از سوی دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران

نحوه اجرای ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی ابلاغ شد

نحوه اجرای ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی طی بخشنامه ای از سوی دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرکی به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ گردید.
کد خبر: ۵۹۱۳۱۴
نحوه اجرای ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی ابلاغ شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، رسول کوهستانی مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک گفت: با تصویب قانون جدید امور گمرکی و بررسی ماده 15 آن به منظور منطقی کردن سود خرده فروشی و عمده فروشی و دسترسی به ارزش صحیح گمرکی، سود عمده فروشی (واردکننده) کالاها به پنج گروه و در بخش خرده فروشی و عمده فروشی (بنکداری) به 88 گروه تقسیم شده است.

وی افزود: بیش از این سود خرده فروشی و عمده فروشی در محاسبات ارزش گمرکی به طور کلی برای همه کالاها هشت درصد و 12 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، متن کامل بخشنامه دفتر بررسی و تعیین ارزش که به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده به شرح زیر است:
ضمن تأکید بر تقدم و تأخر در بکارگیری روشهای موضوع ماده 15 قانون امور گمرکی و در اجرای بند پ ماده فوق و ماده 15 آیین نامه اجرایی آن بپیوست آخرین ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی
(سود عمده فروشی وارد کننده) مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصوب 30/6/89 بر مبنای گروه کالایی (پنج گروه) و ضرایب درصدهای سود عمده فروشی (توزیع کننده ها و بنکداران) و خرده فروشی مصوب 15 شهریور 1385 کمیسیون هیات عالی نظارت موضوع ماده 10 قانون نظام صنفی کشور بر مبنای گروه کالایی (88 گروه) جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می گردد لذا لازم است با توجه به نوع کالای مورد استعلام و صنف و گروه کالایی و سطح تجاری مورد استعلام (واردکننده، عمده فروشی، خرده فروشی) نسبت به انجام محاسبات اجرای بند پ ماده 15 اقدام لازم بعمل آید.

بدیهی است که درصورتی که کالا با توجه به ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارای افت، شکستگی یا ضایعات باشد حداکثر دو درصد به درصدهای سود عمده فروشی واردکننده و درصورتی که دارای گارانتی یا احتیاج به سرویس و خدمات پس از فروش از طرف واردکننده باشد به شرط دارا بودن امکانات حداکثر سه درصد، بعنوان هزینه گارانتی و خدمات پس از فروش به سود واردکننده اضافه می شود.

در اجرای جزء 2 بند الف ماده 15 قانون امورگ مرکی و در محاسبات مربوط به دستیابی به ارزش گمرکی و مطابق دستورالعمل شماره 381.102.361.238402 مورخ 30 بهمن 1390، هزینه های بعد از ورود به میزان هفت درصد منظور شود. حسن اجرای این دستورالعمل برعهده مدیران محترم گمرکات اجرایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها