رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید امور خارجه با بیان اینکه اگر مسئولان کشور خطا کنند از جیب مردم خرج کرده اند و باید پاسخگوی مردم باشند افزود:هر گونه اشتباه در سیاست خارجی بسیار بسیار سنگین خواهد بود.‌همه ما دو عنوان داریم یکی عنوان شخصی و یکی حقوقی که مالک آن نیستیم بلکه امانتدار آن هستیم .
کد خبر: ۵۸۸۸۱۳
اشتباه درسیاست خارجی بسیار سنگین خواهد بود

به گزارش واحد مرکزی خبر،دکتر حسن روحانی گفت : عنوان ریاست جمهوری،  وزیر خارجه ،‌ نماینده مجلس ، یا هر عنوان حقوقی دیگر در کشور عناوینی هستند که مردم با آرای  مستقیم یا غیر مستقیم به ما سپرده اند .

وی افزود : اگر فردی با عنوان حقوقی سخن می گوید یادش باشد که امانتداری بیش نیست و در امانت باید به گونه ای عمل کنیم که صاحب امانت ضرر نکند .

 روحانی با تاکید بر آنکه در چارچوب حقی که ملت به ما داده اند  ما باید نسبت به امانت عمل کنیم گفت: گاهی اوقات متاسفانه چنین عمل نشده و ما احساس مالکیت کرده ایم .

رئیس جمهور افزود : عنوان حقوقی هیچ کسی در کشور غیر مشروطه نیست بلکه مشروط است ؛  مشروط به اجرای قانون ، مصالح و منافع ملی و در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه .

 روحانی در ادامه با بیان اینکه یکی از پیام های مهم انتخابات 24 خرداد تجدید نظر در سیاست خارجی بود تصریح کرد : این تجدیدنظر نه به مفهوم تغییر  اصول و مبانی بلکه تغییر در شیوه ها ، عملکرد و تاکتیک ها بوده است .

رئیس جمهور دربخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از خدمات دکترعلی اکبر صالحی وزیر سابق امور خارجه گفت : دولت جدید خوشحال است که از وجود ایشان در بخش دیگری استفاده می کند ایشان از وزارت فاصله گرفتند و به معاونت آمدند .

 روحانی آقای صالحی را شخصیتی فرهیخته و اخلاقی توصیف کرد و گفت : در زندگی ایشان همیشه ادب ، ا خلاق و متانت مشاهده می شود .

وی همچنین با قدردانی از آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت :‌خوشحالم که آقای دکتر ظریف این مسئولیت را بر عهد ه گرفتند .بنده در شرایط فعلی از میان دوستانی که برای وزارت امور خارجه مطرح بودند معتقد بودم که دکتر ظریف می تواند به خوبی بار مسئولیت را به عهده بگیرد .

رئیس جمهورتحصیلات دانشگاهی و تخصصی  ، تجربیات طولانی در دوران جنگ و بعد از  آن ، تجربیات در زمینه  قطعنامه (‌598  )،  مذاکرات با عراق  و همچنین تجربیات از سال 82 تا  84  به عنوان عضو تیم مذاکره کننده هسته ای را از ویژگی های دکتر ظریف خواند .

روحانی درادامه با تاکید بر اینکه انتخابات 24 خرداد 92 پیامهای روشنی برای داخل و جهانیان داشت تصریح کرد :  این انتخابات بر خواسته از وجدان طبیعی مردم و تصمیم گیری بدون فشار تبلیغاتی بود .

وی با بیان اینکه ‌ این انتخابات یکی از معجزات ملت ایران است  افزود اگر بگوییم در انتخابات تبلیغات موثر است  تبلیغات در جای دیگری بود ،‌ اگر بگوییم پول موثر بود پول هم در جای دیگر بود و اگر بگوییم قدرت های ذی نفود موثر است باید بگوییم آن هم جای دیگر بود .

روحانی تصریح کرد : اینکه ملت ایران در میان همه غوغاها و فراز و نشیب ها به یک تصمیم می رسد معنا و مفهوم خاصی دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
shamsishamsikazemi@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
۰
۰
اقای دكتر روحانی من بعنوان یك ایرانی روز حضرتعالی و وزرایی را كه به حق شایسته در كار و بحق مسلمان و پیرو خط رهبری می باشند ابتدای روز ی را كه همه میدانیم باید بسیار زحمت بكشید تا انرا درست فرمایید را تبریك میگویم روز همه شما مبارك باشد خداوند كمك ویاری به همه میدهد آمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
طبق قاعده ای نفی سبیل در قرآن خداوند هیچ راه سلطه ای از كافران برمومنین قرار نداده است مگر اینكه با امتیاز دادن وقراردادهای ننگین خود تن به ذلت داده وموجبات آنرا فراهم كنند....اسلام عزیز است ومسلمان هم باید عزتمند زندگی كند

نیازمندی ها