ماموران انتظامی مشهد در پی دو عملیات جداگانه، چهار عضو یک باند سرقت لوازم خودرو و دو زورگیر خشن را دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۸۹۸۹۱
دستگیری 6 سارق و زورگیر در مشهد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ احد کریمی، فرمانده انتظامی مشهد گفت: چندی پیش مردی با حضور در کلانتری 19 مشهد از سرقت اموال درون خودرویش خبر داد.

در تحقیق از او معلوم شد، روز حادثه شیشه خودرویش که در خیابان پارک بوده، شکسته و اموال درون آن سرقت شده است.

وی افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این باره، تحقیقات پلیس آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در کلانتری از سرقت اموال درون خودرویشان شکایت کردند.

دستگیری 2 سارق

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: با جمع‌بندی اطلاعات و بررسی پرونده‌ها معلوم شد سارقان اعضای یک باند حرفه‌ای هستند. بنابراین جستجو ادامه یافت تا این که دو روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از مناطق مشهد به دو مرد جوان که مقابل خودرویی پرسه می‌زدند، مشکوک شده و هر دو را دستگیر کردند.

دختر جوان، همدست دزدها بود

کریمی خاطرنشان کرد: متهمان با انتقال به کلانتری اعتراف کردند از چهار ماه پیش با همدستی یک دختر و پسر جوان ـ که اعضای فراری هستند ـ باندی را تشکیل داده‌اند.

متهمان درباره نحوه دزدی‌هایشان گفتند، دختر جوان ابتدا خودروهای پارک شده در محله‌های شفا و بلوار ابوطالب مشهد و دیگر محله‌ها را شناسایی و مشخصات آنها را در اختیار دیگر اعضای باند قرار می‌داد. سپس همگی به این محله‌ها رفته و دختر جوان در خیابان کشیک می‌داده و سه عضو باند، شیشه خودروها را که عمدتا تجهیزات ایمنی نداشتند، می‌شکستند و اموال درون آنها از جمله مدارک، پول و گوشی تلفن همراه را همراه ضبط و پنل سرقت می‌کردند و پول به دست آمده از فروش اموال را هم میان یکدیگر تقسیم می‌کردند.

وی یادآور شد: در پی اعتراف متهمان، دو همدست دیگر آنها نیز در عملیات جداگانه‌ای دستگیر شدند و به شرکت در هشت فقره دزدی اعتراف کردند.

برای متهمان قرار قانونی صادر شد و آنها در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری شغال‌های شرور

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری دو سارق قمه به دست معروف به شغال گفت: چندی پیش مردی با حضور در کلانتری 25 مشهد از دو مرد به اتهام سرقت شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، شب حادثه نزدیک خانه‌اش در منطقه خواجه‌ربیع، دو مرد با قمه به او حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن وی پول و گوشی تلفن همراهش را سرقت و فرار کرده‌اند.

دستگیری سارقان در آخرین دزدی

کریمی افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و چهره‌نگاری رایانه‌ای متهمان، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد.

در ادامه زنان و مردان دیگری نیز با حضور در کلانتری از دو مرد شرور به اتهام سرقت اموالشان شکایت کردند.

ماموران در بررسی پرونده‌ها متوجه شدند، تصاویر رایانه‌ای دزدهای فراری با هم مطابقت دارد. بنابراین پاتوق‌های احتمالی آنها را زیرنظر گرفتند تا این که شامگاه یکشنبه ـ بیست و هفتم مرداد ـ هنگام گشتزنی در خیابان رسالت 59، دو مرد جوان را دیدند که چاقو به دست فرار می‌کنند و مردی نیز در تعقیبشان است.

اعتراف شغال‌ها

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: ماموران با تعقیب آن دو مرد که در حال فرار بودند، متوجه شدند آنها، همان سارقان تحت تعقیب پلیس هستند و هر دو را دستگیر کردند.

متهمان که محسن و عباس نام داشتند، با انتقال به کلانتری به دزدی‌های خشن اعتراف و عنوان کردند ما معروف به شغال هستیم و برای تامین هزینه اعتیادمان، راه مردم را در خیابان‌های مشهد سد می‌کردیم و با قمه و چاقو، به آنها حمله‌ور شده و پول، گوشی تلفن همراه و اموال قیمتی‌شان را می‌دزدیدیم.

بنا بر این گزارش، با اعتراف سارقان، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها