دو مرد افغان که در پی آشنایی با یک زن ایرانی، او را به باغی در شهریار کشانده و با ضربه‌های چوبدستی کشته بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که یکی از آنها دستگیر شد و جستجو برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.
کد خبر: ۵۹۱۵۵۱
اعتراف مرد افغان به قتل زن ایرانی

به گزارش جام‌جم، روز پانزدهم تیر‌ماه امسال والدین زن جوانی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران، خبر گم‌شدن وی را به ماموران اطلاع دادند.

آنها گفتند زن جوان برای خرید از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته و جستجو‌ها برای یافتن وی بی‌نتیجه بوده است.

با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، تحقیقات برای یافتن زن گمشده آغاز شد تا این که هفته گذشته کارآگاهان جنایی اداره آگاهی شهریار اطلاع یافتند زن گمشده روز حادثه از‌یک‌‌آژانس خودرویی کرایه کرده تا او را به یکی از مناطق شهریار منتقل کند.

در ادامه این آژانس کرایه خودرو شناسایی و در تحقیق از مسئولان و رانندگان این مرکز معلوم شد روز حادثه یکی از رانندگان، زن جوان را سوار خودرویش کرده است.

ردپای یک افغان در گم شدن زن جوان

به این ترتیب این راننده به پلیس آگاهی احضار شد و در بازجویی گفت زن جوان را سوار خودرو کرده و پس از طی مسافتی، به خواسته او یک مرد افغان هم سوار خودرویش شده و هر دو مقابل یک باغ پیاده شده‌اند.

در ادامه ماموران با هماهنگی قضایی به محل باغ اعزام و متوجه شدند فقط یک تبعه افغان که کارگر باغ است در این محل حضور دارد.

فرار متهمان

در این مرحله با تحقیق از این کارگر افغان مشخص شد او روز حادثه کلید باغ را به دو نفر از هموطنانش داده تا آنها ساعاتی در نبود وی، از باغ نگهبانی کنند، اما وقتی بازگشته، متوجه شده از هموطنانش خبری نیست و آنها تلفنشان را نیز پاسخ نمی‌دهند. با جمع‌بندی این اطلاعات، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دو مرد افغان و رازگشایی از سرنوشت زن ایرانی ادامه یافت تا این که 30 مرداد امسال یکی از متهمان فراری دستگیر شد.

متهم افغان با انتقال به پلیس آگاهی شهریار، به قتل زن جوان با همدستی دیگر هموطن افغان خود اعتراف کرد.

اعتراف به جنایت

متهم در باره نحوه آشنایی با زن جوان و قتل او گفت: چندی پیش با زن ایرانی ـ مقتول ـ آشنا شدم. روز حادثه او را همراه دوستم به باغی که یکی از دوستانم سرایدار آنجاست، بردیم. هنگام گفت‌وگو، با هم درگیر شدیم و من و دوستم با ضربه‌های چوبدستی، او را کشته و جسدش را در چاه همان باغ ـ که پنج متر عمق داشت ـ انداختیم و با سرقت پول و گوشی تلفن همراهش، متواری شدیم.

وی اضافه کرد: چند روز بعد گوشی تلفن همراه مقتول را به یک مرد افغان فروختیم و پول آن را تقسیم کردیم.

کشف جسد از درون چاه یک باغ

در پی اعتراف متهم، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی با بازپرس سربازیان، رئیس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهریار همراه متهم برای کشف جسد زن جوان به محل حادثه اعزام شده و جسد زن گمشده را از درون چاه خارج و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در ادامه ماموران، خریدار گوشی تلفن همراه مقتول را ـ که او نیز یک مرد افغان بود ـ دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، برای متهم به قتل و خریدار اموال مسروقه از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری همدست عامل جنایت، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۵
وطندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۰
۰
تمدن و فرهنگ ایران و ایرانی خیلی قداست و ارزش دارد .زن ایرانی هم همینطور
چرا بعضی اززنان ایران قدر و منزلت خود را نادیده می گیرند وچرا دولت بعضی افاغنه كه باعث ناامنی در كشور هستند بیرون نمی كنند
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۱
۰
از زمانی كه افاغنه وارد كشور ما شدند و اكثر شغل ها را دست گرفتند جوانان ایرانی از انجام كارهایی كه آنها می كنند عیب و عارمی دانند مثلا اگر بهشان بگویی بیا حفاری كارگری در دامداری و ... انجام بده می گویند مگرما افغانی هستیم و این باعث بیكاری جوانان ما شده ان شاءاله دولت افغان هارا به كشور شان بازگرداند تا بیكاری فساد و عدم امنیت در كشور كم شود
غیرتمند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۰
۰
پس غیرت تو مرد ایرانی كجا رفته آیا عین خیالت نیست كه مرد همسایه ات به خانه ات بیاید و خواهرت را بكشد و تو هیچ نگویی افغانی دارای فرهنگ خاص كشور خودش است خشن بی رحم نسبت به زن باكش نیست تو ایرانی مسلمان باید صدایت بلند شود و اعتراض كنی كه چرا افغانی این چنین جنایات در شهر ما بكنند و دولت برنامه ای پیگیر برای اخراجشان ترتیب دهد
مهدی از اراك
United States
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۰
۰
جناب آقای روحانی،شهدای ما كه از بهترین جوانان وطن بودند جان بركف نهادند تا از ناموس مملكت خود دفاع كنند. ما وشما میراث دار آنهاییم و روز جزا بایستی پاسخگوی امانت آنها باشیم. حال از شما خواهشمندیم به پاس حرمت خون شهدا شر این مهمانان صاحبخانه كش را از سر ما كم كنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۰
۰
انشاءا.. كه دولت روحانی این مهمانان ناخوانده را از كشور بیرون كند . اكثرشان باعث ناامنی هستند واگر خیری هم دارند برای كشور خودشان بكار برند اینها اكثر شغل های ساختمانی دامداری كشاورزی را تصاحب كردند و جوانان ما بخاطر آنها سراغ این قبیل شغل ها نمی روند و متاسفانه بخاطر فرهنگ پایین افغانی ها عارشان می شوند مثل آنها كار كنند وكارفرمایان هم چون حق بیمه به آنها نمی دهند برایشان مقرون به صرفه است و از جوانان ایرانی دعوت به كار نمی كنند
م.استوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۰
۰
آیا اگر امكانات ازدواج موقت خانم ایرانی با مرد ایرانی وجود داشت باز هم با مردان افغانی دوست می شد؟
والله یكی از بزرگترین رسالت شما در حال حاضر پرداختن به لزوم ساماندهی و برقراری امكان ازدواج موقت در سطح جامعه می باشد.جامعه ای با فراوانی جوانانی كه امكان مالی و بعضاً روحی برای ازدواج دائم را ندارن است.ازدواج موقت مورد تایید فقه شیعه و درمان بسیاری از معضلات اجتماعی است مزایایی همچون: 1- داشتن مهریه 2- داشتن مدت معلوم 3- داشتن عده 4- و اطفال برخوردار از حمایت و حقوق اجتماعی و كم شدن اطفال بی سرپرست 4- پایین آمدن بیماری های لاعلاج و صعب العلاجی همچون ایدز و... میباشد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
هه ...آقا یا خانم وطن دوست مثه اینكه نمی دونید افغانستان هم جزو ایران بوده
یك زن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
اقای م . استوان شما هم این وسط از آب گل آلود ماهی بگیزید .!!!!!
م.استوان(در پاسخ به خانم محترم ایرانی)
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
اولاً بنده آقا نیستم خانومم.ثانیاً كارشناش حقوقی و به دین اسلام معتقدم.ثالثاً شما كه خانومید و ازدواج كرده و به قول معروف سواره از حال پیاده كه خبر نداره.
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
بله.خوشبختانه م.استوام صحیح میگه.یه نگاهی به آمار جوانان بالای 30 سال ازدواج نكرده بیندازید متوجه میشید.
رضا قدمی از محله رودكی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
باعرض سلام حانمها راست میگند سواره كه ازپیاده حبرنداره حرفدرست جواب نداره
عظیمی
United Kingdom
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
۰
۰
با سلام
از دولت محترم درخواست دارم این افاغنه كه بدون حساب كتاب وارد كشور میشوند و هیچ گونه هویتی ندارند وبعضی از آنها مرتكب جرم و جنایتی می شوند، آزادانه در شهرها تردد و رانندگی میكنند بدون این كه پلیس جلوی آنها را بگیرد، از كشور بیرون كنند.
متشكرم
حمید افغان
Afghanistan
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
از دولت ایران خواهش مندم كه افغانی های كه بدون كدام مدركی وارد كشور ایرانی میشوند خارج كنند و كسانی كه قاچاق وجرم جنایتی مرتكب میشوند به قانون جمهوری اسلامی ایران مجازات شوند
وافغانی های كه اقامه دارند میدونند كه قانون جمهوری اسلامی ایران چه هست اونها هیچ وقت مرتكب جرم یا جنایتی نمیشوند و افغانی های كه غیر قانونی واردكشور ایران میشوند نمیدونند كه كجا اومدن و چه كار باید كنند
خودتون فكر كنید یه كشوری كه ۳۵سال جنك ادم كشی هر كاری كه فكرشو میكنند توی اون كشور میشه شما بفرماید كه ملت اون كشور چه جور ادمهای باشند ولی افغانیهای كه تحصیل كرده هستند میدونندكه چه كار كنند من طور مثال بشما یك ولایت از افغانستان رو معرفی میكنم ولایت بادغیس كه هم سرحد با تركمنستان میباشد مردم اون ولایت نمیدونند كه برق چیه، نمیدونند كه سواد چیه حتی قران شریف را درست خونده نمیتونند، یك مردم تندرو هستند شما از اون مردم چه انتظار دارید من از نماینده كی از تمام ملت افغانستان از ملت ایران بخاطر جرم جنایت های افغانی های در ایران میشوند، معذرت خواهی میكنم من خودم محصل دانشگاهی حقوق وعلوم سیاسی هستم و به وقت جنك های داخلی افغانستان به ایران هجرت كردیم من از كشور ایران هیچ نوع خاطره بد ندارم ملت ایران یك ملت غیور و مسلمان هست ایران میشه كفت كه از خون خودی ما هست خراسان اریا یك وقتی همه برادر بودیم و هستیم من یك ایرانی و افغانی رو فرقی نمیذارم چون ایرانی هم برادر مسلمان خودم هست افغانی هم برادر مسلمان خودم هست با هم یك كلمه شهادت رو میخونیم كینه از ما بدل نداشته باشید تشكر از شما
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
سلام
اول از همه باید بگم كه بنی آدم اعضای یكدیگرند كه در افرینش ز یك گوهرند.من نمیخوام بخاطر ایرانی بودن،خودم افغانی ها رو بكوبم.چون اون ها هم آدمند و من نمیخوام نژاد پرست باشم بلكه از نژاد پرستی هم متنفرم.اما باید بگم كه همه این مشكلاتی كه مهاجرین برای كشور ما درست كردند تقصیر دولت هست كه هیچ فكری بابتش نمیكنه.بابا یه نگاهی كه به كشورای دیگه مثل ژاپن،آمریكا،آلمان وغیره... بندازید میفهمید كه به چه سختی میشه وارد كشورشون شد و اقامت گرفت.مگه به این سادگی ها كسی رو واردكشورشون میكنند.فقط افراد تحصیل كرده.با دانش.و متمدن.نه هر فرد نالایقی رو.... اگه خوب به اخبار توجه داشته باشید یه مدت مهاجرت به استرالیا به صورت غیره قانونی زیاد شد.وباعث ایجاد مشكلاتی برای مردم استرالیا شد.بعد دولت استرالیا سریعا تدابیری رو اتخاذ كرد و دیگه به راحتی كسی رنگ استرالیارو هم ندید.و حتی سر همین موضوع یه مهاجر ایرانی رو هم توی كمپاشون كشتند.ولی مرزای ما انگار درش به روی هرآدمی بازه.بابا این دولت چرا یه فكری یه قانونی نمیذاره .دیگه دارم دیونه میشم.اه
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
ترو خدا این ملت ،مظلوم را از دست اینهانجات دهید این همه ناموس مردم تو خیابانهاست مصرف لوازم آرایش هم كه در كشورمان اول دوم در جهان / این همه افغانی مجرد یا زن وبچه را ول كرده بابا مسلمانها اینها را بیرون كنید

نیازمندی ها