همدستی زن با دو برادر در سرقت از مسافران

دستگیری سارقان با تیزهوشی کارگر «بی آر تی»

دو برادر که با همدستی دختر جوانی در پوشش مسافربر، طعمه های خود را سرکیسه می کردند با تیزهوشی کارگر خطوط «بی آر تی» شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۹۹۶۳
دستگیری سارقان با تیزهوشی کارگر «بی آر تی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، جمعه 11 مرداد ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ که یک نفر از آنها خانم جوانی بوده، به شیوه سرقت در پوشش مسافرکش مورد زورگیری و سرقت وجوه نقد قرار گرفته است.  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم آگاهی به کارآگاهان گفت:«شامگاه پنجشنبه 10 مرداد ماه امسال در سه راه تهرانپارس و به مقصد خیابان جشنواره سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم ؛ داخل ماشین علاوه بر راننده، یک خانم در صندلی جلو و یک آقا در صندلی عقب حضور داشتند؛ پس از طی مسافتی کوتاه ، راننده پراید به بهانه پنچرشدن لاستیک خودرو به یکی از کوچه های فرعی تغییر مسیر داد که با اعتراض من روبرو شد اما ناگهان دو سرنشین خودرو با تهدید چاقو مرا از ناحیه ساعد دست چپ مورد ضرب و جرح قرار دادند و پس از سرقت گوشی تلفن همراه و 200 هزار تومان وجه نقد، مرا از ماشین پیاده و متواری شدند».

شناسایی خودروی پراید  

با آغاز تحقیقات و همزمان با چهره نگاری تصاویر سارقان، کارآگاهان با هدایت شاکی به محل وقوع جرم رفته و در تحقیقات میدانی از محل رهایی مالباخته اطلاع پیدا کردند که این محل در نزدیکی استقرار کارکنان ایستگاه «BRT» است.

یکی از کارکنان شرکت واحد پس از اطلاع از موضوع به کارآگاهان گفت:«بنده در روز حادثه شاهد پرتاب شدن مالباخته از خودروی پراید سفیدی بودم و به همین علت اقدام به ثبت شماره پلاک خودرو کردم».

دستگیری سارقان

با شناسایی هویت مالک خودرو پراید به نام «محمد . ق» (25 ساله)، تصویر مالک خودرو به رویت مالباخته رسید که بلافاصله توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی هویت یکی از اعضای گروه سارقان، کاراگاهان در ادامه تحقیقات خود و با مراجعه به محل سکونت «محمد . ق» 15 متری اول افسریه مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی از این محل به مکان دیگری نقل مکان کرده که در ادامه مخفیگاهش در منطقه ای دیگر در افسریه شناسایی شد.

با شناسایی مخفیگاه و هویت یکی از سارقان (محمد . ق)، کارآگاهان اداره پنجم بامداد روز چهارشنبه 23 مرداد ماه 92 پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، اقدام به دستگیری «محمد» کردند؛ بلافاصله تحقیقات جهت شناسایی دو عضو دیگر گروه آغاز و محمد در همان مراحل اولیه تحقیقات، به زورگیری و ارتکاب سرقت های مشابه و معرفی دو همدست خود اعتراف کرد.
 
در بررسی اعترافات بدست آمده از محمد، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی با همدستی برادرش به نام «علی» (29 ساله) و خانم جوانی به نام «زهره» (24 ساله) اقدام به زورگیری در مناطق شرق تهران کرده که با شناسایی مخفیگاه دو عضو دیگر گروه، «علی» و «زهره» نیز در همان شب دستگیر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات در خصوص جرایم ارتکابی به اداره پنجم منتقل می شوند.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با شناسایی متهمان از سوی مالباخته و اعتراف صریح متهمان به سرقت های مشابه در مناطق مختلف بویژه در شرق تهران، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند لذا از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ دارای دو سرنشین مرد و یک سرنشین خانم مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
United States
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
۰
۰
درود بر پلیس آگاهی نیروی انتظامی

نیازمندی ها