رییس هیئت عالی جذب هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: دانشگاه ایرانیان به دلیل از نصاب افتادن تعداد اعضای موسس و نداشتن اساسنامه امکان تاسیس ندارد.
کد خبر: ۶۰۰۳۲۱
دانشگاه ایرانیان مجوز تاسیس نگرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ دکتر محمدعلی کی‌نژاد این خبر را در پایان نشست خبری که عنوان آن گزارش روند جذب اعضای هیئت علمی و گزارش هیئت عالی جذب بود، به عنوان حاشیه مطرح کرد.

وی با تشریح روال تاسیس دانشگاه‌ها در کشور گفت: موسسان دانشگاه‌ها باید همان مسیر هیئت مرکزی جذب را طی کنند و پس از تایید در کمیسیونی پنج نفره، اساسنامه و مصوبه تاسیس دانشگاه باید به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

رییس هیئت عالی جذب گفت: دانشگاه ایرانیان مجوز اولیه یا اصولی خود را به تازگی گرفته بود، البته یک بار دو سال قبل درخواست برای تاسیس این دانشگاه مطرح شده بود و بعضی اعضای موسس، آن زمان انصراف داده بودند.

کی نژاد گفت: زمانی که به هیئت مرکزی جذب مراجعه کردیم، متوجه شدیم یکی از اعضای موسس اعلام انصراف کرده و برای این که هیئت موسس از حد نصاب افتاده است، بنابراین آن موافقت اصولی هم ابلاغ نشد.

وی ادامه داد: به این ترتیب کار هنوز به هیئت مرکزی جذب یعنی یک پله پایین‌تر از هیئت عالی جذب نرسیده است و اگر زمانی پرونده تکمیل شود، ابتدا شورای گسترش وزارت علوم، سپس هیئت مرکزی جذب و پس از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌باید اعلام نظر کنند.

رییس هیئت عالی جذب گفت: این دانشگاه همچنین اساسنامه تیپ ندارد و اگر بخواهد فعالیتی داشته باشد، این فعالیت منوط به اخذ موافقت قطعی خواهد بود.

رییس هیئت عالی جذب هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از افزایش 12.5برابری جذب استادان دانشگاه‌ها نسبت به روند پیش از تصویب آیین نامه جدید ایجاد ساختار برای جذب هیئت علمی خبر داد.

دکتر محمدعلی کی‌نژاد در نشست خبری گزارش روند جذب اعضای هیئت علمی و گزارش هیئت عالی جذب گفت: روند جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور در پنج سال گذشته نهادینه شده است.

وی با تشریح آیین‌نامه جدید که سال1386به تصویب رسید و از اول مهر1387 اجرایی شد گفت: هر سال دو بار، شهریور و بهمن، فراخوان جذب هیئت علمی برای وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهیم.

رییس هیئت عالی جذب با بیان این که دانشگاه‌ها همه اختیارات اجرایی جذب را دارند گفت: اگر افرادی اصلح تشخیص داده نشوند، می‌توانند به مراحل طی شده اعتراض کنند و روند رسیدگی به اعتراضات به صورت اقناع شاکی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
۰
۰
وای به حال شركت یا سازمانی كه بخواهد از فارغ التحصیل این دانشگاه استفاده كند , حتما آن سازمان یا شركت میرود به هوا...
شنتیا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
۰
۰
خدا را شكر كه ان دانشگاه تاسیس نشد خدا بهمون چقدر رحم كرده

نیازمندی ها