یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد: زمانی که درد قفسه سینه بیش از پنج دقیقه طول می کشد، بیمار باید فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۷۳۵۷
درد طولانی مدت قفسه سینه را جدی بگیرید

محققان آمریکایی می گویند: خطر ابتلا به حمله قلبی در بیمارانی که درد قفسه سینه طولانی مدت دارند، بیشتر است.

این محققان با انجام مطالعه ای متوجه شدند: بیمارانی که درد قفسه سینه آنها طولانی مدت است در مقایسه با افرادی که دردی کوتاه در این ناحیه احساس می کنند، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

در آمریکا هر سال، هشت تا ۱۰ میلیون نفر به علت درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه می کنند اما تنها ۱۵ تا ۳۰ درصد آنها دچار حمله قلبی می شوند.

محققان با بررسی پرونده پزشکی بیماران قلبی بیمارستان «هنری فورد» در حد فاصل ماه های ژانویه تا مه سال ۱۹۹۹، اعلام کردند: از ۴۲۶ بیماری که پرونده آنها مورد مطالعه قرار گرفت ۳۸ نفر یعنی کمتر از ۹ درصد آنها که به طور متوسط ۱۲۰ دقیقه درد قفسه سینه داشتند دچار حمله قلبی شدند اما بیمارانی که مدت زمان درد قفسه سینه آنها ۴۰ دقیقه بود به چنین حمله ای مبتلا نشدند.

در میان بیمارانی که کمتر از پنج دقیقه درد قفسه سینه داشتند نیز هیچگونه حمله قلبی و یا مرگی گزارش نشد.

این مطالعه نشان داد:بیمارانی که بدون هیچ دلیل مشخصی درد قفسه سینه آنها بیش از پنج دقیقه طول می کشید باید فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرند.

احساس فشار و سنگینی در ناحیه سینه، بروز دردی سوزاننده که ممکن است به قسمت پشت، گردن، فک، شانه و دست ها به خصوص دست چپ کشیده شود، احساس تنگی نفس، تعریق، سرگیجه و تهوع، احساس سبکی سر و ضعف ناگهانی، تپش قلب و در کل نامنظمی ضربان قلب از علائم درد قفسه سینه است که با مشکلات قلبی و یا حمله قلبی در ارتباط است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها