مجموعه سعدآباد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به شمار می‌آید

کاخ‌نوردی در شمال پایتخت

بنای کوشک احمد شاهی واقع در مجموعه سعدآباد پس از سالها تلاش و پیگیری سرانجام به میراث فرهنگی بازگردانده شد.
کد خبر: ۶۰۱۸۷۶
مجموعه تاریخی کوشک احمد شاهی به کاخ سعدآباد بازگشت

به گزارش مهر، محمد صالح رضا خانی مدیر مجموعه سعدآباد با اعلام این خبر گفت: کاخ «احمدشاهی» که از اوایل انقلاب بعنوان پادگان آموزشی بسیج خواهران در اختیار سپاه بود ، اینک طی مذاکرات متعدد  و با توافق مسئولین مجموعه سعدآباد ، سازمان میراث فرهنگی و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی سرانجام به خانواده بزرگ میراث فرهنگی بازگردانده شد.

مدیر مجموعه سعدآباد با اشاره به تقارن این رویداد خجسته با هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس افزود:پس از انقلاب،این محل که تاکنون به عنوان پایگاه مرکزی بسیج خواهران استان تهران، استفاده می‌شده و برای عموم قابل بازدید نبوده است در آینده به مجموعه کاخ های قابل بازدید اضافه می شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به نیاز جدی بنای این کوشک به مرمت و بازسازی تأکید کرد: قرار است با تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی،این محل پس از بازسازی،مرمت و آماده سازی جهت بازدید علاقمندان به تاریخ و فرهنگ گشایش یابد.

وی در خصوص تاریخچه این بنا اظهار داشت:کاخ احمد شاهی در اراضی شمالی مجموعه سعدآباد واقع شده و قدیمی‌ترین کاخ موجود در این مجموعه می‌باشد،که در اواخر سلطنت احمد شاه قاجار و از سال ۱۲۹۷، ساخت آن آغاز و در هنگام وزارت جنگی رضا خان،ساخت بنای آن به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها