دزد مسلح نقابدار با دیدن کارمند تنهای بانک ملت شعبه شهید حسینی شهرستان رفسنجان در استان کرمان، به قصد سرقت وارد آنجا شد که در پی جدال 10 دقیقه‌ای با کارمند شجاع، ناکام ماند و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۵۷۴۴
جدال کارمند بانک با سارق مسلح

به گزارش جام‌جم، سردار حسین چناریان، فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره گفت: ساعت هفت و 45 دقیقه روز یکشنبه ماموران کلانتری مرکزی در شهرستان رفسنجان هنگام گشتزنی در سه‌راهی شهید چمران این شهر، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع یافتند مرد مسلحی به قصد سرقت وارد بانک ملت شعبه شهید حسینی این شهر شده و جان کارکنان آنجا در خطر است.

وی افزود: ماموران بسرعت به محل حادثه اعزام و با ورود به بانک متوجه شدند، کارمند بانک همراه رئیس خود و تعدادی از همسایه‌ها سارق را پیش از اجرای نقشه سرقت دستگیر کرده و دست و پایش را بسته‌اند.

دستگیری سارق از سوی کارمند بانک

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: متهم که از او یک قبضه سلاح کلت و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و توقیف شده بود، به پلیس آگاهی رفسنجان انتقال یافت.

ابتدا با تحقیق از کارمند بانک معلوم شد او در پی جدال با سارق و به خطر انداختن جان خود، متهم را خلع سلاح کرده و به دام انداخته و بلافاصله با به صدا در آوردن زنگ خطر بانک که به سامانه پلیس متصل بوده، ماموران را از وقوع سرقت مطلع کرده است.

چناریان خاطرنشان کرد: در تحقیق از دزد مسلح نیز وی به دزدی مسلحانه از بانک اعتراف و عنوان کرد چندی پیش ورشکسته شده و به دلیل بدهی و مشکلات مالی تصمیم گرفته از بانک سرقت کند. به همین منظور سلاحی تهیه کرده و روز حادثه صورتش را با جوراب زنانه پوشانده و کلاه کاسکت به سر، وارد بانک شده و مرد کارمند را تهدید کرده که با هوشیاری و شجاعت وی در سرقت ناکام مانده و دستگیر شده است.

وی افزود: در پی اظهارات اولیه متهم، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیق تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی‌اش ادامه داد.

در پی اقدام شجاعانه این کارمند بانک، درصدد بودیم با او گفت‌وگو کنیم، اما فرصتی پیش نیامد با این حال حیدری، رئیس بانک ملت شعبه شهید حسینی شهرستان رفسنجان درباره اقدام شجاعانه کارمند خود که باعث دستگیری دزد مسلح شده بود، به خبرنگار ما گفت: روز حادثه وقتی وارد بانک شدم، دو نفر از کارمندان، تازه آمده و کارشان را شروع کرده بودند و چون قرار بود یکی از آنها به یک آزمایشگاه برود، تصمیم گرفتم من او را با خودرویم به مرکز درمانی برسانم و خودم بازگردم.

وی افزود: 10 دقیقه‌ای از خارج شدنم از بانک نگذشته بود که کارمندم وطن‌پرست با من تماس گرفت و اطلاع داد مردی قصد دزدی مسلحانه از بانک را داشته که موفق نشده و اکنون او را به کمک همسایه‌ها دستگیر کرده است. من نیز بلافاصله به بانک بازگشتم و متوجه شدم سارق به دام افتاده است.

تهدید سارق به کشتن کارمند بانک

حیدری خاطرنشان کرد: مرد سارق با تهدید سلاح کلت، ازکارمندم به نام وطن‌پرست خواسته بود، پول و چک‌های موجود در گاوصندوق را در اختیارش قرار دهد؛ اما او با زیرکی و درایت زنگ خطر بانک را به صدا در آورده و سعی کرده تا پیش از حضور پلیس، با عملیات روانکاوانه مانع از سرقت از سوی متهم شود و او را وادار به تسلیم شدن کند، اما مرد مسلح با قرار دادن سلاح کلت روی شقیقه همکارم، از او می‌خواهد هرچه زودتر پول‌ها را به وی تحویل دهد.

حیدری ادامه داد: اما همکارم با به خطر انداختن جان خود و اقدامی شجاعانه، متهم را برای گرفتن پول‌ها به پشت پیشخوان می‌کشاند و همان لحظه با سارق درگیر می‌شود.

اقدام شجاعانه برای خلع سلاح کردن متهم

وی خاطرنشان کرد: این جدال 10 دقیقه طول می‌کشد و کارمند شجاع موفق به خلع سلاح کردن مرد سارق می‌شود. در همین موقع دو نفر از کارگران شهرداری که با مشاهده درگیری درون بانک، به کمک تعدادی از مغازه‌داران وارد بانک می‌شوند و دست و پای دزد را می‌بندند. به این ترتیب این کارمند فداکار مانع از سرقت هشت میلیون تومان موجود در بانک از سوی سارق می‌شود.

رئیس بانک ملت شعبه شهید حسینی رفسنجان با اشاره به این که شجاعت این کارمند قابل قدردانی است، خاطرنشان کرد: این موضوع را به مسئولان دفتر مرکزی بانک ملت در تهران گزارش کرده‌ایم تا به صورت شایسته از این کارمند فداکار قدردانی شود. البته در شعبه بانک خودمان نیز به طور شایسته بابت این کار بزرگ از وی قدردانی خواهیم کرد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
كاشكی همه شجاع بودند،دیگه دزدی وجود نداشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
نیروی انتظامی از رئیس بانك بازجویی بیشتری بعمل آورد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
آفرین بر این كارمند شجاع بانك ملت كه حماسه نوینی آفرید قابل تشكر وقدر دانی می باشد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
مدیریت بانك حتما به جای تقدیر باید كارمند را تنبیه كند چون جان كارمندان ارزشش از پول و چك بیشتر است اگر دزد به یكی از كارمندان تیر میزد قابل جبران نبود ولی پول را میشود جبران كرد
نظر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
۰
۰
8 میلیون . واقعا كه . باید این كارمند رو تنبیه كنند كه به خاطر 8 میلیون جون خودش رو به خطر انداخته . اقدام شجاعانه یه شعار بیشتر نیست . اگر قراره در جامعه هر كسی این اقدام شجاعانه رو انجام بده و جامعه هم این كار تشویق كنه . خب تمام كارمندان بانك رو مسلح كنند تا بتونند درست و حسابی از خودش و در شرایط برابر دفاع كنند .
كارمند بانك
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
۰
۰
ایشون خیلی كار اشتباهی كردن. اگر خدایی نكرده تو این درگیری كشته میشد كی میخواست یك عمر جای پدر رو برای فرزندش پر كنه؟
یكی از كارمندان بانك ملت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
۰
۰
شهادت 2نفر از همكاران بانك ملت درس عبرت نبود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها