مصاحبه دکتر روحانی با شبکه تلویزیونی سی. ان.ان

ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌.ان.‌ان آمریکا به سوالات مجری این شبکه درباره موضوعات مختلف پاسخ داد.
کد خبر: ۶۰۰۵۸۲
ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و کشتار جمعی را برخلاف باورهای دینی و مذهبی و اصول اخلاقی خود می‌داند.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای خواستار حقوق حقه خود به دور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده و آن را دنبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چیزی جز قانون نمی‌خواهد، اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را غیرانسانی و برخلاف همه اصول و مقررات بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با فشار بر یک ملت هیچ کسی به جایی نمی‌رسد چراکه هر چه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح و دوستی کمتر می‌‌شود.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با هر کشوری در راستای خاتمه دادن به جنگ داخلی در سوریه همکاری کند.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ دولت دیگری نباید برای آینده سوریه تصمیم گیری کند.

مشروح این مصاحبه که در محل اقامت رییس‌جمهور انجام شده است، متعاقباً منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
۰
۰
مگه روسیه می ذاره ایران و آمریكا روابط دوستانه برقراركنند ؟ بعیده
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
۰
۰
اوضاعی كه بعضی از گروههای دو طرف نسبت به روابط دو كشور بوجود می آورند.نیازمند صبرو دیپلماسی آهسته و ضرباهنگ تا وقوع نتیجه می باشد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها