در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

حذف یارانه سه دهک تصویب شد

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب حذف یارانه ۳دهک بالای جامعه در کمیته متبوعش خبر داد و گفت که با این تصویب، قطعا موضوع در صحن کمیسیون نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۳۸۹۸
حذف یارانه سه دهک تصویب شد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات کمیته اقتصادی کمیسیون متبوعش درباره پیشنهاد نمایندگان برای حذف یارانه 3دهک بالای جامعه گفت: این پیشنهاد در جلسات اخیر کمیته اقتصادی کمیسیون مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفته است.

وی در این زمینه افزود: در جلسه اخیر کمیته، این پیشنهاد پس از بررسی، با اکثریت آرا مورد تصویب اعضا قرار گرفت و بر همین اساس قطعاً در صحن کمیسیون نیز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دولت با این پیشنهاد مخالفت کرده و خواستار ارائه زمان برای بررسی کارشناسی موضوع شده اما اکثر نمایندگانی که عضو کمیسیون بودجه هستند با این پیشنهاد موافقند.

قادری در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید این موضوع در صحن کمیسیون بودجه نیز به تصویب برسد یا خیر، گفت: نمایندگان موافق پیشنهاد هستند اما دولت مخالف است و معلوم نیست که تا چه حد مخالفت کند و نتیجه چه شود.

پیشتر، احمد توکلی عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفته بود: کسر 30 درصد از یارانه بگیران امکان پذیر است و به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه به دولت پیشنهاد کرده تا یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی را حذف کند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۲
هدایتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
در حكومت اسلامی همه باید بطور مساوی از بیت المال بهره مند شوند مانند حكومت امام علی (ع )
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
میدانید در این وسط چقدر از مردم كم درآمد قربانی خطاهای غربالگری غلط حذف یارانه سه دهك خواهند شد؟ چرا؟ تجربه نشان داده كه بر اثر آمارهای غلط، تر و خشك له و لورده شده اند و نهایتا ظلم بزرگی مرتكب می شود هر اشتباهی كه در وضع اقتصاد پیش بیاید مردم باید تاوان بدهند . مسئله یارانه در حقیقت یك معامله است بین مسئولان و مردم.دولت یك مبلغ ناچیزی به مردم داده و در عوض مبالغ زیادی به عناوین مختلف از مردم گرفته دلار از هزار تومان به بالاتر سه هزار تومان رسیده قیمت ارزاق عمومی از دلار سبقت گرفته ...تورم روزانه بطور فاحش بالا می رود و درآمد ها به همان نسبت پائین . همین نان خالی كه 12 تومان بود به 145 تومان رسیده. نظرات را اگر درج نكنید گناه بزرگ و نابخشودنی متوجه مسئولین رسانه ها می شود.
زمانی
United States
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
با این تورم بالا پردرآمد كجا بود . مشكل بزرگ این اینه كه مسئولان از درد مردم خبر ندارن و دغدغه امروز بعضی از آنها حذف شعار مرگ بر آمریكا شده .خدا عاقبت ما را به خیر كن
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
نمایندگان بهتر ابتدا مشكلات اقتصادی مردم رارفع كنند بعد به كاری كه هركسی قادر به انجام آن است و نیازی به تخصص ندارد، اقدام كنند.
م.ف
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
پس لطفا از نمایندگان كمیسیون و مجلس شروع شود .
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
یارانه كارمندان دولت را قطع نكنید. امسال همه مزایای رفاهی آنان قطع شده است.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
3هزار میلیارد چی شد؟ چه تضمینی هست كه
پول سه دهك هم روی هم جمع شود و داخل حلق بابك زنجانی ها و خاوری ها نرود؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
متاسفانه در زمان تكمیل فرم های خانوار، اطلاعات صد در صد درستی ثبت نشده و این باعث شده كه عده ای از مردمی كه اطلاعات صحیحی را ارائه داده اند ضرر می كنند من خودم سراغ دارم فردی را كه با وجود تمكن بسیار بالا (كارخانه دار است) خودش را كارگر اعلام كرد.فردا ایشان یارانه می گیرد من نوعی كه خود را كارمند اعلام كرده ام از گرفتن یارانه حذف میشوم. به نظر من دولت از تمام یارانه بگیران ده هزار تومان كسر كند(35000تومان شود) تا كسری بودجه تامین گردد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
تورا خدا به كارمندان رده پایین رحم كنید
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
یواش یواش یارانه همه را قطع میكنند بدون اینكه پول آب و برق و همه چیزی را كه گران كردند به قیمت قبل برگردانند به قولی قیمت دلارمنطقی نیست كه زیر 3000 تومان بیاید اما منطقی است كه یارانه حق سه دهك را قطع كنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
اگه كسری بودجه دارید كلا برای همه دهكها را حذف كنید قیمت بنزین -گاز-برق-آب-نان-همه كالاهای مصرفی كه 50 برابر شدند به قیمت قبل برگردونید یارانه نخواستیم واقعا متاسفم
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
مگه سرجمع چنددهك داریم كه سه تاشم حذف كنن
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
كارشناسان محترمی كه می نشینند و اینگونه طرح می دهند آیا طرحی هم برای تشخیص درآمدی همه احاد ملت ایران دارند . فكر می كنم همان ضرب المثل قدیمی كه می گوید از گشنه بگیر و به سیران بخوران از آب در بیاید.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
درست نیست!
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
خواهشمندیم طرح های خود را روی مردم پیاده نفرمایید
هنوز كشور ایران دارای یك بانك اطلاعاتی جامع بر اساس كد ملی وكلیه تراكنش های مالی به صورت دسته بندی شده نمی باشد پس با این وضع موجود، مردم به شكل اشتباه محروم از دریافت یارانه شده و متاسفانه بعد از آن كسی مسئولیت این كار را نمی پذیرد.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
یارانه ها رو حذف كنند ، ببینیم می تونن پول قبض ها رو بگیرن ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
مشكل ما چیه ؟؟؟این مجلس تصویب كرد این مجلس هم همان مصوبه خود را لغو میكند منبع تامین این مصوبه مگر تعیین نشده مگر عدالت در تقسیم بیت المال در زمان حكومت اسلامی به همه نباید پرداخت شود همه منابع مال همه مردم است .
اگر كسی درآمد بالا دارد بهره نبوغ خودش و خدمتش را می برد نباید از حقوق خود محروم گردد .
آزمون و خطا تا كی نمایندگان و مسئولان محترم؟؟؟؟
محسن.جهرم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
تاكی باید سختیها را تحمل كنیم. مسافرت به كنار، میهمانی یادش بخیر ! خورد و خوراك بخور و نمیر. مصرف داروهای گران قیمت رو چیكار كنیم
arman
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
جالب است كشورهای وارد كننده نفت كالاهایی كه تولید میكنند و به كشور ما صادر می كنند هم قیمتش مناسب میشه و هم كیفیتش و جالب است كه كالاهای تولید داخل كشور توانایی رقابت هم ندارند البته در كشور ما یه چیزی رقیب نداره دلال و دلالی و احتكار و گران فروشی كسب درآمد میلیاردی یك شبه با تغییر قیمت ها كه به سود محتكران و دلالها است.كه هر لحظه بابك زنجانی ها عین قارچ رشد می كنند.....
ژیان مهاری 54
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
به نفع خوش گذرونهاست !! اونایی كه قناعت كردن و یه چندر غاز پول تو بانك برای فردای پیری و تهیدستیشون جمع كردن می شن مرفه و یارانه شون قطع می شه!!!!
منوچهر رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
هرشلیك افزایش قیمتها و یا قطع كمكها، اول به سینه حقوق بگیران و مخصوصا باز نشستگان اصابت میكند كسی هم به صدای ناله اش كوش نمی دهد تو را به خدا اول هدف را شناسائی كنید بعد شلیك كنید
مجید
United States
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
۰
۰
بدبخت میشیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها