افزایش میزان ناباروری در ایران

هزینه های درمان مشکل اصلی زوجین نابارور

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با عنوان این مطلب که نیمی از زوج های ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌برند، گفت: متاسفانه این افراد دچار سرگردانی هستند و بعضا توصیه‌های غیرعلمی و غیرپزشکی را بکار می‌برند.
کد خبر: ۵۹۴۱۹۹
نیمی از زوج های ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌برند

دکتر مهرداد قربانی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهارم سپتامبر (روز جهانی سلامت جنسی) در مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا برگزار شد، بر ضرورت آموزش مسائل جنسی و جنسیتی به عموم مردم جامعه تاکید کرد و افزود: شعار امسال روز جهانی سلامت جنسی «حقوق جنسی» نام گرفته است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از هموطنان ما از مشکلات جنسی رنج می‌برند اما نمی‌دانند برای درمان باید به کجا مراجعه کنند. آنها گاه به متخصصان رشته‌های مرتبط یا غیرمرتبط مراجعه می‌کنند و دچار سرگردانی هستند یا اینکه گاهی توصیه‌های غیرعلمی و غیرپزشکی به کار می‌برند.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با اشاره به اینکه اگر بتوانیم در زمینه آموزش در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم، حداقل کمکی که به مردم کرده‌ایم این است که بدانند وقتی دچار مشکل می‌شوند، باید به کجا مراجعه کنند، گفت: امروز نه در مدارس و نه در دانشگاهها آموزش چشمگیری در رابطه با مسائل جنسی نداریم.

وی ادامه داد: جوانانی که قبل از ازدواج برای شرکت در کلاسها و انجام آزمایشات به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، بیشتر درباره روش‌های پیشگیری از بارداری با آنها صحبت می‌شود.

قربانی با بیان اینکه علاوه بر اینکه جوانان رغبتی برای حضور در این کلاسها ندارند و هیچ کس به مقوله آموزش مسائل جنسی به طور جدی نگاه نمی‌کند، افزود: این در حالی است که کلاسهای قبل از ازدواج می‌تواند مکان مناسبی برای اینکه مسائل اولیه جنسی و روابط زناشویی به زوج های آموزش داده شود، باشد.

مدیر درمان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: متاسفانه جوان‌ها معمولا این گونه آموزش‌ها را معمولا از اطرافیان یا دوستان خود می‌آموزند و اگر فرد مشورت دهنده آگاهی کافی در این خصوص را نداشته‌ باشد، حتما توصیه‌های غیرعلمی و نادرست را منتقل خواهد کرد که این خود آسیب‌زاست.

وی ضمن تاکید بر اینکه جای خالی آموزش در زمینه مسائل جنسی را در تمام سطوح کشور احساس می‌کنیم، افزود: هنوز هم آمارها نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از زوج های ایرانی از مشکلات جنسی رنج می‌برند.

قربانی به حقوق جنسی و لزوم رعایت آن تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال تحکیم ارتباطات زوج های هستیم، پرداختن به این موضوع می‌تواند بیش از هر چیز دیگری کمک‌ کننده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
نا آشنا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
۰
۰
بله واقعاً درست است آموزش های لازم صورت بگیرد .
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
باید بیشتر به این نكات توجه شود شاید بهتر باشد هر روز هر ساعت یا هر دقیقه مشكلات جنسی مشابه این است كه در خوردن یا خوابیدن مشكل داشته باشیم . چقدر عذاب می كشیم و این وظیفه رسانه هایی مثل روزنامه جام جم است . از نظرات منفی برخی افراد نهراسید آن ها هم كم كم به اصل واقعیت پی می برند .
سلگی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
ازدواج موقت راهكار اسلامی برای اشخاصی كه امكان ازدواج دائم را ندارند.
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
اصلا چه ربطی به ازدواج موقت داشت ؟؟؟؟
محدثه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
اگر دختری ازدواج موقت كند تا آخر عمر باید همیشه صیغه شود این درست است . آیا آقایی حاضر به گرفتن دختر این چنینی می شود؟ به نظر شما آقا یا خانم سلگی این یك راهكار راهبردی است ؟ همیشه كه فرد مشكلات جنسی ندارد مشكلات عاطفی هم هست اگر ازدواج موقت كنند این مشكل حل می شود ؟ خواهشمندم برای رفاه حال خود هر پیشنهادی را مطرح نكنید .
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
در روزگاری كه دختران امروزیش اگر مهریه نكنی میگن مرد پا بند زندگی نمیشه و اگر مهریه كنی تا تقی به توقی میخوره میرن میذارن اجرا ! پس ازدواج یعنی بزرگترین اشتباه زندگی!
سلگی در پاسخ به (عزیزان سارا و محدثه)
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
با سلام، ابتدا ببینیم آمار جوانانی كه ازدواج نكرده اند و یا به دلایل خاص خودشان امكان ازدواج دائم را ندارند چقدر است؟ آیا بایستی آنها را تا آخر عمر از این موهبت محروم كنیم؟ اگر ازدواج موقت لازم نیست پس چرا آمار روسپیگری اینقدر است؟ آماز تجاوز اشخاص مجرد اینقدر است؟؟؟؟
كوچك
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
برنامه ریزان آموزشی بخصوص آموزش و پرورش حداقل 2 واحد درسی سال چهارم برای دانش آموزان دختر و پسر برای آموزش مسائل خانوادگی ، نوع رفتار و اخلاق و تفاهم و بخصوص نوع رابطه جنسی ومسائل مربوط به آن در مدارس گذاشته و توسط روانشناسان و پزشكان (پرستاران ومامایی ) تدریس شود تاجوانان در آینده و زمان ازدواج به مشكل برنخورند
یك خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
درست است كه برخی خانم ها با مهریه كسب و كار می كنند ولی حساب آن ها از خانم هایی كه می خواهند زندگی كنند ولی شوهرانشان چشم شان به دنبال خانم های دیگر است مهریه برایشان نقش موثری دارد . یك مردی كه قصد تجدید فراش دارد پس اگر پول تامین زن دوم را دارد پس می تواندمهریه زن اول را هم بدهد ولی اگر مهریه بالا باشد و مرد بی پول هیچوقت گوشه نگاهی هم به خانم دیگری نمی اندازد . پس مهریه خوب است .
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
اموزش واشنایی زوجین به مسائل جنسی از مهمترین وظایف وتكلیف شرعی وانسانی است كه متاسفانه كوچكترین اموزشی دراینمورد صورت نمی گیرد واین كمبودها وعدم اطلاع زوجین از مسائل جنسی در بعضی وقتها باعث سردی روابط بین زن وشوهر ودرموارد حاد باعث طلاق وازهم پاشیدگی خانواده میگرددباید بعنوان یك نیاز واقعی جامعه درفكر چاره ای اساسی بود
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
به نظر من بزرگترین عامل روآوردن جوانانی كه تازه خانواده تشكیل داده اند به مواد مخدربه خصوص مواد افیونی همین مشكلات روحی روانی جنسی میباشد
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
با نظر آقای سلگی موافقم، ازدواج موقت برای اشخاصی كه امكانات ازدواج دائم را ندارند چه مالی،چه جسمی، چه روحی و ... و در راستای حقوق اجتماعی لازم است.باعث كاهش آمار خیابان گردها و روسپی ها و جنایات جنسی می شود. اگرراهكار و درمان نبودد در فقه شیعه جایی نداشت.
مرد ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
بسیاری از امیال جنسی آقایان و خواسته هایشان از جنس مخالف به علت شرم و حیا توسط مردها واگویه نمی شود.
رضا2
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
در جواب به یك خانم: متاسفانه شما هم از زندگی فقط دنبال مهریه هستید و ارزش و مقام زن را در پول میبینید! تا افكار مثل افكار شما وجود داره به جرات میگم كه تنهایی بهتره !!! مگه پولمون رو از سر راه اوردیم كه شما هاپولی كنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یك مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
یك خانم عزیز: فكر كردید خیلی زرنگید ؟!
نه خانم محترم. گذشت زمانی كه زن ها مردها رو واسه خودشون میخواستن!!!
ما هم دیگه دم به تله نمیدیم!!!!
امیری نیا محدثه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
فكر نمی كنم ازدواج موقت برای دختران باشد!
یك خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
۰
۰
آقا یا خانم سلگی ازدواج موقت راهكار نیست اگر در كشورمان جدی تر جلوی تهاجمات فرهنگی گرفته شود تامین نیاز جنسی و عاطفی قدرتی می شود برای یك جوان كه برود زندگی تشكیل دهد هرچند هم كه دشوار باشد . مگر قدیمی ها كه كم درآمدتر بودند می رفتند ازدواج موقت می گردند . نه . آن ها به دلیل آنكه جنس مخالف به راحتی در اختیارشان نبود می رفتند و به معنای واقعی ازدواج دایم می كردن . پس ازدواج موقت چاره كار نیست . باید پوشش ها و خلیات البته نه افراطی حفظ شود تا عطش ازدواج دایم در جوانان بالا رود . ازدواج موقت همانطور كه از نامش پیداست فقط فرد را برای دوره ای آرام می كند و باعث می شود خانواده های متاهل متلاشی شود .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها