بسیاری از سینماگران آرگو را فاقد شاخص​های لازم به عنوان یک فیلم برگزیده می​دانند

اسکار سیاسی برای آرگو

برخی بازیگران سینما پس از طی دشواری‌های بسیار و رسیدن به شهرت و موفقیت، قدر موقعیت مطلوب خود را نمی‌دانند و بر اثر اشتباهات مهلک و مرگبار، زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان را به مخاطره می‌اندازند یا کاملا نابود می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۱۵۴۶
خفاش ضد ایرانی

بن افلک سینماگر آمریکایی پله‌های موفقیت و شهرت را یکی پس از دیگری طی کرد و به قول معروف، سری توی سرهای اهالی هالیوود درآورد.

«ویل هانتینگ خوب»، «شکسپیر عاشق» و «پرل هاربر» از فیلم‌های موفق او در سال‌های گذشته است.

افلک در مقام کارگردان هم تجربیات موفقی همچون فیلم «شهر» را پشت سرگذاشت، اما سراشیبی سقوط او از تن دادن به سیاست‌های پشت پرده هالیوودی و کارگردانی فیلم «آرگو» آغاز شد.

کمپانی برادران وارنر برای کارگردانی این پروژه به هر حال به یک فیلمساز احتیاج داشت و در زمان امتناع بسیاری از کارگردانان سرشناس برای کارگردانی این فیلم، چه طعمه‌ای بهتر از افلک.

اعطای جایزه بهترین فیلم به «آرگو» به عنوان گاف بزرگ تاریخ اسکار به ظاهر موفقیت‌های مالی و اعتباری زیادی را نصیب افلک و سایر سازندگانش کرد، اما خود او هم خوب می‌دانست نظر اصلی منتقدان و مردم درباره این فیلم متوسط رو به پایین چیست البته به نظر می‌آید دیگر نظر کارشناسان و حتی مردم برای این چهره سینمایی اهمیت ندارد.

انتشار خبر بازی او در نقش بتمن در فیلم «بتمن علیه سوپرمن» که تولید آن در 2014 آغاز می‌شود، با بازخوردهای منفی زیادی از سوی علاقه‌مندان مجموعه فیلم‌های بتمن و طرفداران کریستین بیل (بازیگر نقش بتمن) همراه شده است.

دامنه اعتراضات بتازگی وسیع‌تر شده و هواداران فیلم‌های اخیر بتمن با صدور دادخواستی اینترنتی، انتخاب افلک را برای بازی در نقش بتمن محکوم کردند. عده‌ای نیز با طعنه گفتند که حتی مستربین هم نسبت به افلک گزینه مناسب‌تری برای این نقش است!

بازی در نقش بتمن به احتمال زیاد دومین اشتباه زندگی حرفه‌ای افلک پس از «آرگو» خواهد بود و او اگر تغییری در رویه جدید کاری و انتخاب‌هایش انجام ندهد، بازی را به رقبای پرتعدادش واگذار خواهد کرد.

جالب این که در پروژه جدید بتمن، جمع ضدایرانی‌ها جمع است؛ چرا که کارگردانی فیلم را زاک اسنایدر بر عهده دارد که چند سال پیش فیلم ضدایرانی «300» را ساخته بود.

علی رستگار ‌‌-‌‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها