نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس:

نظر کمیسیون آموزش به میلی‌منفرد مثبت است

دبیر نظارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تلاش نمایندگان برای تهیه طرحی دوفوریتی مبنی بر جلوگیری از عزل‌نصب‌ها از سوی سرپرست وزارتخانه‌ها خبر داد و گفت: این مهم تاکنون به امضای بیش از 30 نفر از نمایندگان رسیده و به احتمال زیاد هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۲۴۱
طرح دوفوریتی جلوگیری از عزل و‌نصب‌ها به دستور سرپرست وزارتخانه‌ها

عبدالرضا بزرگ‌نژاد با تاکید بر امضای طرحی دوفوریتی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس، افزود: در طرح جلوگیری عزل و‌نصب‌ها از سوی سرپرست وزارتخانه‌ها، افرادی که به عنوان سرپرست وزاتخانه منصوب می‌شوند حق عزل و نصب مدیریتی و صدور یا ابطال بخشنامه را ندارند.

وی، ادامه داد: این طرح سرپرست وزارتخانه‌ها را از هرگونه لغو یا ابطال بخشنامه‌هایی که از سوی وزیر سابق اعمال شده را منع می‌کند و تا زمانی که افراد به عنوان سرپرست وزارتخانه‌ای مشغول به کار هستند حق عزل و نصب و جابه‌جایی ندارند.

دبیر نظارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر این طرح به امضای بیش از 30 نفر از نمایندگان رسیده است، تصریح کرد: البته در حال حاضر طرح مذکور در اختیار نمایندگان قرار دارد و احتمال افزایش تعداد امضاها وجود دارد.

بزرگ‌نژاد، با بیان اینکه به احتمال زیاد طرح مذکور هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌رسد، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از سرپرستان‌ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقت و فناوری و ورزش و جوانان عزل و نصب‌هایی را انجام داده و گاهی نیز بخشنامه‌هایی را ابطال کرده‌اند.

وی، تاکید کرد: امیدواریم عزل و نصب‌ها و ابطال بخشنامه‌ها با رای مجلس غیرقانونی شود و سرپرست‌ها نیز با تصویب این قانون تا زمانی که به عنوان وزیر شروع به فعالیت نکرده‌اند دست به چنین اقداماتی نزنند.

گفتنی است بر اساس شنیده‌ها امروز(6 شهریور) در وزارت علوم، تحقیقت و فناوری مراسم تودیع و معارفه معاون امور اداری و مالی این وزارتخانه انجام شده و در پی آن آقای مدکان عزل و دکتر امید به عنوان معاون جدید امور اداری و مالی منصوب شده است.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها