جزئیات اولین جلسه مشترک دولت و مجلس

تقدیر لاریجانی از مواضع مقتدرانه روحانی در نیویورک

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جلسه سه شنبه شب دولت و مجلس گفت که در این جلسه علی لاریجانی از حضور مقتدرانه رییس‌جمهور در نیویورک و به دنبال آن ملاقات‌ها و گفت‌وگوها تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۶۰۲۷۱۳
تقدیر لاریجانی از مواضع مقتدرانه روحانی در نیویورک

سیدحسین نقوی حسینی در مورد اولین جلسه مشترک مجلس و دولت جدید گفت: اولین جلسه مشترک دولت و مجلس امشب برگزار شد و نمایندگان مهمان هیات دولت و رییس‌جمهور بودند.

وی با بیان این‌که در ابتدای جلسه مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور صحبت کرد، افزود: ایشان در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کردند که با توجه به حضور برخی نمایندگان قبلی در دولت و همچنین وزرا و دولتی‌هایی که اکنون نماینده شده‌اند می‌توان این پیش‌بینی را داشت که فهم مشترکی بین مجلس و دولت وجود داشته باشد و همکاری‌های بین دو قوه خوب باشد.

نماینده مردم ورامین اضافه کرد: بعد از آقای انصاری، رییس مجلس صحبت کرد. آقای لاریجانی در صحبت‌های خود چند نکته مهم و خوب را مطرح کردند. ایشان در وهله اول از دکتر روحانی به جهت حضور مقتدرانه و منطقی با انجام حجم بسیار زیادی از ملاقات‌ها و گفت‌وگوها در جهت منافع کشور تشکر کردند.

نقوی حسینی افزود: آقای لاریجانی همچنین به موضوع تصویب اصلاحیه لایحه بودجه 92 اشاره کرد و گفت که کلیات لایحه اصلاحیه در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده است و ان‌شاءالله به زودی به صحن علنی ارائه خواهد شد تا بتوان به وضعیت خوبی در حوزه‌های اقتصادی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین رییس مجلس در مورد بودجه سال آینده نقطه نظراتی را مطرح کردند مبنی بر این‌که باید تلاش شود با تمهیدات لازم در بودجه، حوزه عمران خسارت نبیند و به بخش خصوصی توجه ویژه‌ای شود و دولت اعتمادی به بخش خصوصی کرده و حوزه‌های اقتصادی را به این بخش واگذار کند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: آقای لاریجانی در این جلسه بر روی همکاری‌های دولت و مجلس تاکید داشت و اعلام کرد که مجلس با تمام ظرفیت از دولت حمایت کرده و کمک می‌کند. طبیعتاً هرچه تعامل و هم‌افزایی بیشتر باشد به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه رییس مجلس در این جلسه صحبت‌هایی در مورد اوضاع منطقه مطرح کرد، افزود: رییس مجلس گفت که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد جمهوری اسلامی نقش موثر و خوبی در منطقه و عرصه بین‌الملل داشته باشد و روی سران آمریکا و کشورهای غربی تاثیر می‌گذارد. به تبع این تاثیر آنها مطالبی را در گفت‌وگوهای خود مطرح می‌کنند. البته آقای لاریجانی پاسخ آقای ظریف به بیانات اخیر اوباما و جان کری را ستودنی خواند و از آن تقدیر کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در این جلسه همچنین بر این موضوع تاکید کرد که ایران از مذاکره پیرامون حق هسته‌یی و غنی‌سازی عبور کرده و امروز غرب باید ایران را به عنوان کشور تولیدکننده هسته‌یی ببیند و درک کند که ما به هیچ عنوان به عقب برنمی‌گردیم.

نقوی حسینی با بیان اینکه بعد از صحبت‌های لاریجانی، روحانی اظهاراتش را مطرح کرد، گفت: آقای روحانی صحبت‌های خود را ابتدا از مسائل اقتصادی شروع و تاکید کرد که برنامه اقتصادی دولت بر دو نکته استوار است؛ اول این‌که میزان رشد منفی اقتصاد کشور کنترل شود و آرام آرام به سوی رشد مثبت سوق پیدا کند و دوم این‌که به هر شکل ممکن جلوی رشد تورم گرفته و این نیز کنترل شود.

این نماینده مجلس افزود: طبق اظهارات آقای روحانی، دولت برای رسیدن به این اهداف از بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال خواهد کرد و از صنعت و اصلاح نظام بانکی و مسائل مربوطه نیز حمایت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان این‌که روحانی در بخش دوم صحبت‌های خود حوزه سیاست‌های خارجی دولت را تشریح کرد، گفت: ایشان توضیحاتی در مورد سفر خود برای شرکت در اجلاس شانگهای و مباحث و گفت‌وگوهای پیرامون آن به‌ویژه ملاقات با پوتین و رییس‌جمهور چین ارایه کرد.

وی ادامه داد: آقای روحانی در مورد سفر خود به نیویورک و فعالیت‌های هیات ایرانی در طول سه روز سفر به نیویورک را کاملا تشریح کرد و توضیحاتی در مورد سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، نشست‌های خبری و سخنرانی در جنبش غیرمتعهدها و مذاکرات و گفت‌وگوهای حاشیه اجلاس به نمایندگان ارایه کرد.

نقوی حسینی افزود: نهایتا رییس جمهور در مورد گفت‌وگو با آقای اوباما نیز توضیحاتی داد و نهایتا گزارش مبسوطی از سفر به نیویورک را ارایه کرد.

به گفته وی، در این جلسه تنها مجید انصاری، علی لاریجانی و حسن روحانی صحبت کردند.

نمایندگان سپس در ضیافت شام رئیس جمهور حضور یافتند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
جالبه وقتی امریكا با ایران از گفتگوی سازنده و یا رهبران دو كشور تلفنی با هم صحبت می كنند اسراییل عصبانی میشه و این خوبه .چون چهره واقعی ای این رژیم اشغال گر به همه دنیا روشن میشه. امیدوارم رییس جمهور كشورمان همین سیاست رو ادامه بده . به نفع ماست

نیازمندی ها