معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

سن امید به زندگی در ایران به 73.5 رسید

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متوسط سن امید به زندگی در کشور از ۵۵ سال در قبل از پیروزی انقلاب، اکنون به ۷۲ و نیم سال افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۰۱۴۴۳
سن امید به زندگی در ایران به ۷۲ سال رسید

سید حسن امامی رضوی امروز شنبه در مراسم گشایش دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان مطلب فوق، افزود: این افزایش سن در برخی شاخص های رفاهی و بهداشتی مانند افزایش سطح دسترسی به خدمات بهداشتی، افزایش آگاهی مردم و تغییر سبک زندگی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: شاخص بسیار مهم در ارتقای این امر، امید به زندگی سالم توام با سلامتی است بنابراین توجه به حوزه سلامت باید برای مسوولان بخش های مختلف مد نظر باشد و در این حوزه تلاش کنند.

امامی رضوی افزود: با توجه به اینکه فقط ۲۵ درصد عوامل حفظ سلامت دراختیار شبکه بهداشت و درمان است این امر حمایت سایر مسوولان برای تامین حفظ و ارتقای سلامت مردم را می طلبد.

وی گفت: رویکرد توسعه بخش آموزش و پژوهش در کشور یک ماموریت مهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و احداث دانشکده های علوم پزشکی مستقل نیز با این هدف صورت می گیرد تا مردم و مسوولان در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی کشور، به مردم خدمات ارائه می دهند.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت این شهرستان در بخش های مختلف، گفت: احداث دانشکده علوم پزشکی و دیگر دانشگاه های دولتی از نیازهای مهم این شهرستان هاست.

شهلا میرگلوبیات افزود: امیدواریم با استقرار این دانشکده و دیگر دانشگاه های دولتی در ساوه و زرندیه، مردم این مناطق از خدمات آنها بهره مند شوند.

وی احداث نشدن بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی، کمبود پزشک متخصص، فرسودگی بیمارستان های ساوه و زرندیه، شرایط نامناسب بخش درمان منطقه و مطالبات معوقه کارکنان بهداشت و درمان را بخشی از مشکلات این شهرستان ها عنوان کرد.

در این مراسم حکم انتصاب جلیل کوهپایه زاده اصفهانی به عنوان اولین سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه ازسوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به او اعطا شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها