سه عضو باندی که شبانه با تخریب قفل مغازه‌ها در شهریار اموال را سرقت می‌کردند، با هوشیاری یک شهروند لو رفته و از سوی پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شدند و سرکرده باند نیز تحت تعقیب قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۹۰۶۰
دزدان مغازه‌ها به آخر خط رسیدند

به گزارش جام‌جم، چندی پیش صاحب یک مغازه لوازم آرایشی، با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، از تخریب قفل مغازه‌اش و سرقت اموال به ارزش 20 میلیون تومان خبر داد.

با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، بررسی‌های ماموران نشان داد، سارقان شبانه قفل مغازه را تخریب و اموال را سرقت کرده‌اند.

به این ترتیب جستجو برای دستگیری سارقان ادامه یافت تا این که چند روز بعد صاحب یک مغازه مانتوفروشی با حضور در پلیس آگاهی، از سرقت اموالش خبر داد و معلوم شد این مغازه نیز به شیوه‌ای مشابه سرقت شده است.

ردپای دزد‌ها در سرقت‌های سریالی

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که مغازه‌داران دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی، از سرقت اموالشان از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و لوازم یدکی خودرو شکایت کردند. ماموران با افزایش شکایت‌ها و بررسی محل‌های سرقت، متوجه شدند شیوه سرقت‌های سریالی به هم شباهت داشته و به نظر می‌رسد اعضای یک باند حرفه‌ای در این زمینه فعالیت داشته باشند.

تماس بموقع یک شهروند، دزدها را به دام انداخت

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت، چند روز پیش یکی از شهروندان شهریاری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد سرنشینان یک خودروی پژو در حال تخریب مغازه همسایه‌شان و سرقت اموال وی هستند.

دستگیری 3 سارق

در پی این گزارش، ماموران عازم محل حادثه شده و آنجا را به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و مشاهده کردند سارقان قفل در مغازه را تخریب کرده و با سرقت لوازم یدکی خودرو، در حال جاسازی اموال در خودروی پژو هستند.

به این ترتیب، ماموران با هماهنگی قضایی در پی عملیات غافلگیرانه هر سه نفر را دستگیر و اموال سرقتی را توقیف کردند.

در تحقیق از متهمان که به جرایم خود اعتراف کردند، معلوم شد طراح اصلی این سرقت‌ها یکی از دوستان سابقه‌دارشان بوده که اکنون متواری است.

اعتراف متهمان

در تحقیق از متهمان در ارتباط با نحوه دزدی‌هایشان معلوم شد، آنها مغازه‌هایی را که بدون دزدگیر و دوربین مداربسته یا تجهیزات ایمنی بوده، شناسایی و شبانه قفل در مغازه‌ها را تخریب و اموال موجود از جمله لوازم یدکی خودرو، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن را سرقت می‌کردند و به‌خریداران اموال مسروقه می‌فروختند و سرکرده باند سهم بیشتری از پول به‌دست آمده را خودش برمی‌داشته است.

در ادامه مشخص شد متهمان علاوه بر دزدی از مغازه‌ها، یک محموله آب معدنی و آبمیوه را هم سرقت کرده و فروخته‌اند.

همچنین سارقان خودروی پژویی را که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند از یکی از محله‌های تهران سرقت کرده بودند.

بنا بر این گزارش، برای متهمان ازسوی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران، قرار قانونی صادر شد. جستجوی پلیس برای دستگیری سرکرده فراری این باند و خریداران اموال مسروقه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها