رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد:

برخورد با رانندگان خاطی سرویس های مدارس

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه با رانندگان خاطی و متخلف سرویس های مدارس بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد، گفت: سرویس های مدارس برچسب و معاینه فنی دارند و روی برچسب موردنظر مشخصات خودرو درج می شود.
کد خبر: ۵۹۷۳۸۵
برخورد با رانندگان خاطی سرویس های مدارس

‌سردار سرتیپ حسین رحیمی درباره تمهیدات ویژه در ایام بازگشایی مدارس گفت: حدود دو میلیون دانش آموز، دانشجو و کادر آموزشی و اساتید از اول مهر به ترافیک سطح شهر تهران اضافه خواهند شد؛ بنابراین با برنامه ریزی و تمهیداتی که از ماه های قبل انجام داده ایم، درصدد هستیم تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

وی افزود:بحث آموزش رانندگان سرویس مدارس در خصوص ایمنی کودکان در ماه های گذشته آغاز شده است طوری که تاکنون نزدیک به هشت هزار راننده آموزش های لازم را دیده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: از اول مهر، پلیس آماده باش صد در صد است و از تمام عوامل اجرایی و ستادی برای روان سازی ترافیک استفاده خواهد کرد.

وی در خصوص ساماندهی سرویس مدارس گفت: در سال های گذشته سرویس های مدارس ساماندهی شده اند و تأیید این موضوع این است که در سال گذشته هیچ حادثه ای در این زمینه نداشتیم.

سردار رحیمی از خانواده ها خواست تا قبل از شروع مدارس حتماً سرویس های موردنظر را چک کنند.

وی تاکید کرد: حتماً باید رانندگان ظرفیت مجاز را رعایت کنند و کودکان را بیش از حد سوار سرویس نکنند و کودکان زیر 12 سال نیز باید در صندلی عقب بنشینند و همچنین رانندگان باید کودکان را در محل های مناسب پیاده یا سوار کنند.

سردار رحیمی در خصوص تردد سرویس های مدارس در محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک، اظهار کرد: سرویس های مدارس فقط با برچسب موردنظر می توانند در زمانی که ساعات کار مدارس است، تردد کنند در غیر این صورت با آنان طبق قانون برخورد خواهد شد.

طرح تشدید با خودروهای دودزا و ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از اول مهر، طرح تشدید برخورد با خودروهایی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده زوج و فرد می شوند، آغاز خواهد شد.

سردار رحیمی افزود: حدود یکصد نقطه، محدوده ورود به طرح زوج و فرد است که با بکارگیری نیروهای پلیس، این مبادی ورودی به شدت کنترل و با رانندگان متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: همچنین با تخلفات ساکن و توقفات حاشیه ای که موجب ترافیک در سطح شهر خواهد شد برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی افزود: ساعات طرح زوج و فرد و طرح ترافیک تغییر نکرده است و ساعت محدوده طرح زوج و فرد از ساعت شش تا 19 و ساعت طرح ترافیک از شش و نیم صبح تا 17 است که این بخش با دوربین ها کنترل می شود.

وی در خصوص طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی گفت: بخش زیادی از تصادفات و حوادث ناشی از نقص فنی خودروهاست که از اول مهر طرح برخورد تشدید می شود.

سردار رحیمی افزود: با آغاز مهر، حدود 20 تا 30 درصد افزایش تردد را در سطح شهر شاهد خواهیم بود و همین موضوع منجر به افزایش آلایندگی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: داشتن معاینه فنی برای خودروها یک ضرورت است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها