نخستین شب شعر اکو با حضور شاعرانی از ایران ، پاکستان ، افغانستان و تاجیکستان در مقر این نهاد منطقه ای فرهنگی در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۲۴۹۹
برگزاری نخستین شب شعر اکو

محفل «شب شعر اکو» با حضور جمعی از شاعران کشورهای عضو اکو از جمله افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و نیز مقامات ارشد فرهنگی کشور، سفرا و دیپلمات‌های مقیم در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

در راستای گسترش تبادلات فرهنگی میان کشورهای عضو اکو و پاسداشت فرهنگ مشترک و تاکید بر میراث غنی ادبی کشورهای عضو، موسسه فرهنگی اکو گردهمایی شاعران و ادیبان معاصر منطقه را با عنوان محفل «شب شعر اکو» برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از شاعران کشورهای عضو اکو از جمله افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و نیز مقامات ارشد فرهنگی کشور، سفرا و دیپلمات‌های مقیم در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار شده است.

در این رویداد فرهنگی شاعران و ادیبان برجسته منطقه ضمن قرائت سروده‌های خود، به وضعیت شعر و ادب معاصر در کشور متبوعشان و منطقه اکو پرداختند. از افرادی که در این مراسم حضور دارند می‌توان به محمدباقرخرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اقتصادی، اسماعیل آذر، محمت امین اصلان رئیس بنیاد فرهنگی امره، محمدحسین جعفریان، افتخار حسین عارف رئیس موسسه فرهنگی اکو، سیدعلی موسوی گرمارودی، هادی سعیدی کیاسری، عبدالجبار کاکایی و ... اشاره کرد.

به گزارش قارس، در این برنامه پس از سخنرانی رئیس موسسه فرهنگی اکو و محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شاعران فارسی زبان و اردو زبان اشعاری را برای حضار قرائت کردند و موسیقی سنتی توسط گروه افغانی اجرا شد، سخنرانی غلامعلی حدادعادل و اعطای لوح یادبود پایان بخش این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها