دو مرد نقابدار که با حمله به یک جوان در یکی از محله‌های شهریار او را بشدت کتک زده و اموالش را دزدیده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شده و اعتراف کرد علاوه بر این دزدی خشن قصد باج‌خواهی از مالباخته و خانواده‌اش را هم داشته که ناکام مانده است.
کد خبر: ۵۹۶۷۹۷
حمله 2 نقابدار خشن به مرد جوان

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد جوانی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران، از سرقت اموالش از سوی دو سارق چاقو به دست خبرداد. شاکی گفت: روز حادثه با دوستم قرار ملاقات داشتم بنابراین کمی زودتر در محل قرارمان حاضر شده بودم که دقایقی بعد دو مرد جوان در حالی که سر و صورتشان را با پارچه بسته بودند، موتورسیکلت‌شان را پارک کرده و به سمتم آمدند و با سد کردن راهم از من خواستند پول و اموالی را که در اختیار دارم به آنها بدهم.

وی اضافه کرد: وقتی مقاومت کردم یکی از آنها به سمت موتورسیکلت بازگشت و در حالی که چوبدستی به دست داشت به من نزدیک شد و مرا بشدت کتک زد و دیگری با چاقو مرا به مرگ تهدید کرد. بعد گوشی‌های تلفن همراهم، مبلغی پول، دو عدد کارت عابر بانک و مدارک هویتی‌ام را به سرقت بردند. آنها آنقدر کتکم زدند که بی هوش شدم.

شاکی یادآور شد: ساعاتی بعد از حادثه یک رهگذر که در آن حوالی به خانه‌اش باز می‌گشت، مرا یافته و به مرکز درمانی منتقل کرده بود که نجات یافتم. نمی‌دانم سارقان چه کسانی بودند و انگیزه‌شان از این سرقت چه بود.

با تشکیل پرونده‌ای تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان نقابدار آغاز شد و ماموران به دوست شاکی که روز حادثه به محل قرارشان نیامده بود، ظنین شده و او تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت.

با دستگیری این جوان و انتقال او به پلیس آگاهی، وی در بازجویی گفت چند روز پیش ازحادثه دونفر از دوستانم به ملاقاتم آمدند و با زور و تهدید از من خواستند هر طور شده دوستم ـ شاکی ـ را به محل قراری که آنها تعیین می‌کنند بیاورم در غیراین صورت مرا ربوده و بلایی بر سرم می‌آورند. در پی تهدید‌های آن مرد و همدستش بناچار به دروغ با دوستم تماس گرفتم و از او خواستم به محل قرار بیاید و خودم به آنجا نرفتم. سارقان با اطمینان از این که دوستم در محل قرار حاضر شده او را کتک زده و اموالش را سرقت کردند. نمی‌خواستم بلایی سر دوستم بیاید، اما از ترس جان خودمجبور شدم با متهمان فراری همکاری کنم.

در پی اظهارات این مرد، دو سارق فراری تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش یکی از سارقان خشن دستگیر شد.

متهم با انتقال به مرکز پلیس در بازجویی عنوان کرد شاکی را نمی‌شناسد و به اشتباه دستگیر شده است اما در ادامه وقتی در مواجهه با شاکی و مردی که از سوی آنها تهدید شده بود، قرار گفت اعتراف کرد اموال شاکی را با همدستی یکی از دوستانش به زور سرقت کرده‌اند.

در ادامه مشخص شد، متهم همراه دوستش با اطلاع از این که وضع مالی شاکی و خانواده‌اش خوب است، تصمیم می‌گیرند اموال او را سرقت کنند و بعد برای پس دادن اموال و مدارکش از او و خانواده‌اش باج‌خواهی کنند بنابراین با تهدید دوست صمیمی شاکی، او را مجبور می‌کنند وی را با یک قرار صوری به محلی که آنها می‌خواهند بکشاند و با کتک زدن شاکی اموالش را سرقت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس ولایی کبریا، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، روانه بازداشتگاه پلیس شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر متهم فراری پرونده و کشف اموال مسروقه شاکی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها