مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید محتوای 50 عنوان از کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش تغییر کرده و یا تازه تالیف شده است.
کد خبر: ۵۹۷۹۶۷
تغییر محتوای 50 عنوان کتاب فنی و حرفه ای

محمد شریف زاده افزود: محتوای کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش متناسب با روند پیشرفت فناوری های روز تغییر یافته یا تازه تالیف شده است.

وی با بیان آن که برخی از آموزش های در هنرستان ها به صورت گروهی انجام می شود، ادامه داد: در کنار آموزش تئوری در هنرستان ها، هنرجویان تحت آموزش های کسب و کار قرار می گیرند تا بعد از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار بتوانند از آموخته های خود استفاده عملی کنند.

شریف زاده با اشاره به استقبال دانش آموزان از نام نویسی در هنرستان ها و ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای، گفت: 48 درصد دانش آموزان رشته های تجربی در کنکور سراسری امسال شرکت کردند در حالی که فقط 31 درصد آن ها در برخی از رشته ها پذیرفته شدند، این در حالی است که برای بسیاری از این رشته ها فرصت شغلی مناسب در جامعه وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در کنکور سراسری امسال 40 درصد دانش آموزان پسر در کنکور سراسری شرکت کرده و 10 درصد مابقی وارد بازار کار شدند و این امر نشاندهنده استقبال دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

شریف زاده با اشاره به افزایش دوره تحصیلی در دوره هنرستان از دو به سه سال، گفت: معادل این مدت طول می کشد تا نظام جدید وارد هنرستان ها شود، براین اساس سه ساله شدن هنرستان ها تا سه سال دیگر اجرایی شده و دانش آموزان پایه سوم متوسطه اول بعد از انتخاب رشته وارد پایه اول هنرستان می شوند و ظرف سه سال دیپلم فنی اخذ می کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها