وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ایران پیام خاصی به سوریه داده است یا نه، گفت: ما پیام خاصی در رابطه با سوریه به آمریکا نداریم و مواضع ما از ابتدا کاملا شفاف بوده است و با هرگونه حمله نظامی و خارج از چارچوب‌های سازمان ملل متحد مخالفیم.
کد خبر: ۵۹۴۰۲۹
تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با آژانس نهایی شده است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت:‌این سفر قطعی شده است و ایشان به نیویورک سفر خواهد کرد.

وی درباره برنامه‌های رئیس جمهور در جریان این سفر، گفت: آقای روحانی در سازمان ملل 3 سخنرانی خواهند داشت، سخنرانی اول در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنرانی دوم به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای و سومین سخنرانی ایشان در جمع وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.البته ‌بقیه برنامه‌های رئیس جمهور نیز هنوز در دست برنامه‌ریزی است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه بریتانیا دیدار خواهید کرد یا نه، گفت: ما با دیدار مشکلی نداریم اما مهم اینجاست که خروجی این دیدار چه باشد.

همچنین ظریف در پاسخ به سؤال دیگری که آیا این دیدار می‌تواند به ارتقای سطح ایران با بریتانیا منجر شود، گفت: این بستگی به رفتار طرف مقابل دارد.

همچنین وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی در مورد مشخص شدن اعضای تیم مذاکره کننده ایران و آژانس گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده مشخص شده‌اند و این مسئله از سوی دفتر رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

ظریف در پاسخ به این سؤال که آیا ایران پیغام خاصی را به ایالات متحده آمریکا درباره سوریه داده است، یا نه، گفت: ما پیام خاصی را به آن صورت به آمریکا نداده‌ایم، مواضع ما از ابتدا کاملا شفاف بوده است و با هرگونه حمله نظامی و خارج از چارچوب‌های سازمان ملل متحد مخالفیم.

ظریف در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از نیروهای تندرو در آمریکا و همچنین در سطح منطقه به دنبال این هستند تا آمریکا را وارد جنگ تازه‌ای کنند.

رحمانی‌فضلی :بحثی درباره ابقای برخی استانداران مطرح نشده است

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا بحث ابقای برخی از استانداران که مطرح شده صحیح است یا خیر، گفت: چنین بحثی را نداشته‌ایم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه به مقام معظم رهبری برای تفویض اختیارات جانشین  فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی به رهبری نوشته‌اید یا خیر، اظهارداشت: هنوز چنین نامه‌ای را ارسال نکرده‌ام و در فرصت لازم این کار را انجام می‌دهم.

وزیرکشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بحث ابقای برخی از استانداران که مطرح شده صحیح است یا خیر افزود: چنین بحثی را نداشته‌ایم.

وزیر دفاع:سوریه تجهیزات لازم برای دفاع از خود در اختیار دارد

وزیر دفاع درباره اینکه ایران تجهیزات خاصی را برای دفاع از سوریه در اختیار این کشور قرار می‌دهد یا خیر، گفت:‌ سوریه تجهیزات لازم برای دفاع از خود را در اختیار دارد.

سردار دهقان وزیر دفاع هم در پایان جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اگر آمریکا به سوریه حمله کند این وزارتخانه تجهیزات خاصی را در اختیار سوریه قرار می‌دهد یا خیر، گفت: ارتش و ملت سوریه تجهیزات لازم برای دفاع از خود را در اختیار دارند.

وی در ادامه و در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضع کلی این وزارتخانه درباره حمله به سوریه گفت: حمله آمریکا به سوریه تبعات ناخوشایندی در منطقه دارد که به ضرر خود آن هاست و می‌تواند بحران را در سراسر منطقه گسترده کند.

وی افزود: دلیل دیگری که می‌تواند از حمله آمریکا به سوریه جلوگیری کرده و آنها را با تردید جدی مواجه کند تجربیات ناخوشآیند آنها در حمله به عراق و افغانستان است.

دهقان در ادامه تصریح کرد: حمله آمریکا به سوریه تنها می‌تواند منطقه را با بحران بیشتری مواجه کند.

زنگنه:اصلاح قراردادهای نفتی به منظور ایجاد جذابیت برای شرکت‌های داخلی و خارجی است

وزیر نفت اصلاح در قراردادهای نفتی را به منظور ایجاد جذابیت برای شرکت‌های داخلی و خارجی عنوان کرد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم نیز در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤالی درباره تغییر ساختار قراردادهای نفتی گفت: این تغییرات به منظور افزایش جذابیت برای شرکت‌های نفتی داخلی و خارجی انجام می‌شود.

وی افزود: ‌این تغییرات سبب تقویت زنجیره اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری در مجموعه صنعت نفت می‌شود و در مجموع از نظر مالی به نفع کشور است.

وزیر نفت در ادامه تصریح کرد: به نظر ما باید امتیازات ارائه شده به شرکت‌های مختلف برای توسعه میادین نفتی به گونه‌ای باشد که به تولید صیانتی در کشور کمک لازم شود.

همچنین زنگنه در پاسخ به سؤالی درباره قراردادهای جدید گازی در کشور گفت: ما در فکر این مسئله هستیم اما هنوز قرارداد جدیدی را در این باره به تصویب نرساندیم.

طیب‌نیا:نرخ سود بر اساس عقود اسلامی تعیین می‌شود

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی در پایان جلسه هیئت دولت درباره اینکه گفته می‌شود تعیین نرخ سود بانکی بر اساس نرخ بازار خواهد بود، گفت: نرخ سود بانکی تنها بر اساس عقود اسلامی تعیین می‌شود و این خبر نادرست است.

بنابراین گزارش پیش از این برخی از اخبار از تعیین نرخ سود عقود بانکی بر اساس نرخ بازار خبر داده بودند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور :به تعامل سازنده مجلس و دولت امیدوارم

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: من به تعامل گسترده و سازنده و روزافزون مجلس با دولت در حل مشکلات مردم و پیشبرد امور کشور بسیار امیدوارم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری نیز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: عدم تصویب دو فوریتی اصلاح لایحه بودجه به معنای عدم تعامل مجلس با دولت نباید تلقی شود.

وی افزود: دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی این نظر را داشتند که در رابطه با اصلاح بودجه خیلی احتیاج به قانونگذاری فوری نباشد و می‌توان از مکانیزم‌های دولت استفاده کرد و در واقع موضوع کاملا طبیعی و عادی بود و دولت در بحث اصلاح بودجه 92 مشکل خاصی ندارد.

انصاری گفت: در این راستا اهرم‌هایی در اختیار دولت است که از آن استفاده کند. ضمن این‌که ما در کمیسیون مربوطه بعد از تعطیلات مجلس حضور پیدا خواهیم کرد و این موضوع را با همکاری نمایندگان محترم به سامان می‌رسانیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین اظهارکرد: نکته‌ای که در اخبار آمده و منشاء سوء برداشت شده این بود که گفته شده نه تنها دو فوریت تصویب نشده، بلکه یک فوریت هم تصویب نشده است که این درست نیست؛ چرا که لوایح بودجه و اصلاحات آن طبق آیین‌نامه یک شوری است، بنابراین وقتی دو فوریت تصویب نشد خود به خود یک شوری است و نیازی به تصویب یک فوریت نبود، بنابراین عملا یک فوریتی است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: با توجه به این‌که دیروز روز اول کاری من در مجلس بود با اقبال و ابراز محبت گسترده نمایندگان مجلس مواجه شدم و لازم می‌دانم از ابراز محبت تمامی نمایندگان تشکر کنم. همه دوستان ما از فراکسیون‌ها و جناح‌های مختلف که در مجلس حضور دارند تشریف آوردند و به بنده ابراز محبت کردند.

انصاری همچنین تاکید کرد: من به تعامل گسترده و سازنده و روزافزون مجلس با دولت در حل مشکلات مردم و پیشبرد امور کشور بسیار امیدوارم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مهلت رییس‌جمهور برای معرفی وزرای باقیمانده، گفت: آقای رییس‌جمهور طبق قانون فرصت کافی در این باره دارند.

پورمحمدی :نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ننوشته‌ام

وزیر دادگستری انتشار برخی از اخبار درباره انتقال برخی از ادارات قوه قضاییه را به وزارت دادگستری تکذیب کرد.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم نیز در پاسخ به سؤالی در رابطه با اینکه آیا نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه برای انتقال بخشی از ادارات قوه قضائیه به وزارت دادگستری نگاشته‌اید یا خیر، گفت: من چنین نامه‌ای را به رئیس قوه قضائیه ننوشته‌ام و تاکنون حتی یک دیدار خصوصی با ایشان نداشته‌ام.

امین زاده:درباره طرح مهرآفرین به زودی تصمیم‌گیری می‌کنیم

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه به زودی نظرات این معاونت در خصوص چگونگی ادامه یافتن و یا توقف طرح مهرآفرین اعلام خواهد شد، مهمترین اولویت های کاری فعلی معاونت حقوقی رئیس جمهور را اعلام کرد.

الهام امین زاده در باره مهمترین فعالیت های فعلی و اولویت های کاری معاونت حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: هم اکنون طرح ها، تصویب نامه ها و آئین نامه های تهیه شده در 3 ماهه اخیر یعنی از تاریخ اول خرداد ماه در معاونت حقوقی رئیس جمهور در حال بررسی است.

وی افزود: معاونت حقوقی رئیس جمهور در حال حاضر بیشتر برای ساماندهی حقوقی در حال بررسی و برنامه ریزی است و در آینده جزئیات بیشتری از این اقدامات اعلام خواهیم کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص اجرای مجدد طرح هایی نظیر مرخصی زایمان و طرح مهر آفرین گفت: مرخصی زایمان چون مصوبه مجلس بوده است، در حال انجام است و مشکلی درباره اجرای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در خصوص طرح مهر آفرین هم نظرات و دیدگاه های معاون اول و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی  رئیس جمهور اخذ خواهد شد و سپس درباره چگونگی ادامه یافتن و توقف آن اعلام نظر خواهیم کرد.

امین زاده در پاسخ به این سئوالی درباره برداشت 16 میلیارد از ذی حسابی ریاست جمهوری برای کمک به دانشگاه ایرانیان و ادعای بازگشت آن به حساب مربوطه در حالی که دیوان محاسبات اعلام کرده است که این پول را بلوکه کرده است، تصریح کرد: این موضوع از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دنبال می شود.

وی در خصوص مباحث مربوط به اختصاص دادن برخی امکانات مناطق آزاد از سوی مسئولان دولت دهم به دانشگاه ایرانیان و اینکه این موضوعات در معاونت حقوقی رئیس جمهور دنبال خواهد شد یا خیر؟ گفت: این مسائل از سوی آقای ترکان در شورای هماهنگی مناطق آزاد در حال پیگیری است.

وی درباره اینکه آیا این وزارتخانه به ساختمان لادن منتقل می شود، گفت: ‌وزارت دادگستری و ساختمان آن کاربرد اداری ندارد و ما باید برای فعالیت بهتر به جای دیگری منتقل شویم که هنوز  جای آن مشخص نیست.

صالحی امیری:مشکل مالی فدراسیون فوتبال حل می‌شود

سرپرست وزارت ورزش و جوانان از حل مشکل مالی فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون های ورزشی خبر داد و گفت: روز پنجشنبه با رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برای بررسی مشکلات این رشته جلسه خواهم داشت.

سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به سئوالی درباره رفع مشکلات مالی فدراسیون فوتبال که مانع از اعزام این تیم به اردوی پرتغال شده است، اظهار کرد: فدراسیون برای رفتن به پرتغال مشکل مالی ندارد.

وی افزود: با رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع صحبت کرده ام و قرار شده است که هزینه های مربوط به برگزاری اردوهای تیم ملی پرداخت شود. فردا با رئیس فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی برای بررسی این موضوعات ملاقات خواهم کرد.

وی درباره رفع مشکلات مالی فدراسیون ها نیز یادآور شد: حداکثر تا پایان شهریورماه مطالبات فدراسیون ها پرداخت می شود.

صادق :روحانی بر تعامل دولت و رسانه‌ها تأکید دارد

خبرگزاری تسنیم: مشاور رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور بر رویکرد تعاملی رسانه‌ها و دولت تأکید دارد و ما از تمامی ظرفیت‌های دولت برای مناسب بودن ارتباط میان رسانه‌ها و دولت استفاده می‌کنیم.

محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور در نشستی با خبرنگاران دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف بیان کرد.

در این جلسه محمدرضا صادق گفت: در جلسه‌ای که با مدیران رسانه‌ها برگزار خواهیم کرد، پیرامون حضور بهتر‌ خبرنگاران در نشست‌ها و برنامه‌های دولت تصمیماتی خواهیم گرفت.

وی تأکید کرد: تنها خبرهای رسمی در حاشیه جلسات هیات دولت اعلام می‌شود و از رسانه‌ها خواهشمندیم از انتشار اخبار غیررسمی خودداری کنند.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بر رویکرد تعاملی رسانه‌ها و دولت تأکید دارد و ما تلاش می‌کنیم به این سمت حرکت کنیم و از تمامی ظرفیت‌های دولت برای مناسب بودن ارتباط میان رسانه‌ها و دولت استفاده می‌کنیم.(خبرگزاری ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها