هلاکت بیش از 30 سوداگر مرگ

کشف بیش از 165 تن مواد طی 4 ماه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف بیش از 165 تن انواع مواد مخدر و هلاکت بیش از 30 سوداگر مرگ در چهار ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۹۹۳
کشف بیش از 165 تن مواد طی 4 ماه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علی مویدی گفت: براساس اطلاعات ما، افزایش کشت در افغانستان نگران کننده است و به صورت افسار گسیخته گسترش پیدا می کند این درحالی است که کشورهایی که به بهانه استقرار امنیت به این کشور وارد شده اند، کاهش سطح زیر کشت را در برنامه های خود ندارند، لذا نگرانی ما همچنان در خصوص کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان به قوت خود باقی است.

وی در خصوص اقدامات پلیس کشور افغانستان نیز اظهار کرد: متاسفانه اقدام موثر و مثبتی از سوی مسئولان کشور افغانستان مشاهده نشده بلکه تنها اقدامات سطحی انجام می گیرد که تاثیرگذار نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: در مرز و جداره مرز اقدامات ما هر روز گسترده و تخصصی تر می شود اما به تناسب تلاش نیروی های پلیس، قاچاقچیان نیز هر روز شگرد و مسیرهای ترانزیت را تغییر می دهند.

به گفته این مقام انتظامی، علیرغم تلاش های قاچاقچیان و همچنین افزایش سطح زیر کشت مواد مخدر ، عزم و اراده ماموران پلیس کم نشده به طوریکه طی چهار ماهه امسال بیش از 165 تن مواد مخدر کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل افزایش 28 درصدی کشفیات مواد مخدر را در کشور شاهد هستیم.

سردار مویدی افزود: طی چهار ماهه گذشته بیش از 30 نفر از قاچاقچیان که سعی داشتند با درگیری های مسلحانه، ناامنی را در منطقه ایجاد کنند به هلاکت رسیدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه 10 درصد افزایش داشته است و دراین درگیری ها نیز چهار تن از نیروهای پلیس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی در خصوص تعاملات اخیر این پلیس با مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشورهای مختلف جهان گفت: مواد مخدر پدیده جهانی است که تنها کشور ما درگیر آن نیست بلکه تمامی کشورهای جهان با آن دست به گریبان هستند بنابراین برای برخورد با این پدیده نیازمند تعاملات جهانی هستیم که در سایه این نشست ها و مذاکرات انجام می شود.

سردار مویدی تاکید کرد: می بایست به منظور ایجاد عزم و اراده جهانی در راستای برخورد با مافیای مواد مخدر تلاش کنیم. خوشبختانه کشور و پلیس جمهوری اسلامی ایران، در دنیا به عنوان یک کشور صاحب نظر و دارای تجربه و تخصص مطرح است بنابراین با برگزاری مذاکرات و نشست ها بین المللی، سعی داریم تا بخشی از تلاش و زحمات ایران را در را ه مبارزه جهانی با مواد مخدر به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پلیس در سال گذشته نشست های فراوانی با مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشورهای دنیا داشته است، افزود: در حاشیه این دیدارها، تفاهم نامه های زیادی نیز به امضا رسیده همچنین از آنجا که مواد مخدر صنعتی هر روز در حال تغییر شکل و ماهیت است، نیازمند آخرین اطلاعات از دیگر کشورها هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها