های طرفین برای بهبود روابط بود، به موضوع دستور رئیس‌جمهور برای بسترسازی جهت راه‌اندازی پرواز تهران ـ واشنگتن بازمی‌گشت.

موضوعی که دیروز حمیدرضا پهلوانی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آن گفت: بسترهای لازم برای برقراری پرواز با مقاصد مختلف فراهم شده و به محض این‌که دستور هیات دولت برای برقراری پرواز به آمریکا تکلیف شود اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

آمادگی میرکاظمی برای مناظره نفتی

مسعود میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد، قریب به دو ماه پس از پایان کار دولت دهم، لب به انتقاد از دولت پیشین گشوده و در گفت‌وگویی با تسنیم در مورد دلیل اصلی استعفایش در دولت احمدی‌نژاد به مسائلی که از طرف جریان موسوم به انحرافی به وجود می‌آمد، اشاره کرده و گفته است: اطلاعات غلط به آقای احمدی‌نژاد می‌دادند.

وی می‌گوید: اواخر دولت بود که با آقای دکتر تنش‌هایی به وجود آمد و من احساس می‌کردم که به آقای احمدی‌نژاد اطلاعاتی می‌دادند که درست نبود.

او با اشاره به تخلفات صورت گرفته در پرونده کرسنت اضافه کرده است: من با اطلاع کامل می‌گویم و آماده مناظره هستم که پرونده کرسنت را برای مردم با تمام جزئیات و زوایای پنهان آن بگوییم تا مردم بدانند که کشور با چه افرادی روبه‌روست.

تذکر 13 نماینده به وزیر ارشاد

حاشیه‌های کتاب «صراحت‌نامه» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که توزیع آن پیش از این در نمایشگاه کتاب تهران متوقف شده بود، گویی تمامی ندارد و دیروز سیزده نماینده مجلس در تذکری کتبی به وزیر ارشاد، خواهان رعایت قانون در مورد ممیزی کتاب جدید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شدند.

این در حالی است که سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر با انتشار بخش‌هایی از این کتاب به نقل از هاشمی رفسنجانی نوشته است که امام خمینی (ره) با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» موافق بودند.

طائب: خدا فرد مناسب مذاکره را روی‌ کار آورد

مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار گفته که خدا در انتخابات، فرد مناسب برای مذاکره با آمریکا را روی کار آورد.

به گزارش فرارو به نقل از سایت ۵۹۸، طائب این مطلب را در سی و دومین نشست انقلاب اسلامی بیان کرده است.

وی گفته که محمود احمدی‌نژاد اهل مذاکره نبود و جمهوری اسلامی به کسی نیاز داشت که قیافه مذاکره داشته باشد و از خط قرمز‌ها هم عبور نکند.

طائب افزوده است: خدواند متعال در این انتخابات، فرد مناسب مذاکرات را روی کار آورد، آقای روحانی شخصیت و سابقه مذاکره را داشت.

ورامین، مرکز استان می‌شود؟

هرچند طرح موضوع تقسیم استان تهران، موضوع جدیدی نیست و در دولت قبل نیز برخی نمایندگان تشکیل استان‌های جدیدی از دل استان تهران را پیگیری می‌کردند، اما بتازگی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قول مساعد وزیر کشور برای تشکیل یک استان در شرق تهران به مرکزیت ورامین خبر داده است.

سیدحسین نقوی حسینی دیروز به فارس گفته است: در نخستین گفت‌وگو با وزیر کشور در مجمع نمایندگان استان تهران که بنده رئیس این مجمع هستم، به ایشان گفتیم که استان تهران به این شکل موجود قابل مدیریت نیست.

 460 عزل و نصب در 2 ماه ابتدایی دولت

خبرگزاری تسنیم در گزارشی از عزل و نصب‌های صورت گرفته از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، تعداد این جابه‌جایی‌ها را 460 مورد اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
سلام
وقتی می بینی در سالهای گذشته افرادی كه نه تخصص و نه دانش درست و حسابی داشتند و نه به فكر مردم بودند، سر كار آمدند باید هم با افراد لایق و كارآمد عوضشان كرد، بروید ببینید بر سر مملكت چه آورده اند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
این یقه اصلا دیپلماتیك نیست ...واصلا شیك نیست...اگه شك دارید بروید جلوی آینه ...و با یقه و تیپ دیپلماتهای سایر كشورها مقایسه كنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها