مرد تبهکار که با آبمیوه مسموم از طعمه‌های خود سرقت می کرد، به اتهام قتل یکی از قربانیان به پرداخت دیه و تحمل شلاق محکوم شد.
کد خبر: ۶۰۲۸۲۶
سرقت با استفاده از آبمیوه مسموم

26 خرداد سال گذشته خانواده مرد 65 ساله ای به نام «نعمت» با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی از ناپدید شدن مرموز او خبر دادند.

در ادامه تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی‌های خود دریافتند، «نعمت»، بازنشسته بوده و روز حادثه به پارک‌شهر رفته بود.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، 19 تیرماه جسد مردی در یک کانال آب حوالی بزرگراه مدرس کشف شد. با خارج کردن جسد و بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد کشف شده متعلق به نعمت است.

با توجه به اینکه مرد میانسال سابقه بیماری نداشت و قرار نبود به حوالی اتوبان مدرس برود، ماموران به موضوع مشکوک شده و جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

از سوی دیگر با بررسی‌های علمی مشخص شد فردی در حال استفاده از تلفن همراه «نعمت» است. با کشف این سرنخ فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها با اظهار بی اطلاعی از مرگ «نعمت» گفت: من مالخر هستم و این گوشی را از فردی به نام «ماشاالله» خریده ام.با این اعترافات، «ماشالله» (40 ساله) شناسایی و دستگیر شد.

متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و اظهار کرد: چندی قبل به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شدم. در آنجا با یک سارق حرفه ای دوست شدم که روش سرقت با آبمیوه مسموم را به من آموزش داد. 28 اردیبهشت سال 91 از زندان آزاد شده و پس از آن سرقت‌ های خود را آغازکردم. با پرسه زدن در پارک شهر طعمه‌های خود را شناسایی کرده و با آنها طرح دوستی می‌ریختم. بعد هم به آنها آبمیوه مسموم می‌دادم و پس از بیهوش شدن طعمه‌ها از آنها سرقت می کردم.

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

سرانجام متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: در این پرونده ماشالله (40 ساله) متهم است «نعمت» را به قتل رسانده و با آبمیوه مسموم از چهار نفر سرقت کرده است.پزشکی قانونی نیز در گزارش خود اعلام کرده است نعمت به احتمال قوی بر اثر مسمومیت با داروی خواب آور کشته شده است.با توجه به محتویات پرونده برای متهم تقاضای مجازات قانونی را دارم.

سپس اولیای دم مقتول در جایگاه حاضر شده و برای قاتل پدرشان تقاضای قصاص کردند.

قاضی عزیزمحمدی با تفهیم اتهام به «ماشالله» از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم با قبول اتهامش، اظهار کرد:با مقتول در پارک‌شهر آشنا شدم.با او طرح دوستی ریخته و او را به خانه‌ام دعوت کردم. در طول مسیر یک آبمیوه مسموم به او دادم که پس از رسیدن به بزرگراه مدرس او گفت خوابش می آید. کنار اتوبان توقف کردم و او پس از پیاده شدن از موتور بیهوش شد. کیف و تلفن همراهش را سرقت کرده و از محل گریختم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به خاطر قتل غیر عمد به پرداخت دیه و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها