فرمانده کل سپاه در گردهمایی رزمندگان مازندرانی:

فتنه ۸۸ درگیری دو تفکر ارزشی و غیرارزشی انقلاب بود

فرمانده کل سپاه گفت: شکست طرح حمله نظامی دشمنان به سوریه، آخرین مورد ناکامی آنان در مقابل انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۹۷۵۶۲
شکست طرح حمله به سوریه آخرین ناکامی دشمن در برابر انقلاب بود

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مجمع سالانه فرماندهان سپاه که صبح امروز دوشنبه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بعد خارجی شرایط بسیار خوبی دارد و مستمراً شاهد شکست‌های پی در پی استکبار در برابر جبهه مقاومت هستیم و شاهدیم که در فلسطین اشغالی، عراق، لبنان جبهه مقاومت انقلاب اسلامی کوبنده به راه خود ادامه می‌دهد.
 
جعفری افزود: آخرین شکست دشمن و استکبار در برابر مقاومت در سوریه بود که این توطئه که می‌خواستند دخالت نظامی کنند به شکست خورد و برنامه اصلی آنها مانند سایر برنامه‌هایشان ناکام ماند. این در حالی است که دشمن گفته بود اگر نتوانیم به سوریه دست پیدا کنیم به ایران هم نمی‌توانیم دست یابیم.

وی با بیان اینکه نکته دیگر بعد خارجی انقلاب اسلامی تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تمدن اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی فقط به فکر نان و آب و مسکن ایرانیان نیست بلکه به فکر همه مسلمانان جهان است و ما در حال ساختن یک تمدن اسلامی با اراده و کمک خداوند هستیم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ایجاد قدرت بازدارندگی و توازن وحشت و خطر نکته دیگر بعد خارجی سپاه است که با توجه به توان و قدرت دفاعی کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در دهه اخیر و بعد از 11 سپتامبر شاهد برنامه‌ریزی گسترده آمریکا در منطقه برای دامن زدن به تهدید نظامی ایران و کنترل انقلاب اسلامی بودیم اما امرورز شاهدیم که آمریکایی‌ها با تمام توان در مرزهای ایران اسلامی اردو زده‌اند و به تعبیر خودشان ایران را محاصره کردند اما هرگز نتوانستند تهدید نظامی علیه ایران را حتی به زبان بیاورند و این همان توازن وحشت و خطر است که در راهبردهای اساسی سپاه مطرح است و این اقتدار در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی و سایر ابعاد اجتماعی به وجود آمده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از مسئولان سازمان سیا آمریکا در سال جاری طی شهادت‌نامه‌ای اعلام کرده بود که «سپاه توانسته است در سال‌های اخیر خود را به سطح مقابله راهبردی با دشمنانش مثل آمریکا و اسرائیل ارتقا دهد عرصه‌هایی که برای امنیت آمریکا یکی از تهدیدات معتبر محسوب می‌شود» توانمندی و قدرت بازدارندگی که در مجموع نیروهای دفاعی و به ویژه سپاه وجود دارد چیزی جز لطف الهی نیست و این رعب را خداوند در دل دشمنان قرار داده است.
 
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمنان ما در همه عرصه‌های تهدید مشغول برنامه‌ریزی و توطئه علیه ایران هستند و به صورت همزمان این تهدیدات را در همه عرصه‌ها اجرا می‌کنند. مانند فتنه 88، شبیخون فرهنگی، جنگ‌های اطلاعاتی و سایبری و غیره اما در اوج تهدیدات همه جانبه دشمن شاهد ایستادگی و پایداری مقاومت در منطقه هستیم.
 
جعفری در پایان با بیان اینکه در عرصه امنیتی شرایط بسیار مناسبی داریم،‌گفت:‌البته در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در سال جاری این مشکلات به کمک دولت محترم تدبیر و امید رفع شود.

فرمانده کل سپاه همچنین اعلام کرد که در روز اول همایش حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور و سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنرانی خواهند کرد و فردا روز دوم این همایش شرکت‌کننده‌ها در مجمع سالانه فرماندهان سپاه خدمت مقام معظم رهبری خواهند رفت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها