بازسازی عملیات والفجر 5 در همدان یادآور حماسه دلیرمردان و رزمندگان این خطه در جبهه های دفاع مقدس است که عصر امروز با بازسازی آن باردیگر فداکاری شیرمردان بیشه خمینی به رخ کشیده شد.
کد خبر: ۶۰۰۱۴۵
بازسازی عملیات والفجر 5 در همدان

عملیات والفجر 5 که در منطقه مهران و در نزدیک‌ترین فاصله جغرافیایی به کربلا روی داده ، یکی از عملیات های است که زمینه ساز عملیات بزرگ خیبر در منطقه جزایر مجنون شد و یگان هایی از استان همدان نیز در آن نقش موثری ایفا کرده‌اند.

در همین زمینه سپاه پاسداران نیز که از سال گذشته در همه مراکز استان‌ها اقدام به بازسازی عملیات های دفاع مقدس می‌کند، امسال در استان همدان اقدام به بازسازی عملیات والفجر 5 در منطقه پادگان سید الشهدا واقع در شرق همدان کرده که با آغاز به کار آن در عصر روز دوشنبه، خیل مشتاقان را برای بازدید از آن به این پادگان آموزشی رهسپار کرد.

مدیر اجرایی بازسازی عملیات والفجر 5 در حاشیه برگزاری این عملیات به خبرنگاران گفت: درسال 1365 یگان‌هایی از تیپ انصار الحسین (ع) در منطقه مهران وچنگوله عملایت والفجر 5 را برگزار می‌کنند.

سید اسد الله شامخی ادامه داد: این عملیات در راستای پشتیبانی از عملیات خیبر انجام شد و ارتفاعاتی که در دست دشمن بود تصرف شده و به جاده میانی دشمن که آنرا به جنوب او را وصل می‌کرد مسلط شدیم.

وی با اشاره به اینکه با تصرف این ارتفاعات ارتباط جبهه میانی با جنوب دشمن قطع شد، افزود: خلاقیت‌هایی که در این عملیات انجام شده مثال زدنی است ویکی از شیرین‌ترین عملیات های تیپ انصار است که کاملا موفقیت آمیز بود.

مدیر اجرایی بازسازی عملیات والفجر 5 افزود: با فرماندهی خوب شهید چیت سازیان توانستیم در مدت 20 روز شناسایی‌های لازم را انجام دادیم.

شامخی با اشاره به اینکه در شب حمله تنها 13 نفر از نیروهای یگان به شهادت رسیدند، گفت: رزمندگان همدانی در عملیات والفجر 5 دشمن را غافلگیر کردند.

وی عنوان کرد: در روزهای بعد با پاتک‌های که 15 روز به طول انجامد 155 نفر شهید و 300 مجروح به انقلاب اسلامی تقدیم شد.

مدیر اجرایی بازسازی عملیات والفجر 5 با اشاره به اینکه در این عملیات سه هزار و 600 عراقی کشته و 170 نفر اسیر شدند، اغان داشت: غنیمت‌ نیز در این یورش از دشمن گرفته شد.

شامخی بیان داشت: منطقه پیش بینی شده در پادگان سید الشهدا برای بازسازی عملیات بیشترین شباهت را به منطقه چنگوله در ایلام دارد.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای بازسازی عملیات، عنوان کرد: رزمندگان اسلام با شنیدن رمز عملیات به سوی ارتفاعات حرکت کرده و اقدام به تصرف مواضع دشمن می‌کنند.

مدیر اجرایی بازسازی عملیات والفجر 5 عنوان کرد: پاتک‌های دشمن نیز در این عملیات بازسازی شده که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

شامخی بیان داشت: دو گردان در این بازسازی شرکت کرده ویگان های مختلفی در آن نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه بازسازی عملیات یک ساعت به طول خواهد انجامید، افزود: سال گذشته 25 هزار نفر برای بازسای عملیات مرصاد به این مکان آمده بودند که امیدواریم با تبلیغات انجام شده میزان بازدید کنندگان امسال بیش از این باشد.

مدیر اجرایی بازسازی عملیات والفجر 5 عنوان کرد: پیش بینی بازدید 50 هزار نفری از بازسازی عملیات را داریم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها