فرهاد دانشجو مثل جاسبی آنقدر خوش شانس نبود که دوره ریاستش در دانشگاه آزاد به 28 سال برسد ، او دیشب در حالی که کمتر از دو سال از نشستنش پشت میز ریاست این دانشگاه می گذشت با رای 6 نفر از 9 نفر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شد و حمید میرزاده جایش را گرفت. فقط چند ساعت از این خبر گذشته است اما تقریبا بیشتر مردم کشورمان از این خبر مطلع شده اند و درباره اش حرف می زنند حتی آنهایی که نه فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند و نه شغل شان ارتباطی به این دانشگاه دارد با این وجود اما، خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند سرپرست جدید دانشگاه آزاد کیست و چه سوابقی دارد؟
کد خبر: ۵۹۸۷۰۷
سرپرست دانشگاه آزاد را چقدر می شناسید ؟

حمید میرزاده ، 60 ساله ، از اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است. او دکتری دارد و استاد دانشکده مهندسی پلیمر و دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه‌ صنعتی ‌امیرکبیر و استاد وابسته دانشگاه علوم پزشکی تهران است. میرزاده در نخستین سال های پس از انقلاب،فرماندار سیرجان بوده و بعد استاندار کرمان و سپس معاون اجرایی  نخست وزیر وقت شده است.

چهارسال بعد از گرفتن این سمت او معاون اجرایی رئیس جمهور شده است و چهار سال در این سمت باقی مانده  و از سال 1374 ، دو سال به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سامزان برنامه بودجه فعالیت کرده است. میرزاده از دنیای علم هم دور نشده است او علاوه بر 29 سال تدریس در دانشگاه، ریاست انجمن پلیمر ایران و معاونت علوم و تکنولوژی مرکز تحقیقات استراتژیک را هم عهده دار بوده است.

میرزاده همچنین بنیانگذار و موسس شهرک های تحقیقاتی پژوهش تهران و کاوش کرج است. دستی هم بر قلم دارد و بیش از 20 سال است که  سمت مدیر مسئول و عضو هیات تحیرییه مجلات علوم و تکنولوپی پلیمر را بر عهده دارد.  

او مؤسس آزمایشگاه‌های لیزر پلیمر در سازمان انرژی اتمی، آزمایشگاه مهندسی بافت در دانشکده مهندسی پزشکی و آزمایشگاه بیوپلیمر در دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران هم هست.  

سرپرست فعلی دانشگاه آزاد از فارغ التحصیلان این دانشگاه نیست. او کارشناسی اش را از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشدش را از دانشگاه صنعتی امیر کبیر گرفته و دکتری اش از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیاست و مجموع پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری که تا کنون در طول دوره استادی اش در آنها نقش استاد یا مشاور را داشته به 35 عدد رسیده است.

هرچند عزل فرهاد دانشجو پس از ماجراهای شورای شهر باعث شده است برخی اهالی سیاست ، این رفتار هیات امنای دانشگاه آزاد را نوعی مقابله به مثل اصلاح طلب ها بدانند اما به هر حال اگر بخواهیم از زمین سیاست بیرون برویم و بی طرف به انتخاب میرزاده بنگریم آنوقت می شود نتیجه گرفت که سرپرست جدید دانشگاه آزاد کارنامه کاری و علمی قابل قبولی دارد و حالا باید دید او با این سوابق، می تواند اعتبار و شان واقعی برای دانشگاه آزاد به ارمغان بیاورد و رضایت دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را برآورده کند یا نه ؟  

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
۰
۰
سلام حیف شد كه آقای دانشجو رفت انسان برجسته و با ایمانی بود و متعهد به كارشان .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها