یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۸۹۴۶۷
معرفی برترین‌های جشنواره شعر و داستان جوان سوره

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره امشب با حضور رئیس حوزه هنری، مسئولان استانی و نویسندگان و شاعرانی از سراسر کشور در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

بیش از یک‌هزار و 261 اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان سوره ارسال شده بود که از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه، جایزه سوم بخش شعر کودک و نوجوان شامل لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به سیدعلی شکراللهی از اصفهان برای اثر همکلاسی اهدا شد.

جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ 1.5 میلیون تومان به شعر شکوه اثر مسعود طاهری و جایزه اول نیز شامل لوح تقدیر، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به محمد صارمی‌شهاب هر دو از همدان اهدا شد.

سیدمهرداد موسویان از همدان با اثر طلسم در بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان تقدیر شد و اعظم شهیدی از تهران با اثر مخالف‌خوان، فاطمه نفری از قم با اثر من که منظوری نداشتم و دانه‌ای در دل خاک و سیده‌عذرا موسوی از قم با اثر زمستان مردی به ترتیب مقام‌های سوم تا اول را به خود اختصاص دادند.

مسعود خدابنده‌لو از استان البرز با ترانه قلب سنگ رتبه سوم بخش ترانه و سرود را کسب کرد، پونه نیکویی از گیلان با اثر ترانه دو به جایگاه دوم دست یافت و علی سلیمانی مقام اول این جشنواره را از آن خود کرد.

در بخش شعر نو و نیمایی و آزاد هم مقام اول به یزدان تورانی با شعر برادرم رسید و جوایز دوم و سوم نیز به ترتیب به مهدی عرب‌اسدی از سمنان با اثر "به کسی که همیشه در تلاطم است برای من" و سلمان نظافت‌یزدی از خراسان رضوی با اثر "آ مثل آب نیست" اعطا شد.

داوران بخش داستان بلند بزرگسال نیز آثاری را حائز رتبه ندانست و تنها از علی فاطمی از اصفهان به خاطر اثر پلاک با اهدای لوح تقدیر و 500 هزار تومان تقدیر کردند.

در بخش داستان کوتاه بزرگسال هم اثر "کاش می‌توانستم لباس بابایت را بپوشم" از مجید راستی از آذربایجان شرقی مقام نخست را کسب کرد و مجید خادم از استان فارس و سیدحسین موسوی‌نیا از تهران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را بدست آوردند.

جوایز برتر شعر کلاسیک نیز را محمدحسین ملکیان از اصفهان به عنوان نفر اول، محسن رضوانی از تهران نفر دوم و علی فردوسی از اصفهان به عنوان نفر سوم از آن خود کردند.

همچنین در این مراسم از زینب اکبری از کرمانشاه در بخش شعر کلاسیک ادبیات کردی تقدیر شد و محمد مرادی‌نسایی از ایلام به عنوان برگزیده داوران در این بخش مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخش شعر نو نیمایی و آزاد ادبیات کردی نیز محسن زارعی از ایلام و سحر مصطفایی از کردستان تقدیر شدند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها