رئیس جدید سازمان سینمایی عنوان کرد: سینمای ایران جوان رشید و پرقدرتی در حال حرکت است و اختلافات خانه سینما خار کوچکی در پای آن است که امیدوارم هر چه زودتر این خار خارج شود و سینمای ایران در چارچوب نظام به حرکت خود ادامه دهد.
کد خبر: ۵۹۲۹۹۳
اختلافات خانه سینما خار کوچکی در پای سینماست

حجت‌الله ایوبی رییس جدید سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رییس این سازمان گفت: جا دارد از علی جنتی وزیر ارشاد تشکر کنم که یکی از حساس ترین و سخت ترین مدیریت ها را بر دوش من گذاشته است. انگیزه آمدن من در این عرصه قطعا به اندازه شمقدری که در گفته هایش اعلام کرد، نیست اما حال که آمدم فکر می کنم تقدیر این بود.

وی افزود: من به سینماگران و وزیر ارشاد اطمینان می دهم که قدر این زمان را بدانم و تمام توانم را برای خدمت به سینمای پرافتخار نظام به خدمت بگیرم؛ سینمایی که باعث فخر جمهوری اسلامی ایران است، سینمایی که در سخت ترین شرایط به داد می‌رسد، سینمایی که سینمای تفکر و اندیشه است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه سینمای ایران، غرب را از بحران در دهه 70 نجات داد، اظهار کرد: اگر دهه 70 دوران مهد کودک سینمای ایران بوده است اما من از «ژان کلود کالیر» که از دوستان نزدیک من هستند پرسیدم جای سینمای ایران در فرانسه کجاست؟ او در پاسخ گفت سینمای اروپا در دهه 70 متوقف شده بود اما سینمای ایران با نگاهی تازه وارد شد و راه نویی به ما نشان داد. اروپایی ها از سینمای ایران آموختند که می توانند در مقابل سینمای هالیوود ایستادگی کنند.

وی افزود: من این سمت را در ساعت 10 روز سه شنبه تحویل گرفتم و در همان موقع لحظه به لحظه اولین قدم را شروع و شنیدن را آغاز کردم. در همان دو روز ابتدایی 20 نفر از سینماگران و مدیران را دیدم. این ملاقات ها ادامه پیدا خواهد کرد. می دانم سینمای ایران دچار چه التهابی است، سینمای ایران جایگاهی را که باید و در شانش باشد، ندارد. قول می دهم که ان شاالله با شفافیت، تدبیر، عدالت و استفاده از خردجمعی مشکلات را حل کنیم البته بدون حضور سینماگران این امر محقق نمی‌شود. بدانید سازمان سینمایی خانه همه شماست همان طور که جنتی وزیر ارشاد عنوان کرد که وزارت ارشاد متعلق به همه هنرمندان است.

ایوبی ادامه داد: با اعتماد متقابل می‌توان شاهد بروز خلاقیت ها و اتفاق های مهم در سینما بود. در همین چند روز غیر از شنیدن حرف های دوستان، تمام مقالاتی که در رسانه ها منتشر شده بود را خواندم. سینمای ایران آماده است برای اینکه به وظیفه تاریخی خود عمل کند. سینمای ایران آمادگی دارد در عرصه روابط خارجی سهم خود را برای اعتلای نظام ایفا کند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به جایگاه سینمای ایران در بخش بین الملل، اظهار کرد: حضور در عرصه های بین المللی حق ایران است. جهان منتظر شنیدن صدا و تصویر ماست. حضور در جشنواره‌های سینمایی حق سینمای ایران است اما در جشنواره های معتبر و غیر سیاسی. سینمایی موفق است که خودش باشد. کسانی که فقط برای جشنواره ها فیلم می سازند نتوانستند در این عرصه بمانند، آنهایی ماندگار شدند که خودشان بودند و ریشه در خاک و نظام اسلامی دارند.

ایوبی افزود: امیدوارم از حاشیه های سینمای ایران بگذریم و به متن برسیم. ما از متن غافلیم. باید به مردم آموزش دهیم تا به سینما بروند. سال گذشته سینمای ایران فقط 10 میلیون ورودی داشته است در صورتی که در یکی از کشورهای کوچک اروپایی این رقم 200 میلیون است. صنعت سینمای ایران در حال خوابیدن است، باید با گفتگو آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم. من در هر جایی که مدیر بودم اولین شرطم این بود که باید فضایی دلپذیر برای کار فراهم شود تا همه با عشق و علاقه سر کار خود حاضر شوند. به زودی اتاق مشاوره ای تاسیس می کنیم و در آن از صاحبان فکر و اندیشه دعوت می کنیم تا با همدیگر مسائل سینمای ایران را مرور کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به خانه سینما تاکید کرد: مشکل خانه سینما باید زود و با درایت وزیر و نظام جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شود. مسئله خانه سینما بزرگ نیست بلکه کوچک است. سینمای ایران جوان رشیدی است که پرقدرت حرکت می کند اما در پای خود خار کوچکی دارد که آن مسئله و اتفاقات مربوط به اختلاف بر سر خانه سینماست. امیدوارم هر چه زودتر این خار از پای آن خارج شود و سینمای ایران بتواند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به خوبی حرکت کند.

همچنین در این مراسم علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد گفت: تشکر می کنم از حسن اعتماد وزیر ارشاد که این مسئولیت را بر عهده من گذاشت و از زحمات دکتر حسینی وزیر سابق ارشاد هم تشکر می کنم.

وی افزود: در اسفند 91 با تغییراتی که در ارشاد ایجاد شد این معاونت شکل گرفت. وظیفه اصلی این معاونت پشتیبانی از تهیه منابع مالی و انسانی است و از طرفی دیگر باید پاسخگوی دستگاههای نظارتی در کشور و معاونت نظارت و توسعه در دولت باشد. بدنه وزارتخانه‌های ما نیروهای کارشناسی قوی و توانمندی بسیاری دارد. اگر ما مدیران توانمندی داشته باشیم می توانیم به جای آوردن نیرو از بیرون از همین پتانسیل ها استفاده کنیم. بهتر است برای ساختن آینده ای بهتر همه با هم و به فکر هم باشیم. از این پس روزهای سه شنبه در اتاق من به روی تمام کارمندان از ساعت 10 صبح تا اذان ظهر باز است و منتظر شنیدن نظرات و مشکلات آنها هستم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها