رییس دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران:

سرطان تخمدان در زنان رو به افزایش است

رییس دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان های زنان وجود ندارد اما شواهد نشان می دهد که در سال های اخیر سرطان تخمدان در بین زنان ایرانی افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۹۷۳۷۰
سرطان تخمدان در زنان رو به افزایش است

دکتر عبدالرسول اکبریان امروز یکشنبه در نشست خبری دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه سرطان های دستگاه تناسلی سال به سال کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرطان دهانه رحم بیشتر در کسانی دیده می شود که در مناطق غیر بهداشتی زندگی می کنند و یا ارتباط جنسی را از سنین پایین تر آغاز کرده باشند.عدم رعایت بهداشت مسایل جنسی در افراد می تواند در ابتلا به سرطان دهانه رحم دخیل باشد.

این جراح زنان و نازایی اظهار کرد: یکی از موفقیت های علم پزشکی در سال های اخیر تولید واکسن برای سرطان رحم است که در بسیاری از کشورها این واکسن ها در سنین پایین و حدود ۱۲ تا ۱۴ سالگی به دختران تزریق می شود و این انقلاب بزرگی است و آینده درخشانی را به همراه دارد، این واکسن در ایران نیز وجود دارد.

اکبریان با بیان اینکه سرطان سینه در کشور رو به افزایش است، گفت: از هر ۱۰ زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود اما درمان این سرطان در کشور با موفقیت های بسیاری همراه است و اگر زنان به موقع به پزشک مراجعه کنند و تشخیص درستی صورت گیرد درمان آن از موفقیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه در خصوص سرطان های زنان در کشور اطلاع رسانی دقیق و کافی به مخاطبان و زنان انجام نشده است و بسیاری از بیماران برای جراحی خود به جراحان عمومی مراجعه می کنند و این در حالی است که توصیه پزشکان این است که این بیماران باید به دست متخصصان زنان و جراحان زنان درمان شوند.

رییس دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران همچنین گفت: میزان مرگ و میر مادران و نوزادان در ایران در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است و در گذشته نوزادان و کودکان بر اثر بیماری های عفونی، سرخک، سرخجه، دیفتری و غیره جان خود را از دست می دادند.

اکبریان افزود: در حال حاضر برنامه بهداشت و درمان در ایران بسیار موفق عمل کرده و در زمینه بسیاری از بیماری ها و جراحی ها از درمان های پیشرفته و به روز استفاده می شود

وی با بیان اینکه دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران آخرین دستاوردهای علمی این حوزه را به مخاطبان ارایه می کند، اظهار کرد: در این کنگره محورهای مهمی چون سرطان های زنان، سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان، سرطان سینه، جراحی های کم تهاجمی، جراحی لاپاراسکوپی، درمان های نازایی، آی وی اف، هورمون درمانی، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: هورمون درمانی از موضوعاتی است که اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بیمارانی که در دوران یائسگی هستند و دچار فقر هورمون شده اند با استفاده از این روش اقدام به هورمون درمانی می کنند.

جراح و متخصص زنان و نازایی درعین حال گفت: به نظر می رسد تحریم های اخیر بر حضور برخی از مهمانان خارجی دراین کنگره بین المللی داشته است، به گونه ای که تعدادی از دعوت شدگان خارجی حضور در این کنگره و ارتباط علمی سربازده اند.

دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت: از چهارم تا هفتم مهر ماه با حضور ۳۰ میهمان خارجی در سالن همایش رازی برگزار می شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها