فیلم سینمایی «ماهی و گربه» که در یک روز فیلمبرداری شده و تجربه جدیدی محسوب می شود، به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم ونیز شرکت می کند.
کد خبر: ۵۹۳۵۱۷
«ماهی و گربه» نماینده سینمای ایران در جشنواره ونیز

شهرام مکری کارگردان فیلم سینمایی «ماهی و گربه»، در اولین  نشست خبری این فیلم افزود:  بهمن ماه تدارک فیلمبرداری این اثر و تمرین های مورد نظر پیش از تولید فیلم انجام و در نهایت گربه و ماهی در روز ۱۲ اسفندماه در مدت زمان یک شبانه روز فیلمبرداری شد.
به گفته مکری، فیلم سینمایی ماهی و گربه در یک سکانس پلان طولانی فیلمبرداری شده و پس از یک ماه تمرین در مکان مورد نظر، این اثر در یک شبانه روز به سرانجام رسیده است.
وی با یادآوری اینکه نخستین نمایش فیلم ماهی و گربه در جشنواره ونیز خواهد بود ادامه داد: این اثر در بخش افق های جشنواره ونیز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در مجموع پنج نمایش خواهد داشت و در نهایت در اختتامیه ونیز وضعیت آن مشخص خواهد شد.
مکری در پاسخ به پرسشی که شرایط اکران فیلم ماهی و گربه با توجه به خاص بودن این اثر چگونه است؟، افزود: نمایش فیلم در سینمای ایران محدود به اتفاقات خاصی است؛ اکران فیلم ها در سینماهای کشور مناسباتی دارد.
وی ادامه داد: سینماداران ما از فیلم بازخورد یک اثر سینمایی در برابر تماشاگر تصوری کلیشه ای دارند و این روند درباره فیلم پیشین «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» نیز اتفاق افتاد.

مکری با یادآوری اینکه زمان ۱۳۰ دقیقه ای فیلم ماهی و گربه شاید مشکلاتی را برای اکران آن به وجود آورد ادامه داد: سینماداران درباره فیلم گذشته هم این مشکل را داشتند و این امر ظاهرا قانون نانوشته اکران در سینمای ایران است.
وی گفت: تنها راه برای ایجاد مسیر درست برای اکران اینگونه فیلم ها استمرار است و باید تلاش کنیم این نوع آثار را به تماشاگران بشناسانیم و مخاطبان را راضی کنیم.

این کارگردان ادامه داد: ۲۸ نفر به همراه گروه پالت در فیلم ماهی و گربه بازی کردند و ۸ نفر نیز به همراه دیگر عوامل پشت دوربین قرار داشتند و در این اثر با توجه به ماهیت ساختاری آن تلاش کردیم از بازیگران تئاتری دعوت به همکاری کنیم. (ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: ونیز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها