بلیت بعضی از سینماهای تهران از یکی، دو روز گذشته، 500 تومان گران‌تر از قبل فروخته می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۹۹۸
بلیت سینما گران شد

 سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره گران شدن 500 تومانی بلیت سینماها به ایسنا گفت: قرار بود مالیات بر ارزش افزوده برای سینماها که یک فعالیت تولیدی فرهنگی محسوب می‌شوند، شامل بخشودگی شود. اما این اتفاق نیفتاد و سینماداران مجبور هستند مانند تمام صنوف دیگر این مالیات را طبق قانون، از خریداران بلیت دریافت کنند.

حبیب کاوش ادامه داد: ما در نیمه اول سال مقرر کردیم که این مالیات توسط تهیه کننده و سینمادار پرداخت شده و هزینه‌ای از مخاطب دریافت نشود اما متاسفانه در این مدت مشاهده کردیم که علی رغم تلاش‌ها قانون بخشودگی مالیات بر ارزش افزوده سینماداران به نتیجه‌ای نرسید. به همین دلیل مجبور شدیم طبق روال مرسوم در کشور، به سینماداران اعلام کنیم که مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد: در واقع آنچه که تحت عنوان افزایش قیمت بلیت عنوان می‌شود، همان مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که شورای صنفی نمایش مصوب کرده، بر اساس نص‌ صریح قانون از خریدار دریافت شود.

کاوش در پایان درباره دریافت مجوزهای لازم برای این افزایش قیمت گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مخاطب و تمام مسائل این چنینی با مجوزهای لازم از صنوف مختلف، شورای صنفی نمایش و همچنین وزارت ارشاد انجام شده و می‌شود. البته ما همچنان تاکید می‌کنیم که دنبال بخشودگی مالیات بر ارزش افزوده سینمادارها به عنوان یک فعالیت تولیدی فرهنگی هستیم.  

در پی افزایش 500 قیمت بلیت سینما به دلیل مالیات ارزش افزوده که طی، دو روز گذشته انجام شده است، محمد قاصد اشرفی رییس هیات مدیره انجمن سینماداران ضمن بیان این مطلب به ایسنا گفت: از اول مهر سال 89، صاحبان سالن‌های سینما، مالیات ارزش افزوده را خودشان پرداخت می‌کردند، در حالی که براساس قانون مالیات، ارزش افزوده باید از مخاطب گرفته بشود اما سینماداران تصمیم گرفتند به خاطر کمک و تشویق مخاطبین سینماها برای دیدن فیلم‌ها، این هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند تا از لحاظ مالی به مخاطبان اجحافی نشود.

اشرفی یادآور شد: این مالیات 360 تومان سینمای «مدرن»، 300 تومان سینمای «ممتاز» و 240 تومان سینمای درجه یک بود اما چون مشکل پول خُرد وجود داشت، این رقم را سینماداران به 500 تومان رساندند. روز گذشته این افزایش 500 تومانی انجام شد و در برخی سینماها شاهد،اعتراض برخی مخاطبین بودیم.

طبق اعلام رییس انجمن سینماداران، بهای بلیت سینما از فردا 11 مهر ماه طبق روال قبل، براساس درجه‌بندی مدرن 6 هزار تومان، ممتاز 5 هزار تومان، درجه یک 4 هزار تومان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سی دی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
حیف پول كه بدیم این فیلمهای مزخرف رو ببینیم همین ماهواره ها خیلی خیلی فیلمهای دیدنی و جالب میذاره تازه مجانی هم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها