یک روانشناس بالینی در یزد معتقد است: به کودکان باید متناسب با سن آنها در زمینه سوءاستفاده جنسی آگاهی دهی‌های لازم صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۰۳۹۲۰
کودکان باید آگاهی جنسی داشته باشند

فرزاد فرهودی  توضیح داد: تجربه سوء استفاده جنسی در دوره کودکی اتفاق ناخوشایندی است که می‌تواند تبعات آن تا بزرگسالی ادامه یابد و ممکن است در زمان ازدواج و به شکل اختلالات جنسی خود را نشان دهد. در صورتی که پدر و مادر با این مسئله مواجه شدند خوب است که فاجعه سازی نکنند، فرزند خردسال را مقصر ندانند و از طریق قانونی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر، خانواده‌های دارای فرزندان نوجوان را نگران کرده است مسائل ارتباطی نوجوانان است. در این‌گونه مواقع نکته مهم، آگاهی و اطلاع خانواده‌هاست که چگونه بتوانند این روابط را به درستی مدیریت کنند، چرا که ممکن است تجربه سوء استفاده و شکست در این سنین تبعات سنگینی را برای فرد و خانواده به همراه داشته باشد.

فرهودی تصریح کرد: حمایت‌های بیش از حد از فرزندان می‌تواند در بلندمدت آنها را تبدیل به افرادی بی مهارت و بی کفایت کند که بدون حمایت دیگران در تصمیم گیری کار دشواری در پیش دارند. کودک و نوجوان باید موقعیت‌های مختلف را تجربه کند و اجازه تصمیم گیری داشته باشد تا بتواند از فرصتها کسب تجربه کند.

وی با تاکید بر وضع قوانین و اصول در محیط خانه، یادآور شد: این امر به معنای ایجاد فضای بیش از حد سختگیرانه و پادگانی نیست چراکه در هر صورت خانواده‌های بی قانون و بلاتکلیف مستعد پرورش کودکانی هستند که در بزرگسالی به شخصیتهای ضد اجتماعی و قانون شکن تبدیل خواهند شد.

این روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: وجود رفت و آمدهای خانوادگی و اجتماعی، فرزندان را در برقراری روابط بین فردی تقویت می‌کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خانه دار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
بچه های این دوره زمونه همشون بزرگترها رو درس میدهند لازم نیست اگاهی پیدا كنند

نیازمندی ها