مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: هم اکنون سه هزار کتابخانه در کل کشور وجود دارد که نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پنج برابر بیشتر است.
کد خبر: ۵۹۷۳۲۹
سه هزار کتابخانه عمومی در کشور فعال است

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی یکشنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه منطقه «ام الطمیر» شهرستان اهواز گفت:هم اینک در کل کشور به ازای هر صد نفر، 2.5 متر مربع فضای کتابخانه ای عمومی وجود دارد و این در حالی است که باید به ازای هر صد نفر فضای کتابخانه ها به چهار مترمربع افزایش یابد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان امانت نزد ما هستند و برای پیشبرد علم و دانش این قشر ازجامعه باید نهایت تلاش را کرد و فضا و مکان را برای آن ها فراهم آورد.

مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: این کتابخانه در روستای «ام الطمیر» اهواز نیز که امروز به بهره برداری می رسد از امانات است و اهالی این روستا با استقبال از این مکان فرهنگی باید از این امانت حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: هم اکنون در بخش فرهنگی اولویت با ساخت مدرسه و کتابخانه است ولی بسیاری از مناطق در کشور از نعمت کتابخانه بی بهره هستند.

این مقام مسوول یادآورشد: نهاد کتابخانه ها عمومی یک نهاد غیر دولتی است و برای پایداری این نهاد غیردولتی افراد خیر باید نهایت همکاری را داشته باشند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها